Og dine dæmpere får ikke lov at virke når undervognen ikke kan bevæge sig. Dem kan du roligt afmontere :-)
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Og dine dæmpere får ikke lov at virke når undervognen ikke kan bevæge sig. Dem kan du roligt afmontere :-)
man har ikke brug for affjedring på jævn vej - problemerne kommer på ujævn vej, katastrofeopbremsninger mm - og der kører den dårligt siger du ?? der er ingen tvivl - dine dårlige køreegenskaber er pga manglende affjedring.
at dine bagdæk ikke står plant på vejen er også med til at gøre den levende - men det er ikke så stort et problem som den manglende affjedring - din forbro har også bumsteer - det er heller ikke noget stort problem - hvis den har affejdring...
man har du alle tre problemer på EN gang - så er den fandme spændende at køre i - og et er dit eget liv - men pas på de andre ude i traffikken tak ;0)
få nu lavet den forbro så det duer - så kan du tage bagenden bagefter
Den har almindelig størrelse dæk bagpå, som skulle passe til gearing
Kan godt se pointen, det undre mig bare stadigvæk, har kørt med den anden opsætning i snart 2 år, uden det store bumpster (stort set ikke noget) og bagenden har aldrig været et problem før nu.
Men jeg takker i hvert fald for alle de godt råd, det er super fedt i har gidet at svare og kommet med gode forslag.
så sæt de korte aksler på igen - mener du den føles "sikker" at køre i før - ka den nemt blive det igen...i hvertfald lige så god som før.
Hvad hvis man gav den et tak op bagi samtidig med at sætte korte aksler på igen, ville det have en effekt selv om man ikke satte en anden forbro på hvor der var plads til fjedre?
Det undrer mig at der ikke snart er nogen af dem der kører uden affjedring, der kommer ind i kampen og forklarer os andre hvad man gør for at få bilerne til at køre ?
Min nabo og jeg har bygget på et par speedstere i 3-4 år nu. Og de kører bedre og bedre hver gang vi hæver dem lidt. Vi ville begge to gerne vide hvordan man får en skamsænket bil til at køre ?
plads til fjedre ????????? jeg er slet ikke med - det er der plads til på alle forbroer uanset hvor meget de er sænket eller smallet ???
men nej ingen fjedring er ingen fjedring - uanset hvor høj bagenden er
MEDMINDRE DU TROR STØDDÆMPERNE ER FJEDRENE ???? nej vel ?????
Hvis du har kørt med korte aksler og meget sænket. Når du så sætter længere aksler på, vil bilen så ikke blive lavere ? Så kan jo være at den rammer noget jern mod jern ?
Der skal skam ikke herske tvivl om at skamsænket biler ikke besidder de rette køreegenskaber som almindelige eller biler med sportssænkningerne. Men det er bare ikke altid det kun handler om hvordan bilen køre men også hvordan den ser ud, og det kan være en rigtig svær kombi at få både det ene og det andet (ved godt at det er et smagsspørgsmål om hvad der ser godt ud) Min er skam ikke tænkt som en left-lane cruiser, men blot en strandvejs cruiser, så det var med det henblik at jeg ville høre om der var nogle løsninger der kunne hjælpe mig lidt hen af vejen for at få et nogenlunde vejgreb igen.
Jeg er helt enig i at det på ingen måde kan sammenlignes med alm affjedring og opsætning på bilen når det gælder køreegenskaber, den del har jeg gjort op med mig selv:-) også når jeg bander over jeg skal ind i garangen over fortovet:-)
Jern mod jern? hvorhenne? ved bagtøjet? (hedder det vangerne?)
Den ser umiddelbart ikke lavere ud og føles ikke lavere.
Svar til Bornholmeren
Nej er godt klar over at støddæmperne ikke er fjedre, men min tanke var at den fik mere frihøjde til at "arbejde"
Forbroen er 5.5 tomme smallet, så der er ikke plads
jeg er ikke meget anderledes end dig i smagssag og udseende - MEN BILER SKAL KUNNE FJEDRE også selvom de er skamsænket - det går at man mister lidt komfort ved at sænke - men at gå på kompromis med sikkerheden er ikke noget vw folk skal være kendt for - lav det ordentligt eller lad være. selvfølgelig skal man starte et sted - men det er forkert retning at mangle affjedring - go ide at dreje lidt tilbage mod midten. især når de gamle dure mænd siger det til dig - høhø...
har selv dk laveste perfekt fjedrende splitbus - og har været pisse dyrt at nåh dertil - men det er det hele værd. og der udvikles stadig på forbedringer.
___________________________________________________-
er klar over der ikke er plads til dæmperer - men fjedrene er der da plads til
De bageste svingarme kan står op mod et stop eller støddæmperne kan ikke presses længere sammen, eller hvad ved jeg ?
Jeg har lige talt med farmer og han siger at de kommer til at køre sådan med ekstrem camber og uden affjedring.
Du ved godt at fjedrene er de stænger der er i forbroen og i totsionsrøret bagi, ikke?
Kan godt se jeg er startede lidt den forkert vej med sænkning af bilen!! :-)
Der er skåret ud i svingarmene bagved så de kan gå længere ned (lavet af angora)
Jeg må lige kigge på det med fjedre foran, mente bare at SP sagde dengang han lavede den at der ikke var plads.
Det er skam ikke fordi jeg ikke vil ofre den "dyre" løsning, men har blot ikke været klar over hvad løsningen var helt igennem.
Dvs. at få fjedre foran (på en eller anden måde)vil løse noget af problemet? men at der ikke er så meget at gøre med bagtøjet, med mindre man hæver den et tak?
Ups Ja, det er mig der får blandet alt sammen, det er selvfølgelig dæmpere der ikke er plads til foran
Det er sku ikke nemt når man er kontor nusser som tror man er weekend mekanikker.. hahahaha
Tak for alle svarene, det er super god inspiration til at få lavet det "ordenligt"
Jeg må vist sætte mig bedre ind i hvordan affjedring virker på min bil så jeg kan stille de rigtige spørgsmål så jeg ikke spilder jeres tid.
den bedst mulige alm pre 65 undervogn i dk
2 tommer smallet linkpin forbro m tårne
droppede spindler
145/65-15 fordæk på 4½ fælg
165/65-15 bagdæk på 5½ fælg
castershims
korte støddæmperer x 4 stk justerbare
bredaxlet gearkasse i bag med smalle aksler
type3 5x205 bagbremser
CSP 5x205 skivebremser
2 kreds bremse system...
ALT DETTE AFSLUTTES MED EN KORREKT 4 HJULUDMÅLING
og ja der kan gøres flere ting - men denne opsætning er den mest anvendte og bedst fungerende - og ja rigeligt lav er en mulighed.
Dette har jeg nu:
droppede spindler
145/55-15 fordæk på 4½ fælg
165/65-15 bagdæk på 5½ fælg
castershims
bredaxlet gearkasse i bag
så er det lidt at arbejde med - men start med fjedrene ;0)
Jeg må lige i forrummet og kigge efter nogle af de dele... hehehe
takker endnu en gang
Jeg oplevede det modsatte
http://vwnettet.dk/topic/176334