Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt Ruby, type1 fra 63

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Desværre Henrik, det er ekstra lange dadler...jeg får IKKE LA nummeret. Det løb er kørt.
Det bliver derimod et VL (Randers) nummer jeg har bestemt mig til....ellers ville Skat tildele mig et hvilket som helst historisk nummer, inden for ALLE ledige bogstavs-og tal-kombinationer. Jeg sidder bare tilbage med en fornemmelse af, at den ene hånd ved ikke, hvad den anden laver inde hos Skat. Og at ting tager tid derinde!

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den fornemmelse er sgu nok ikke helt gal... men de gør sikkert det bedste de har lært.

Man kan jo undre sig rigtig meget over at man ikke bare kan udtage et vilkårligt nummer, nu hvor registret omsider er blevet digitaliseret , men det virker nærmest som om alting er blevet mere kompliceret :-(

Gad vide hvad de vil gøre når de når til et allerede optaget nummer? Bliver spændende at se om der kommer to ens sæt plader på vejen, eller om den oprindelige ejer bare får et nakkeskud for letheds skyld ;-)

Nå, men et VL nummer er bestemt bedre end et helt vilkårligt, når nu det ikke kan være anderledes.. Det er trods alt også bare et skilt - det er selve kareten der er perlen!

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Imens jeg venter på nummerpladerne, fik jeg bestilt, og idag tilsendt, fødsels-certifikat fra Wolfsburg med besked på, at motoren er den originale :-)

Er der mon nogen som ved, hvad M 84 er af ekstra tilbehør?

foto.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

advarselsblink - jeg kan dog ikke finde det sort på hvidt - men det mener jeg.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er ikke advarselsblink på den bil, men kunne det være fabriksmonterede stænklapper? Det var da engang i starten at den sag rullede ;-) Ellers kunne jeg bedst forestille mig radio eller baklygten, da der ellers ikke er meget mere tilbage af udstyr.

Hvordan kan du se at det er den originale motor udfra denne
attest? Synes der mangler motor nummeret...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det står oplyst på et medfølgende dokument: " We are happy to confirm with this letter, that the above engine number is that of the original engine."
På grund af data beskyttelse, må motor nummeret ikke oplyses på certifikatet...forstå det, hvem der kan, men ikke desto mindre er det, hvad Roswitha Hendel, fra Stiftung Automuseum Volkswagen skriver :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ach, die Roswitha... ja hende må man bøje sig for ;-) Men det er da rart at få det bekræftet, for selvom motornummeret passer fint overens med stelnummeret mht. produktionstal cor april '63, så kunne den jo være skiftet.

Sjov tanke: Hvis vognen forlod Wolfsburg d. 26/4 må den være landet i DK få dage efter, så det undrer mig egentligt at den først fandt en ejer i starten af september. Han fortalte godt nok at han fik den billigere, fordi den nye model '64 var kommet - men det er alligevel næsten 4 måneder den har "stået".

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Holder stadig i garage og venter på nr-plader...
Nu er de lovede 3 uger så blevet til 8 og intet nyt fra Skat :-(

Glæder mig til at få den luftet!

venter p plader.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hate to tell, I told you so ;)

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Netop hjemme fra ferie og der ligger besked fra Skat. Mine nummerplader var ENDELIG kommet og så ellers en tur til Århus, for at hente nummerplader inden de lukkede kl 14.

Efter montering af nummerplader, blev hun så luftet for første gang i aften. Det gik fint, men synes dog, at motoren blev meget varm, hvilket jeg mener ikke er normalt. Kunne faktisk ikke røre ved oliepinden, så varm var den. Hvad kan dette mon være?

foto xxx.jpg
fotoxxxx.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv at se om pappet bag motoren sider løst. Hvis det sidder løst kan det blokere for blæseren og så for motoren ikke noget køling. Det kunne være en mulighed...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) vw 56 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor har du fådet de øjenskygger fra leder efter dem mvh per rigtig fin bil du har fådet skruet samme der

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den passer lige til dig

820757_10151291668189405_1659365758_o.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Per, de øjenskygger har jeg købt af Peter Plade for ikke så længe siden.

Niels, ja den ligner min :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) vw 56 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Super jeg takker

(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tillykke med pladerne :-)

Mht. varme skal du sikre dig at termostaten virker og "ringen" bag på blæserskjoldet åbner helt op når motoren er varm. Afstanden mellem blæserhjulet og bagpladen skal også være korrekt shimset op, så møllen ikke taber for meget kraft. Sidst, men ikke mindst, tænding og blandingsforhold i forhold til din øgede kompression.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Henrik, termostaten virker og "ringen" åbner helt op bag på blæserskjoldet ved varm motor.

Jeg har dog ikke ændret på tændingen, da den starter og kører super godt, så det er sikkert der, at fejlen ligger.

Hvorledes stilles tændingen, når man har øget kompressionen?

Og hvad mener du med blandingsforhold?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

HNC, kan du se en lille detalje? Flot ikke? Så er vi klar til ny sæson ;-)

wegu stnklapper.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kan godt

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

:-)

Gert, det kan godt være det ikke lykkedes at få det gamle LA nummer, men det dér bringer dig nu et stort skridt i den rigtige retning ;-) Det ser knagme skønt ud!

Håber vi ses derude et sted i løbet af sommeren...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.