Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt Ruby, type1 fra 63

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er der en naturlig forklaring på ;-) På billedet er fælgene nemlig malet rubin rød. Heldigvis uden at være slebet, så maligen skallede af og afslørede den rigtige farve neden under.

Men jeg tror også bare at du skal montere hjulene op og prøve dem på.

Havde din maler adgang til recepten? Hvis ja, så burde det jo være iorden :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Idag blev dækkene endelig monteret på fælgene. Det har været længe ventet!

Glæder mig til at få dem på vw`en...

whitewalls.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud med de hjul dér! :-)
Jeg havde dog gerne set af afbalanceringsklodserne havde siddet på indersiden af fælgene istedet for.
Man kunne vel også bare vippe dem af, du kommer alligevel ikke til at køre 180 km/t :-)
Glæder mig til at se de hjul sidde på vognen med poleret hjulkapsel og sortmalet VW logo :-)

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er min erfaring, at de fleste hjul-relaterede resonancer på
en Type 1 forekommer omkring 90-100 Km/t så det kan sagtens være ret generende hvis
hjulene ikke er i balance. Tænk blot på hvordan vognen opfører sig
hvis styredæmperen er dårlig eller mangler, det giver sig som regel altid
udslag i vibrationer omkring netop denne hastighed.

Der kan udmærket sidde klodser på indersiden også.
Det ses ofte, at det er nødvendigt at balancere et hjul på begge sider af fælgen.
Klodserne kan vel få en klat maling i fælgens farve hvis de forekommer generende
men bortset fra dét, er klodsernes tilstedeværelse vel ligeså original og
korrekt som resten af vognen ?

Martin

(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Enig, en gammel vogn skal da have afballanceringsklodser på hjulene. Udvendige for dynamisk og indvendige for statisk afballancering.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vi er godt nok nede i de små detaljer nu, synes jeg...men fint nok, jeg går selv op i detaljen. Mon ikke de brugte blyklodser på fælgen i 60`erne på vores folkevogne? ;-)

Jo, der sidder også afbalanceringsklodser indvendigt på fælgen. Og ja, jeg har ekstra fælgmaling, hvis klodserne stikker mig i øjnene.

Bortset fra det, så glæder mig mig til få dem moneret på vognen imorgen fredag. Det vil helt sikkert give vognen et helt andet udtryk og mon ikke jeg smider et billede eller to op efterfølgende :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hehe, ja vi er vist over i fluek....... nu. Stå nu bare tidligt op i morgen og få dem hængt på bilen. Vi glæder os til at se resultatet :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Whitewalls monteret på bilen. Det er vist ikk` så ringe, som vi siger her i Jylland :-)

Indrømmet, den røde farve på fælgen burde nok have været mørkere, men indtil videre lever jeg med farven, som den er.

whitewalls firestone.jpg
26 april 2013 c.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) henrik Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser f...... godt ud :o)

-------------------------------------------
an gang bobbel altid (uanset stand) bobbel
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

FANTASTISK! Det er et eminent resultat, glæder mig helt vildt til at se den "live" :-))

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Henrik, du har jo din andel i dette resultat. Det har været en fornøjelse, at overtage dit projekt. Og du har noget at glæde dig til, for den er flottere "live" end på billederne. Jeg er MEGET glad for resultatet.

Det næste der nu skal ske, er en tur forbi synshallen, men pga forsinkelse med fælgene og ikke mindst, at jeg den sidste uge har været influenza-ramt (og stadig er), må det vente, til jeg - og bilen - er helt klar.

Idag er koblingen underligt nok begyndt at give en piv-lyd, når pedalen trædes helt i bund. ved ikke hvad det er? Forhåbentligt en bagatel.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Gert, med alt det arbejde (og ikke mindst penge) du har lagt i interiør, finish og montage arbejde, så er min aktie i projektet vist efterhånden reduceret til en lille B-aktie ;-)

Har du den fornødne frigang på koblingspedalen (10-20 mm)? Ellers er der vist desværre noget der tyder lidt på udrykkerlejet, hvis du kun har lyden med koblingspedalen i bund (udkoblet) :-(

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er ik så ringe en vogn lige en fuld tank benz og en kas dåse øl&vand i front.
så har du den rette højde i front.......

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Idag blev Ruby synet og godkendt. Der var rosende ord fra synsmanden :-)

Så langt - så godt.

Desværre kan det ikke lade sig gøre, at få de samme historiske nummerplader, som hun altid har haft, nemlig LA 22.401, idet dette nummer ikke ligger i den nummerserie under LA, som Skat har frigivet til netop historiske nummerplader.

Derudover fandt Skat ud af igår, at bilen stadig var "låst" til LA 22.401 inde i deres system, hvilket vil sige, at jeg nu skal vente ca 14 dage på, at Skat får den frigivet fra dette nummer inde i deres system.

Først derefter kan jeg bestille historiske nummerplader...og så vente yderligere op til 8 uger (eller mere), før den kan komme ud på gaden.

til syn.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis jeg var dig, ville jeg købe hvide plader indtil videre. Jeg ville ikk gå og vente på at SKAT får styr på deres ting. I værste tilfælde kan det ende med du ikke kommer ud og køre i denne sæson.

SKAT er slet ikke til at stole på, og ja, de koster dig 1500 kr men så er du også kørende.

/Henrik

(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja op i røver med de sorte plader.. Hvide plader passer perfekt til dine dæksider...

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Først og fremmest et kæmpe stort tillykke med synet -godt gået!! :-)

Hvis den stadig er låst til det oprindelige nummer, tiltrods for deres egen tvangsafmelding, er det vel bare at bede om et sæt erstatnings plader, der jo så i givet fald er nød til at blive LA 22 401 ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Henrik, det er også en dejlig følelse :-)

Sjovt du lige nævner det med erstatningsplader, for jeg har netop selv siddet og rodet med det inde på Skat.dk idag. Og det eneste jeg kunne få lov til derinde, var at genbestille et sæt nummerplader, fordi den netop er låst til LA 22 401.

Den lange søforklaring jeg fik af ham fra motorcentret i Århus igår, den tror jeg ikke på, men lad os nu se hvad det ender ud i. Jeg har ihvertfald nu genbestilt, betalt og fået en kvittering på et sæt historiske nummerplader der hedder LA 22 401.

Hvis det lykkedes, så skal der skiftes stænklapper, Henrik ;-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ha, så kan de lære det... :-) Krydser fingre for at det lykkes for dig!

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Skal jo have ventetiden til at gå med noget fornuftigt....så da Peter Plade havde disse til salg, synes jeg de skulle sidde på Ruby
:-)

foto aa.jpg
foto bb.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) trump Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fantastisk flot vogn.og tillykke med det heldige udfald med dine nr.plader.de kommer til at sætte prikken.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fik en opringning af Skat i fredags. Kan desværre ikke få det gamle registreringsnummer LA22401 til bilen. ØV!

Nu er bilen så blevet "låst op" i deres system, frigjort fra LA22401, således at et nyt nummer kan bestilles. Det tog så også "kun" 16 dage at få gjort.

Jo, der er sørme super service hos Skat og slet ingen ventetid ved telefonen (ironi kan forekomme) :-/

Har idag fået lov til at bestille nye historiske nummerplader.....og kan så vente yderligere op til 3 uger.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mon det aldrig får en ende?....Blev idag ringet op af en medarbejder fra Skat, der ikke kunne forstå, hvorfor der stod oplyst 2 forskellige ønsker mht min historiske nummerplade. Oplyste hende det "rigtige" nummer jeg fik tildelt igår og at jeg aldrig havde ønsket det andet nummer, som nu skabte forvirring. Hvor kom det nummer lige fra??? Sikken noget rod.

Nå men, NU burde mine nummerplade så være bestilt...det var ihvertfald den oplysning hun sluttede af med at sige.

Det er sku` lige til at få lange nosser af! :-(

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vil det så sige at du får LA nummeret? Eller bare ekstra lange dadler ;-))

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) visti Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Super lækkert som det ser ud Gert!!

Glæder mig også vildt til at få min på vejen!

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis

Reply »

You must log in to post.