Gustav, ja. Det gør ingen forskel. Der er endda nogen af de industrimotorer, som har MINDRE kvadrat i manifolden kontra den almindelige version til bilerne.
T
Gustav, ja. Det gør ingen forskel. Der er endda nogen af de industrimotorer, som har MINDRE kvadrat i manifolden kontra den almindelige version til bilerne.
T
Det tyder på at jeg skal ud og finde et sæt karburatorer så. Eller købe en ny manifold ved CSP. Så kan det jo ligeså godt være den til en Weber 40idf?
Nej, lad være med det. Det er væsentlig sværere at få sådan en til at køre ordentligt.
Køb en CB centersection (Eller brug en original 1600) og så brug de Empi Endestykker der linkes til af Ronnie. Og lad så mig rigge din 34 mm Solex til. Så skal vi nok få den til at køre harmonisk.
T
Vw Arne havde det ingen troede fandtes. En single port manifold med større hul igennem og 34er flange. Skønt! Tak for kaldet Arne. Nu skal jeg bare finde noget udstødningsværk.
Arne strikes back :O).
Ja, det er vist noget med den kom fra en motor fra USA.
Den ser meget original ud. Men uden noget tydeligt vw nummer. Har prøvemonteret og den passer sgu. Hvad skal der så til for at karburatoren vil spytte mere sovs og luft? Jeg er ikke fan af at fjerne venturien helt. Men større dyser og hvor får jeg dem?
G.
Og vil da gerne have tip til hvilken strømfordeler de her motorer så burde køre med. Håber i øvrigt at kunne køre med std. Splitbus luftfilter
Ville den være en begrænsning? Kan godt lide looket kontra tarmslyng
Gustav, de er såmænd ganske OK. Men når du har muldvarpen oppe, og er klar til at lægge lidt penge for udst. (hvilket i øvrigt er dejligt for en gangs skyld, så det ikke alt sammen er "hvad kan jeg få for 1000 kr?") så synes jeg godt nok du skulle tage skridtet fuldt ud og bestille en af min/Turbo Thomas´s std plus potter. De er til enhver tid bedre end Piper potterne, især når der arbejdes med flere kubik.
T
Du skal bruge en fordeler fra en 1302-1303 AB eller AR motor. Eller en AD motor (1600 type1 og 2)
Jeg har turbo Thomas system på min Ghia og er ikke bange for at smide noget mønt efter en mere. Kan bare godt lide looket. Jeg har et par nos varmekasser der skal på.
Tak for fordelertip. Kan jeg bruge en ignitor fra en 009?
@Gustav
Har du kigget på på dem her:
http://www.vintagespeed.com.tw/Exhaustsystem/Exhaustsystem-main.html
De har vist fået ok anbefalinger, og virker som et gennemprøvet produkt.
Har set en live på en lav bus. Måske var den monteret forkert men det lignede en gravhund med en analsvulst
Hvilket jeg var ret skuffet over da jeg havde haft kig på netop dem...
Gustav, hvor lærer du de udtryk ????
På den anden side er jeg ikke sikker på jeg vil vide det (!) Griin.
T
Gus, du kan ikke bruge Ignitor fra en 009 i en fordeler med vakumdåse desværre, der findes en Ignitor der passer i disse fordelere.
Hvis du mangler fordeler har jeg nogle ellers har Arne helt sikkert :O)
Yderligere stof til eftertanke og diskussion :-)
Så har jeg lige rullet en 1600 std plus sgl. port stage2.
64 hk v. 4350 omdr.
52 hk v. 3000 omdr.
123 Nm max v. 2850 omdr.
Mere end 110 Nm til rådighed fra 2400 til 3600 omdr.
Og ka´gå laaaaangt på literen, hvis man ellers kan holde foden i ro ;-)
T
Ok. Yderligere stof til eftertanke. Min 1600 singeport (tidligere industrimotor) har jeg ikke gjort noget som helst ved andet end at sætte tarmslyng på, og en solex i hver side. Den gav 60hk og 120nm. Nu har jeg så monteret andet tarmslyng, varmekasser og en potte der dæmper den meget... Bliver da overrasket hvis ikke den giver 55hk, men det vil tiden vise.
Min 1500Singleport er forøvrigt samme opskrift med varmekasser og to stk solex (også 32mm). Den er målt til 58hk. Det er også bare monteret på en Std. motor der aldrig har været pillet ved.
Den motor kunne jeg rigtig godt tænke mig at bygge til 1776ccm, og så ellers beholde resten som det er.... Men jeg har vist nok motorprojekter til de næste par år :-)
Hej her er min 1600 som køre med en 34pict3
og sgl. port topper samt strømfordeler fra en
1300AB Motor den køre og trækker godt og så
har den masser af bundtræk.
Det er sådan et opsæt VW Arne anbefaler.
Rasser - hvor får du de der 32 mm. karburatorer henne?
Jeg har som sagt et sæt Reichert manifolde, men opdagede at de var til 32 mm.
ikke noget jeg havde på hylden trods det at jeg har et bredt udvalg af Solex.
G.
32 og 34PCI er samme boltmønster, så det burde ikke være noget problem.
32PCI er fra 1600 industrimotorer (sidder nu på ovaleren), 32PBIC er fra tidlig 356A (monteret på bussen). Men de 32PCI fra industrimotorerne kræver en del arbejde før de går helt som de skal i db. setup. Jeg ville klart forsøge at finde et sæt 34PCI hvis det er muligt.
hmmm.. sådan nogen burde jeg have da jeg har haft en del industrimotorer. Men jeg synes ikke de passer på flangen.
Købte faktisk netop de manifolde fordi jeg havde en hel flok karbunaljos
Hvor kommer 34pic fra..??