Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator Tidstypisk og orignial til Split bus årg67 1500 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej kan nogen hjælpe mig, findes der lister over hvilken Karburator Tidstypisk og orignialt, der har siddet på 1500 motor i Split bus årg67 ?. Ligeledes ville jeg godt vide hvilken karburator der anvendtes til 1500 T1 i 1969? og på 1600motorer på den tid? På forhånd tak for råd.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Kim,

En 1500cc standard motor kørte/kører med en 30 PICT-1 eller 30 PICT-2 i den periode du nævner. Forskellen på disse to er at 30 PICT-2 har et højfartssystem som tilfører ekstra benzin.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

husk at en splitbus oprindeligt kører med sådan en anti forureningsdims - en dims de fleste dog pilllede og piller af , stort set virkningsløs med tager lidt effekt.

amerikanerne kalder det en fuel govenor tror den hedder - kender ikke det danske navn.

også er der model fnidder fnadder i dit spørgsmål - mest fordi du spørger til tre modeller med næsten samme model betegnelse - der findes ingen T1 fra 1969 - der findes en type1 - T1 udgik af produktion hos vw i august 1967, og blev afløst af en T2. både en T1 og en T2 er en type2. http://vwnettet.dk/topic/179442

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Torben1500 og Bornholmer. Tak for svar.
Nu er vi nede på 30PICT-1, ELLER 30PICT-2 til min T1 split bus fra Juni 67 ?

Og ja Bornholmer, jeg går meget op i at min bus skal være original, har købt en "1500 pumpe motor", og jeg fået fat i den viste 28DR (ved ikke om den har noget med forurening at køre men der sidder et fast spjæld deri, som jeg har tænkt på at demontere og bare beholde huset..)

Sorry med mine model forvirringer Ib, men jeg mente herudover hvilken karburator er tidstypisk til min type1 cabriolet årg69, 1500 ?, er det også 30PICT-1/2 ??? Mvh Kim.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) 48ida Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den afbillede ting er en omdregnings begrænser og spjældet lukker af når der er for mange omdr. den blev senere afløst af en rotor med omdr.begrænser.
Og har intet med forurening at gøre

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ahhh derfor man piller den af så

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Friends, hvordan finder jeg exacte svar på:

T1 splitbus 67, 1500 motor : 30PICT-1 eller 2 ? Strømfordeler der passer til?
type1 boble 69, 1500 motor : 30PICT-1 eller 2 ? Strømfordeler der passer til?
Ved 1600 motor (enkeltportet) i disse slut tredser årgange, karburator ? strømfordeler?

Hvis nogen kender til opslagsværk, så undersøger jeg gerne selv..
Takker.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Kim,

En 1500cc motor kan kører både med en 30 PICT-1 eller en 30 PICT-2. PICt-2 er en opdatering af PICT-1 og har som sagt en højfartsystem som tilfører ekstra benzin når motoren kører med høje omdrejninger. Fandt denne side hvor du kan læse mere om strømfordelere:

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A6970M

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Find dine oplysninger i "Lige på Kornet" org. VW bog (VW mekanikkerens opslagsværk)
Den fik man udleveret når man var hos VW.
Den findes i mange årgange. Har dem alle.

Vh. John. SMS 20758607.

(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for hjælpen.
Hilsen Kim.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mener jeg har den omdrejningsbegrænser liggende. Hvis nu, vil du have den?

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus

Reply

You must log in to post.