Nu prøvede jeg at starte den op, men det er somom den dør når jeg vil give gas og køre..
VW Bobbel 1302 71'
Fyn
Nu prøvede jeg at starte den op, men det er somom den dør når jeg vil give gas og køre..
Hej igen,
Hvis ikke tændning og ventiler er justeret, så læs og følg de råd der bliver givet i denne tråd - inden du justerer din karburator:
http://vwnettet.dk/topic/166476
Hilsen
Torben
Jeg prøver den i videoen imorgen eller onsdag.. Skal se om vi har en prøvelampe i firmaet jeg kan låne..
Når det er fikset så burde den kunne tage gassen så den kan køres varm og indstilles..
/Kasper
Synes jeg har lidt problemer med ar se i videoen, hvor han sætter den del på af prøvelampen, der sidder over med tændspolen... En der kan forklare det bedre eller evt et billede?
/kasper
Hej igen,
Du skal sætte prøvelampen på samme klemme som den grønne ledning det forbinder platinerne.
Hilsen
Torben
Hej Torben. Fandt ud af det og gjorde som i videoen, nu slår den igang uden at røre gassen og står noget højere i tomgang men ikke højt nok.. Så snart jeg rør ved gassen dør den ud..
Hvad gør jeg så nu?
/Kasper
Prøv at se ned i karburatoren når den kører kold i tomgang. Der skal gære et gab på ca. 10mm mellem chokerspjældet og karburatorhuset. Er der ikke det, må du løsne de 3 skruer på chokerelementet og dreje det til du opnår det omtalte gab. Hvilket trin står skruen vi skrev om tidligere på?
Hilsen
Torben
Okay det må jeg lige prøve at se efter imorgen.. Skruen står i nederste trin.. 5 tror jeg det er.
/Kasper
Efter meget stor tålmodighed fra Torben via telefonisk vejledning, kører boblen igen og bedre en nogensinde før:)
Nu mangler der kun at blive stillet ventiler, med det springer jeg ikke lige ud i alene:)
You must log in to post.