Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nogen der kører med 1776cc og en enkelt solex?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vil også gerne høre om dine bekymringer mht. Knast og kompression på singleport, Frank.
Og når vi nu er ved jomfruturen. Min omdrejningstæller og olieur flippede ind i mellem helt ud samtidig. Nogle ideer?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Gustav

Hvilke stumper ente i motoren... Jeg tænker på knast, toppe med mere.?

Hvis man må være så nysgerrig :-)

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej henrik

Nos brandpumpe motor 126 (1600 single port)
1835 cylindersæt (fordi der ikke var flere 1776)
2233 cb knast tror jeg den hed
Underlig singleport manifold fra usa med 34 mm flange
34 pict 3 karburator
Vintagespeed sportflow udstødning med forvarmerør
Ny generator, pumpe, tænding osv.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok spændende motor...

Det kunne være sjov at se hvad den gav med enkelt karburator og med dobbelt...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den korte version: En knast virker skrappere på en singelportmotor. Den får let dårlig tomgang f.eks.
Motoren bliver mere tilgivende med flere karb. og eller porte.
Og ja jeg mener for hurtig avancering.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den "ruller" en anelse i tomgang, men er ikke sikker på at det ikke kan justeres væk.

043 er det for at drille? En pålidelig kilde har ladet mig vide at det ikke er en model du plejer at gemme på?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej jeg driller ikke. Jeg mener bare 043 som en mindre livlig mulighed.
Jeg gemmer ikke noget beregnet til at køre med én karburator. Jeg gemmer på type3 fordelere og tidlige type4 fordelere. Hvis jeg skal drille lidt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når nu vi er igang.. Vil I mene at det originale luftfilter er en begrænsning i den her opsætning? Det er typen der hænger oven over batteriet med en slange hen til karburiden.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis filtret ellers er rent og uden en masse snask fra de sidste 40 år, så er det vist ret begrænset. Men vi har da bygget dem om til tørfilter et par gange, når det stadig skulle se 100% originalt ud, men ha lidt mere godav.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det må jo komme an på en prøve. Men du skal beholde slangen. Og karburatoris kan også hurtigt blive et problem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så kom udstødningen fra vintage speed på. Det gik op for mig at det var en type 1 udstødning i deres "german look" der fik en splitbus til at ligne en køter med vedholdende analkløe. Jeg synes måske den har tabt en smule effekt i forhold til industriudstødningen. Måske det er tid til rullefelt og større dyser?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) volkswagen54 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Noget nyt med din motor gustav?,det er interessant læsning:-)


Reply

You must log in to post.