Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nogen der kører med 1776cc og en enkelt solex?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er det jeg mener.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg går efter single port 1835 med en anden knast en rustfri udstødning og en enkelt karburator. Virker det ikke sætter jeg et par 34 Weber på. Jeg har en nos manifold til en 30er. Kan jeg selv svejse en anden flange på, til eksempelvis en 40 solex fra en type 4?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I skal ikke være så bange for at have en solex karburator i hver side. Min erfaring er at de er utroligt tilgivende overfor dårlig justering/indstilling, så de er også nemme for "amatører" at have med og gøre. Men når de først engang er blevet indstillet korrekt, så kan man da køre i årevis uden overhovedet at tænke over evt. justering af dem.

Fordele:
lækker lyd
Fedt look
Mere power

Ulemper:
2 karburatorer der skal indstilles ens (nemmere end det lyder til).
Indkøbspris

Jeg vil til hver en tid anbefale to solex på den type motor i diskuterer her (ja faktisk på alle std. vw type1 motorer), det er fuldt ud lige så pålideligt og driftsikkert som en enkelt solex.
eks. 2x34PCI, 2x32PCI, 2x32PBIC, 2x40mm kadron eller lignende karburatorer. Disse modeller er så simple at man tror det er løgn, og som oftest kan man næsten regne sig frem til hvordan de er opbygget/virker. Det er meget mere simpelt end at rode med eks. 34pict3 eller hvad man nu end vælger. Choker slipper i jo også for at køre med, og det er INGEN problem.
Det er så simpel mekanik at de næsten aldrig fejler.

Se det fra den positive side.... hvis nu tomgangsdysen i den ene karburator stopper til, så halter den nok bare videre på den anden. Havde der kun været en karburator, så var den gået ud :-)

VW gjorde det jo selv med type3 og type4 motorerne, og hvis ikke det var driftsikkert og pålideligt, så havde de ikke gjort det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er LINKET til alt i har brug for at vide om to enkelt karburatorer på en vw motor
http://felix03.jimdo.com/das-zweivergaser-register/

Men men, man kan jo bare prøve med en enkelt solex, og er der så slet ikke nok hul igennem den. Så er det jo forholdsvis nemt at opgradere senere hen, hvis man ønsker det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt look kan så diskuteres.. Less is more.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alt kan diskuteres, men det ændrer jo ikke på at det fedeste look er 2 karburatorer ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Problemet med det look er at der som oftest er åben bagklap og en nordjyde med buttcrack på knæ i nærheden...

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ha ha - præcis Gustav!! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I kan få både måne og buttcrack at se når vi overhaler alle jer enkelt karburator nørder på vej ned gennem europa ;-)

Ses derude :-)
Forresten...I lyder helt vildt gamle! :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

LMAO...

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mac Donalds i Haverslev er ikke "ned gennem Europa" :•)

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Teknisk set er det vel, men vi skal noget længere ned før jeg har samlet mod nok til at sætte mine varme baller op mod en iskold rude rettet mod din bil....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vi kan da finde en rasteplads som vi plejer.. Ps. Hvis nogen har 32 pci karbs har jeg manifolde dertil til 1500/1600

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fandt aldrig ud af om man kunne bygge en std. Manifold om?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror jeg springer butt crack og måner over (!) Griin.

"Stodder". Stumper og bearbejdning til en 1680 std plus motor er ca. kr. 7450.- (som basic kit) plus en evt afbalancering af den roterende masse.
En 1600 std plus er jo NOGET billigere, - ca. 4800.- i dele og bearbejdning.

Jeg er fuldstændig enig i, at dobbelt karburatorer for såvidt er den nemmeste og iøvrigt en god løsning på, at hæve effekten. Omvendt må jeg/man erkende, at der ER altså nogen mennesker, som bare ikke har tæften til at arbejde med dobbeltkarburatorer. De kan simpelthen ikke "se" hvad der sker. Det er vel af de samme årsager, at nogen er elektrikere og andre programmører. Vi må huske på, at alle ikke har de samme evner. Jeg kan lave VW motorer, men jeg fatter minus når det gælder computere. Sådeeeet.

That said, vil jeg så alligevel sige, at 85% af folks problemer med dobbeltkarburatorer, justering etc. bunder i ganske simple ting. - Man vil ikke betale det det koster at få et ordentligt speedertræk, hvis man bor og kører i "belastede områder", og her tænkes ikke i sociale tilfælde ;-) så burde man måske overveje at anvende dobbeltlags filtre. (Men de ser ikke "fede" ud, så dem gider man ikke køre med.)

Gustav. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at bygge en std manifold om.... Til hvad ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå, det gør jeg så nu.

Gustav, du kan sagtens svejse en flange på en 30er manifold, så du kan få en anden karburator på. Det gør bare ikke rigtig nogen forskel, fordi kvadratet på manifolden forbliver den samme. Så det er ret begrænset hvad ekstra luft du kan suge i gennem selvom du øger karburatorens størrelse. Så er vi ovre og arbejde seriøst med real time curtain area og time area, hvis der skal hentes noget mere.

Til sammenligning kan jeg fortælle, at jeg et par gange har bygget 1300 sgl port om til lidt mere. På dem har jeg, ud over ændret knastaksel og top arbejde osse brugt en industrimanifold, som er næsten samme I.D. som en 1500 manifold. Så vågner 1300eren GEVALDIGT op. Vi snakker mere effekt, mere moment og 500 omdr mere brugbart arbejdsområde, og super fin brændstoføkonomi på let speeder.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og ellers sælger CSP ep ender der passer på dbl port manifolder.

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=099510497550&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CIntake%20Manifolds%2CIntake%20Manifolds%20Type-1&artnr=13145a&pn=0&sort=0&all=

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå!
Så de jo åbenbart kommet på lager igen. Det hjælper da lidt på det.
Det eneste man skal være opmærksom på med dem der er, at de er lidt "skæve" Man skal forvente "lidt" tilpasning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Når jeg spørger er det fordi jeg har en NOS 1600 industri manifold liggende. Jo mindre støbegods fra amerikansk/kinesisk venskabsforenings julemarked jo bedre.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Airhead Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er lidt inspiration fra U-tuben!!
http://www.youtube.com/watch?v=Stjxa_6bszI
MVH - Johnny

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, det er en fin manifold. Men en 1800 motor kan ikke få nok igennem den. Motoren kommer til at køre som en 1200.

- Ham med videoen har en 7 siders tråd et eller andet sted på Samba mener jeg det var. Vi har været lidt i kontakt. Men som i osse kan se og høre, så er der jo osse lavet en del om efterhånden. Han har valgt store ventiler istedet for at porte std toppe. Teoretisk set er det en dårligere løsning, men det ser ud som om han vinder lidt omdr. effekt til fordel for bundtræksmoment.

Men vi ved jo - trods alt - ikke hvad den reelt yder. En ting er wow, den kører godt. En anden er solid evidence.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror nu også han kunne løse hans "stumble"-problem ved at sætte et korrekt luftfilter på med den rigtige tragt og så bruge den rigtige strømfordeler så den kan avancere sammen med karburatortypen.
I stedet for at sætte et stykke slange på svømmerhusudluftningen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, men den er ikke "fed"

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og du så godt at jeg skrev at det var fra en 1600 industrimotor?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Smooooth... :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply »

You must log in to post.