[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
Kender et par ældre engelske damer der kører bay bus, i den end er der mont sådan el hjælpe styr, efter sigende virker det super, men vist meget dyrt.
Mvh lars
nej men jeg bygger næsten det samme i min splitbus
Så er der snart et killer produkt mere...?
Der et firma i Holland der laver det til Bay det koster ca 11000,00 kr + montering de har en dansk forhandler husker ikke lige hvem men det bliver lavet til mange biler
Allan det får du lige styr på, til næste gang du logger på ... ; 0)
nej det er det ikke :-)
jeg laver ikke en klump inde i kabinen, men flytter mekanikken ned under bunden og bruger t3 styrtøj, så det er ikke noget jeg laver til salg :-)
Nemlig andy,
tandstang styr og el servo er vejen frem;-)
Også min plan.
Lars
jeps men husk at bruge corsa styring som fåes på ebay
De skrev om det i Camper & Commercial.
10540.- + fragt fra uk.
Det er godt nok ikke særlig pænt med sådan en knæ killer klump der.
Tjaa, vidste ikke jeg manglede det..
Der er en gammel tråd på earlybay.com med en fyr der bruger t3 styrdele til sin bay..man kan vist også bruge toyota hi ace dele.
R.
TOYOTA på din folkevogn ???????
Hvis man gør det bør man brændes på rådhus pladsen til skræk og advarsel!!!!!!!!!!
Her I været i Italien siden I har spagetti i ærmerne? Eller det bare fordi man kan?
http://Www.ezpowersteering.nl
Og den er også på dansk Mik
Der hvor jeg kan se at det kunne være fedt. Det var hvis man samtidig kombinerer det med et rat med mindre diameter, samt ændrer udvekslingen i styrehuset såeledes at der ikke skal så mange omdrejninger på rattet til.
Så får man en bus der er meget mere præcis i styringen, og derfor meget meget nemmere at styre når der er sidevind osv. osv.
Hvis man sammenligner vores busser med moderne biler, så drejer vi jo meget meget mere på rattet for bare at ændre retning bare en lille smule. Selv i en fuldstændig "slørfri" bus, vil jeg gætte på at vi drejer 2-3gange så langt på rattet for at korrigere det samme som i en moderne bil.
Det er selvfølgelig lavet sådan på busser med stort rat og stor udveksling, som et kompromis. En bus er jo stor og tung at dreje, så der skal en stor udveksling og et stort rat til at få kraftforholdet til at passe. Men det går jo desværre ud over styre og køreegenskaber.... men det er jo så det kompromis VW var nødsaget til at lave, da de udviklede busserne. Ærgeligt kompromis, men der var jo ikke rigtig nogen anden udvej dengang, og de var vel beregnet til at køre 70-80km/t.
Derfor synes jeg da også det er helt skørt at montere servo på ratstammen uden at ændre rat eller styrehusudveksling. Det må ubetinget være meget bedre at ændre hele balladen, og så få en bus der styrer og kører (næsten) som en moderne bil.
http://www.trw.com/sub_system/electrically_powered_hydraulic_steering
Spidan er også en mulighed.
jeps rasser - jeg har også planeret et mindre rat i bussen.
Min plan er red9design forbro og så udskifte den tandstang med en fra en T3 med servo, men en dyr løsning. Jeg vil så bruge mine egne spindler istedet for dem de sælger med. Tror det er en god løsning......
Tøser.... ;-)
Bare ved at blive gammel. Hmm og så med automatgear også. Så er vi kørende....
Der var en artikkel i Veteranposten i ved dem der ikke kan lide osv. for nogle
nr. siden.Der mener jeg der var nævnt en DK forhandler.
Der er også creative i uk
You must log in to post.