Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Splitbusferie Europa 2012

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fridolin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Clausen, dejligt at læse om din tur også glad for at de 2 yngste så har noget at fortælle deres børn engang, der handler om gamle VWer.......

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) samba Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Dig og din famillie er bare de sejeste vw entusiaster ;-) Lyder til at have været en fed tur. Og kanon fortælling- tak for den.. Er begyndt at bearbejde famillien til sådan en tur - Håber det lykkes.
Vores 1600 km Bus tur i sverige, blegner sgu lidt i forhold til sådan europa tur "mit alles"

-------------------------------------------
65" 21w deluxe. 2276ccm
83" porsche 911 3.0 sc
54 type 1 (projekt)
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@Michael: Ja ungerne elsker at være afsted i bussen,de har helt sikkert
nogle historier til senere i livet.
Lige som jeg kan fortælle dem, om dengang at jeg og min bror var på udflugtsture i
vores VW brødbil ( mine forældre havde et bageri) Der sad vi på mælkekasser bag i, og kurede rundt bag i kassen under kørslen.

@Lasse: Vi vil rigtigt gerne høre om jeres tur også :)
Vi nyder jo ligeså meget korte ture i bussen,og vi havde oprindeligt planlagt at deltage i Sverige i år. Vi havde bare en depresion over det dårlige danske vejr, Så derfor gik det sydpå ...
Men lad os da høre om jeres tur !
Vi skal nemlig helt sikkert prøve dette bustræf i Sverige engang.

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Lars Lohse Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ha ha Lars, ja depresion havde vi os, så vi endte med de første 14dage at køre en tur i Europa, Holland, Belgien, Normadiet i Frankrig, for så at køre øst over i Frankrig, var tæt på Basel, en uges tid, med et lille træf:-) og så hjemover langs Mosel et stykke. den sidste uge af vores ferie blev i DK, med skøn sol også..

Total kørt km, 3975. med combi camp og fuld oppakning.. fedt, uden problemer..

Hils Familien, og ik mindst den lille udbryderkonge:-)

Lars og Familie.

-------------------------------------------
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )
(permalink) Snbben Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er virkelig vild med din bus.
Har opslået det her indlæg flere steder på siden i håb om at nogen vil se det. Din bus har de perfekte farver og ser virkelig lækker ud så håber du vil læse mit lille råb om hjælp til at lave den flotteste visuelle scene i sådan en lækker bil.

Hej Folkens med de mest fantastiske biler.

Jeg står og skal til at optage min afgangsfilm på 18frames som er en filmuddannelse på Fyn. Vores meget fine og utroligt intense film handler om et lesbisk kærestepar hvor den ene kvinde er muslim og derfor er deres forhold hemmeligt. De flytter derfor væk fra familien i kbh til en lille hyggelig gård på fyn. Det har har brug for er så bare deres bil som vi havde forestillet os skulle være sådan en lækker bil. En VW bus som de samtidig kunne flytte alle deres ting i. Farven er ikke så vigtig da vi ikke mener vi kan tillade os at være kræsne.
Er der nogen der ville have lyst og mulighed for at låne os deres bil til optagelserne en lille uges tid i september? Så må i meget gerne skrive på katharina@18frames.dk

Håber på en hjælpende hånd fra nogen af jer :)
Mange hilsner fra Kalle

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@Lars: Det lyder til at i også har hygget jer i bussen, og har haft en fed tur :)
Jeg skulle også hilse...og har viderebragt hilsnen til lille Anton !
Kan være vi når og ses derude igen i løbet af sæsonnen ..

@Snbben/Kalle: Desværre, lyder som et fint projekt du har gang i, men vi låner ikke bussen ud. Håber du finder anden løsning. Held og lykke med dit filmprojekt.
Mvh Lars

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Snbben Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er bare helt i orden Lars.. Kender godt følelsen af at passe på sit hjertebarn, men jeg måtte jo spørge nu i havde sådan en fin bil..

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Super tur i har haft,tror ikke at jeg få min familie med på en så lang tur,de syntes at køre under 90km i timen tager forlangt tid,så vi køre kun rundt i danmark om sommeren,men det er jo også hyggelidt,bare det,at de ved med,sidste år var vi i synder jylland med telt,tog vi et lille smut til tyskland for at handle øl vand og slik,det var stort,bussen var brolagt indvendig med dåser,så børene var nød til at side med fødderne oppe,så det var en lang tur hjem for dem,tak for fortælling.ps det er en fed makisse i har på bussen.

dscn2949.jpg
dscn3086.jpg
dscn3104.jpg

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg var ved gardasøen for en del år siden i min samba som jeg havde dengang (skulle aldrig have solgt den). Den kørte 10,7 km/l med std 1600 ccm og en AO gearkasse. Den kom desværre ikke hjem selv da den ene "gaffel" som holder gearkassen knækkede pga rust indefra. Fik nye "gafler" på fra crative engineering så kørte den igen og blev samtidig forberedt til IRS.
Kunne enlig godt tænke mig at vide hvor den er idag. Blev solgt til jylland.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det lyder som en super god motor/gear kombination du har, jeg tror det bliver ny motor og gear igen den kommende vinter.

Lars

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.