Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  korrekt ventilafstand på type 1 ´64?

(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.

Jeg har lige erhvervet en type 1 fra ´64 og skal justere ventiler. På min tidligere type 1 skulle afstanden være 0,15mm på både ind og ud. Jeg læser i min Haynes, at de på denne årgang skal være hhv. 0,2mm på ind og 0,3mm på udstødning.

Mit spørgsmål er, hvad skal de stilles til (er de 0,15mm kommet af erfaring - som så gælder alle aldre eller hur?)

På forhånd tak..

(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

0,15mm hvis det er en 1200 med 34heste

(permalink) vwolf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mccloud500 - tak for hurtigt svar!

(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

æhh 550-:)

(permalink) fvee Member
Skrev for 12 years siden | | | |

o.15-0.20-0.30??Det har noget at gøre med dine topstykker.
Hvis dine vippetøjskonsolderer er runde og med lange støttebolte og ikke er ombygget er det 0.20 ind&ud kold.
Er de ombygget til korte tappe er det 0.15mm ind&ud kold.
Er du i tvivl så send mig et foto ef toppen uden vippetøj mont.
1200 motorer op til 65 kan kører med disse topstykker.

fvee

(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jojo John, men en orig.34 hestes 60-64 kør med 0,15mm ind og ud kold...siger de originale værkstedshåndboger og har jeg gjort sådann de sidste 27+år

(permalink) fvee Member
Skrev for 12 years siden | | | |

I aug. 59 på typ 1 Kom 34 hk med de topstykker jeg omtaler, vi ved jo ikke om det er den org motor.Hvis vi skal være sikker er det bedst med et foto.
Topstykker med firkantet konsolder er det 0.15mm.
Typ 2 1959 kom med 34hk (som forstærket 30 hk)

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er nu rigtigt hvad John siger!

ventilafstand.jpg
ventilafstand_0001.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

:-) :-), bliver svaret så 0,10 med firkantet knold ?
Nej det er gas. Det var 0,10 og blev så ændret til 0,15mm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ventilafstanden blev ændret fra 0,10 til 0,15 mm i efteråret 1971.
Der var ingen "motorteknisk årsag" til denne ændring,det var mere et
tiltag for at kunne forlænge serviceintervallet i forbindelse med ind-
førelse af VW computerdiagnose-systemet.Året efter ændrede VW ligeledes
tændrørenes elektrodeafstand fra 0.7 til 0,6 mm så motoren i længere tid
kunne "ligge" inden for tolerencerne!

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg fortsætter med 0,15mm...ses!


Reply

You must log in to post.