Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dysestørrelse 1600 AS - opdatering

Tags:
No tags yet.

(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej alle
nogen som kan hjælpe med hvilken dysestørrelse på en 1600 AS motor, 34PICT-3, den tøver lidt ved acceleration, og jeg har taget dysen ud og konstateret at det er en 125'er i værkstedsmanualen står der 130...
/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Sonny,

Hvis tøvende acceleration pludselig opstår, ville jeg starte med at kontrollere accelerationspumpen.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Torben

Har jeg gjort, og justeret, den tager også fint gassen når jeg træder hårdt på speederen, det er ved mellem acceleration. vi har mistænkt dysen, det er godt nok en 125, men man ved jo ikke om den er lavet større, den ryger i hvert fald sort, og det føles som om den drukner lidt. Karb renset, choker kontrolleret for fuld åbning, ingen slør, al tænding skiftet til orig. bosch, tomgang perfekt.
/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Sonny,

Hvordan opstod fejlen? Virker din tændingsavancering som den skal?

Jeg antager at du har skiftet og justeret platiner (?), så prøv at rense platinfladerne med et stykke pap du sprøjter med bremse- eller karburatorrens.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Måske lidt hjælp?

http://vwnettet.dk/topic/128708

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen

ja platiner, tændkabler, tændspole og tændrør er nye, renset med fortynder og et stykke pap både før og efter montering (har renset søgerblad også :-)) Platiner just til 0,4. Fejlen har været der hele tiden, jeg har ikke haft bilen i mere end knap en måned. Tænding sat til ca. 10° BTDC. Den har det som om den drukner lidt når man træder lidt hårdt på speeder ved acc. ved rolig acc. op gennem gearene er der ikke noget. Kører også med sprit i benzinen. Fra tomgang og blidt tråd på speederen er det også som om den drukner lidt (hoster og ryster let inden den tager gassen). Ved kørsel ud af landevejen kører den perfekt. Dog synes jeg den bruger rigeligt med benzin (ikke at det gør noget, blot som en indikator) 7,5 pr. liter.
Tændrør var sodet let med sort belægning. Har som sagt også kontrolleret og just acc. pumpen, og den tager også gassen fint hvis jeg træder hårdt på speederen, helt fra tomgang. Vaccumadvancering virker også fint.
Jeg har "pløjet" forum igennem og kan godt se der er mange gode ideér, men jeg har ikke kunnet løse det.

/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej igen,

Tak for en fin uddybning. Hvad med ventiler og tændingsavancering? Det næste jeg tænker er falsk luft. Prøv i tomgang at sprøjte noget bremse-/karburatorrens ved karburator og manifold. Hvis tomgangen ændre sig kan problemet ligger der.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Forvarmning virker ikke ordentligt.
Tilsodet motor.
For lidt skrald i tændspole.
For lidt modstand i tændkabler.
For dårlig udstødning.
Forkert bedysning.

Man kan ikke regne med at standard bestykningen passer på en ældre motor med en ældre karburator. Men et godt udgangspunk er da at tage den af og rense den, og derefter gå ud fra std bestykningen og se hvordan den så kører.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Arh. For stor modstand i tændkabler mener du vel ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok, tak, jeg prøver lige med bremserens for kontrol af falsk luft, tændspole og tændkabler er skiftet til orig. bosch (1k ohm). tændingsavancering virker når jeg suger og holder med tungen, den avancerer ca. 30-35 grader. Jeg har bestilt nogle dyser, og vil prøve mig frem.
Hvordan kontrollerer man forvarmning? begge rør bliver varme helt oppe under karb.
jeg har renset karb. tjekket flydehøjde m.v.. Udstødning ser ikke gammel ud. skulle være skiftet for nylig, men jeg har som sagt ikke haft bilen i mere end en måned.

/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bremserens var nok ikke mit første valg. Det er noget brandfarligt.
Er karburator-studsen kold og dugger helt oppe under karburatoren ?
Har du forvarmeslangen på ?
Har du styr på om din remskive er rigtig med 7,5 grader før top ? Og ikke en med et 5 grader EFTER top-mærke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, ja jeg synes den dugger under karburatoren og er kold, forvarmeslange er på. Remskiven tror jeg er rigtig, har kontrolleret med tændingspistol med fortændingsjustering, og mærket passer, jeg har dog sat den til knap 10°, da det er der den kører bedst. Hvis den trak falsk luft ville den vel egentlig ikke køre perfekt lige ud med moderat belastning eller?

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej Frank, for lidt. Nogen af de piskabler der er på markedet for øjeblikket har ikke nok modstand. Så slår tændrøret ikke en ordentlig gnist. Spolerne er heller ikke for gode, altså nogen af dem.

Hvis udstødningen er en JP group er der stor sansynlighed for at forvarmningen IKKE virker som den skal. Dernæst kan røret på manifold være sodet til. til sidst skal slangen til filteret jo osse være på, og få varm luft.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

rør til luftfilter er mont. synes jeg har læst et sted at nogen har svejset en møtrik på vippespjældet så den får mere varm luft???
Jeg har bestilt et udvalg af dyser, og prøver lige at dyse den om, og så vil jeg lige prøver at se om det ændrer noget, tak for gode indslag, jeg giver lyd når jeg har løst problemet...
/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik vi prøvet med forskellinge dysestørrelser, og fandt at den kører bedst med 140, minimal tøven og langt bedre jævnt trækkraft. Har dog stadig det med den "hoster" lidt inden den tager gassen ved langsom igangsætning, men tager fint gassen når man træder lidt hårdere på speederen. Har igen skiftet platiner til Bosch.... opdagede at Bugservice havde sendt standard... fy .., men alt i alt kører den fint. Jeg har forsøgsvis hængt en ekstra møtrik på vægten på luftfilteret for at give den mere varm luft. Giver det nogen mening at evt. justere gnistgabet lidt op fra 0,7 evt. til 0,8...? ellers er alt nyt som skrevet, kabler, kondensator, platiner... alt Bosch Tænding er nu sat til 7,5° BTDC. Hvilken olie skal der i luftfilteret, og jeg synes ikke helt jeg kan se et mærke, altså hvor meget skal der i?

/Sonny

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Motorolie op til den indvendige kant.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok, det er så her jeg er i tvivl, der ligesom en bund i filteret, med en plade som sidder på filteret, er det den eller er det højere oppe hvor der ligesom er en kant rundt og en lille udskæring i?

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr

Reply

You must log in to post.