Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding på 35 g

Tags:
No tags yet.

(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad fandddd kan der være galt. Min bay bus har jeg stillet tænding på og den går bedst på 35g men der må da være noget helt galt. Jeg har ikke selv samlet/sat motor i men har skiftet rotor,dæksel og platiner og ville så stille tænding og synes det ser helt tosset ud men ved jo aldrig.... andre indput/erfaringer er velkommen

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) samba Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ved 3000 omdr. Passer det meget godt - Og ca 10 grader i tomgang.
Hvis det er tomgang du måler 35 Grader, er der noget helt galt med avanceringen..!!

-------------------------------------------
65" 21w deluxe. 2276ccm
83" porsche 911 3.0 sc
54 type 1 (projekt)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er ved tomgang og type 4 motor

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Af med vacuum slangen og test så hvor meget den avancerer når den er på sit max. Typisk er du sikker på den har nået sit max ved 3000omdr som Lasse skriver.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok jeg må teste i morgen med varcuum slangen, så vender jeg tilbage.
Det virker jo helt tosset at den kan kører, dog ikke mere end 80 og det går lidt langsomt, så vi får se i morgen. tak

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Af med slangen til vacuum og der sker ikke meget avancement max 5g, der er ny vacuum-slange, så det kan vel kun være selve vacuum-dimsen den er gal med....

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det en fordeler uden mekanisk avancering?

Hvad siger avanceringen ved 3000omdr. uden vacuumslangen på?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Avanceringen er den samme både ved tomgang og ved omk. 3000omdr., den går ikke engang ud, så tror det er vacuumdåsen der er utæt, men inponerende at den kan kører.
Ny dåse på i morgen fra Koed.

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ny vacuum dåse monteret, hjalp kun meget lidt, nu kan tænding stilles til de ca 8g, men så vil den ikke trække........tændrør ikke vådt i v.side så kaburator rens eller skift, jeg arbejder videre på sagen.......øv øv men skal nok lykkes, dejligt at have vw

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har engang rodet med en genstridig strømfordeler til en 1302 S. Der var avanceringens to plader samlet med en kæmpe nitteagtig ting i midten. En ordentlig omgang WD40 og håndmassage med efterfølgende aftørring løste det til sidst..

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg forstår ikke helt fremgangsmåden....

Jeg spurgte til avanceringen uden vacuum slange på ved både tomgang og 3000 omdr - det var det samme sagde du, og konkluderede så at du ville prøve at skifte vacuum dåsen??

HVIS den ellers overhovedet har mekanisk avancering, så vil jeg da ud fra ovenstående mene at det er den mekaniske avancering der ikke fungerer!

Når jeg snakker om den mekaniske avancering så mener jeg centrifugal avanceringen, altså de svingklodser der ved øgede omdrejninger hæver tændingen. Er ked af hvis det er blevet misforstået.

Vacuum dåsen kan jo let testes i tomgang ved at suge i slangen til fordeleren, så skal tændingen (og omdr.) stige en smule.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har også undladt at svare fordi jeg heller ikke forstår noget -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jeg skiftede dåsen fordi den var utæt, jeg kunne suge og suge og der skete ikke en ski.... (dåsen var afmonteret ved sug) og som sagt så hjalp det lidt med ny dåse. Og når man ikke ved en skid om det skal man jo begynde et sted, men tak for de svar jeg har fået det har da åbnet lidt for min spinkle viden ang. motor.
Men glæder mig til en dag måske at kunne hjælpe en anden med først gør du det og så det og check lige og så kører det. (om 20år)

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okey:
Først fortæller du os hvilken type fordeler du kører med: En med ren vakuumavancering, som ville være helt forkert. Den originale med både mekanisk og vakuum eller en ren mekanisk.
Så stiller du motoren til 5-7 grader, enten med en prøvelampe eller i tomgang med stroboskop.
Når du så giver gas, UDEN vakuumslangen på, skal den flytte tændingstidspunktet op i nærheden af 27-30 graders mærket.
Med slangen på skal du kunne se at den flytter tændingstidspunktet lidt friskere men det er ikke sikkert den ændrer på den totale avancering fordi du jo ikke har nogen belastning på motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er den orginale mek og vakuum. Og tænding kunne ikke stilles til de 7,5g så gik den ud. Skiftet dåse og nu kan den stilles til 7,5g og avencerer, ca 3000 omd. til 22-23 g men så går den kun på 2 altså tror jeg problemet ligger i kaburatoren som ikke føder cyl. derfor rens af kab. eller udskiftning af den (slidt).

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvilken type remhjul sidder der på motoren? Er det med grad-tal eller med tændingsmærker? Hvor sidder tændingsmærket (ved 5° ATDC; 0°; 7,5°BTDC eller 10°BTDC)?

(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der sidder tændingsmærke ved 7,5 og ved ikke typen med bay bus 78

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) cardude Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har du målt dine tændkabler igennem der må ikke være for meget modstand i dem


Reply

You must log in to post.