Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny tysk benzin er farlig for ældre biler

Tags:
No tags yet.

(permalink) t2Finn Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1220710/ny-tysk-benzin-er-farlig-for-aeldre-biler/?cmpid=ni1063 Måske noget man skal tænke på hvis man skal til Tyskland

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det svarer bare til en sjat ekstra karburatorsprit ;)

I USA har man i en del år brugt etanol til at hæve oktantallet i benzin. Min chrysler 5th avenue fra 1987 kørte uden problemer på den type benzin. Ikke nær så mange km/l, men det er sgu ikke lige det man bekyrer sig om med en 5,2L v8.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Steen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er det ikke stort set den samme historie der dukkede op da den blyholdige benzin forsvandt og da Statoil(?) begyndte at blande 5% et eller andet deres 95 oktan?

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er egentlig ikke selve motoren det er farlig for. Den ska sku nok klare sig. Det der kan blive et problem er, som det kort bliver nævnt, benzinslanger, acc. pumpemenbraner o. lign. Det er ikke alle gummityper der kan tåle ethanolen. Så som udgangspunkt er det nok heller ikke lige det jeg tanker når jeg skal sydpå i en oldie.
Og jo, jeg vil mene at brændstoffet er, om ikke sammeligneligt med CA blends, så noget i samme retning. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er den tyske mix mere effektiv end CA versionen. Hvorfor kan jeg ikke se. Men det er nok noget med hvilken type ethanol der anvendes.

Min gamle Golf kan heller ikke køre på 30% rapsolie og 70% diesel..... - sir de. Men den går lidt kortere på literen, så reelt er der ingen ide i det, uden at man bygger den lidt om.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) thomas_dk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har kørt en del i sverige på ferie hvor jeg har tanket e85 (85% etanol) på en alfa 145 1.6 tspark uden problemer det eneste der var lidt problemer med var at driftstempraturen faldte ca 10 grader, da etanol har en lidt kolder forbranding, men lidt pap for køleren også gik det fint, også er det 3-4 kroner billiger pr. litter

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Torben: En Gammel Golf kan køre på ALT! :) Fantastisk Øko maskine... :D

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

HÆ! Ja, det kan der være noget om.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så med nye benzinslanger og frisk motor er det bare at køre sydpå?? Skal to ture til Tyskland nemlig.

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg tror ikke du skal frygte at du ikke kan finde helt almindelig benzin uden tilsætning af sprit mv.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmmm.... Kan ikke huske hvor meget ethanol de bruger i mexico eller for den sags skyld i ca, men i mexico kører der sgu en del bobler rundt og tja de kan sagens kører med det som Farmer også skriver... så hvorfor male fanden på væggen...

Ved at jeg har kørt på bio 95 med min gamle standart 1500 motor og det kan ikke mærkes...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68

Reply

You must log in to post.