Jeg har en container på vej hjem fra Tanzania med en T1 split screen og en T2 late bay, men de er begge 2 højrestyrede. Er der nogen der ved om man kan få et ombytningskit til at lave dem om til venstrestyring?
Jeg har en container på vej hjem fra Tanzania med en T1 split screen og en T2 late bay, men de er begge 2 højrestyrede. Er der nogen der ved om man kan få et ombytningskit til at lave dem om til venstrestyring?
Det må vel være muligt at tage de nødvendige stumper fra et par oprustede danske biler.
Eller det oplagte.... Byt med en englænder der har købt en venstrestyret fra Californien... :-)
Kender desværre ikke til noget kit.
ja der findes ikke noget nyt kit man kan købe - men som Rasser siger - køb noget brugt i england. er du heldig kan du finde en der vil bytte.
Frank der er alt for få der har hugget splitbusser op herhjemme desværre.
Tanzania ?? - spændende at se hvor mekanisk urørt de er.. har set en fra Boliiivia - der var mange underlige sjove løsninger på den ;0)
Alternativt lær og kør den - det er lovligt - hvis man kan.
Ja det syntes jeg også -
Ja, jeg har tænkt på at bytte med en englænder. Jeg synes at jeg har søgt alle steder efter et conversions kit, men tror ikke det findes. Jeg får 2 pick-up og en bus mere hjem i løbet af efteråret, så der bliver nok at rode med til vinter:)
Jeg har en kammerat der har en rusten split pickup fra 62 stående den er meget billig
Curth
26172817
ps lav en hjemmeside før du linker til den - alt andet virker utjekket - hvis altså du skal lave virksomhed ud af det.
sådan en rusten pick up kunne jeg godt bruge et tag (øverste 50 cm) fra hvis den skal hugges og det er nogenlunde brugbart ;0)
Den er rimelig sløj men kan lige skaffe nogle billeder... Men prisen er også derefter... Billeder sendt hvis du stadig har samme nummer
Curth
Curth: Du må også meget gerne sende nogle billeder til mig, mikkelsenjakob@hotmail.com
Duck: Ja, jeg ved det godt. Men i øjeblikket venter jeg med at lave siden færdig til jeg har fået nogle biler hjem. Tingene kører ikke altid helt som planlagt i Afrika og hjemmesiden bliver lidt kedlig uden bilerne;) So far er det bare for sjovt, men hvis det kan lade sig gøre, vil det være fedt at starte import op fra Afrika.
Jeg har mange ting til din ombygning af split... meen det kræver sgu en del arbejde. Hvad årgang og model er denne splitbus? - Der køre en del fleetline split rundt i africa. - De er noget særpræget!!! (nogle af dem har latebay baglygter)
Spændende!! mvh Lasse
det er helt fint du ikke har nogen side endnu - hver ting til sin tid, men bare fjern linket på din profil. så er der ingen der opdager det :-)
Den pickup min ven har kommer ikke til at holde der længe da der skal ryddes op, send mig dit nummer så får du et par billeder på MMS
Curth
Lasse: Det kunne sgu være fint hvis du har noget liggende. Jeg er heller ikke helt klar over hvor meget der egentlig skal til for at konvertere den. Det er en split panel van fra ´56, med den originale registrerings attest fra White Fathers Missionary i Tanganyika.
Du kan jo komme forbi Hyllerslev og se dem, om en måneds tid;)De skulle lande den 17. juli. Forhåbentligt!!!
Duck: Den er hermed slået fra, men den kommer stærkt igen om en måneds tid:)
Curth: Mit nummer er 21274204, men jeg har ikke telefondækning hele tiden og der er somme tider problemer med at modtage MMS. Men prøv at send dem..
1956 det er sgu en fed årgang.. Den som jeg har hugget op er også en 56 er - glæder mig til den kommer.
Er den med presset kofanger?
Det blev en mindre katastrofe!!! Fragten blev mere end dobbelt så dyr, late bay bussen er fuldstændig rådnet op og så var det ikke ´56 split bussen de havde fået smidt i denne container, men en ´62 panel van uden motor og med meget interimistisk svejsearbejde. F... et antiklimaks at åbne containeren...
Jeg ligger lige nogen billeder ud på profilen.
puha hvad har du sluppet for de busser?
Godt det ikke er mig
:( nedtur
lupojesper: Alt for meget. Det er fragten der har ødelagt det. Må se om der er nogen der vil købe dem til reservedele, så vi kan få lidt af det hjem igen...
Det kom sku også som en overraskelse for mig at man skal betale told og importmoms ud fra den samlede pris på købspris og fragt. Men må hellere se at komme ordentligt ind i reglerne, for der er 2 containere mere på vej med 5 biler, he he...
Jacok send gerne en sms til mig på prisen på spilten til stumper 29707493.
Jeps der er told og moms på bilerne når de kommer fra ikke EU land, og husk at eks Norge heller ikke er EU land. Men er bilen over xxx antal år er der ikke så meget afgoft og moms på, mener det er 50 år men er ikke sikker.
Puha hvordan er de andre biler?
Det ville sku da være fjollet at skære splitten op til stumper den kan da sælges på eBay til en god pris
Men send mig en pris på split og skyde rude på bay
Allan
Ja, splitten vil da være attraktiv for en englænder med rattet i højre side.
De døre på sidste billede er da ikke til latebay'en. Eller er vi ude i en sjælden afrikansk version?
Hej Jakob.
Har du en email man kan få fat i dig på?
Allan 2000 Frb: Ja, splitten bliver ikke skåret op. Motoren til den kommer i den sidste container. Så prøver jeg at sælge den med det hele på eBay.
Thomas: Jeg undrede mig godt nok også over det med dørene. Må hellere lige finde ud af hvordan det hænger sammen. Der er også en stor blæsekanal i loftet på splitten, som jeg undrede mig lidt over. Ud fra M nummer 155, må det vel være det der hedder, Air cleaner with additiional cyclone filter.
Lupojesper: Jeg har prøvet at få bil hjem fra et ikke EU-land før, hvor de kun brugte indkøbsprisen til at beregne ud fra. Men det der kom bag på mig nu, var at told og import moms også bliver beregnet ud fra fragt prisen. Dvs. at hvis jeg havde haft mere i containere ville told og moms blive billigere. Jeg synes det virker konkurrenceforvridende. Så er der også lige en smidt en ekstra udgift oven i den almindelige fragtpris, for sejlads i piratfarvand...
De andre biler skulle være i meget bedre stand for dem har min kollega fra Tanzania selv været med til at finde og få fragtet til havnen. Det er en Karmann Ghia LHD fra Kilimanjaro uden rust men med stor blød bule i taget, 3 split busser RHD og 1 early bay RHD mandskabsvogn.