Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Turbo motor

(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har da ikke lagt mærke til at folk prøver at få mig til at lave en type 4? :-)

Nej den er født med en Porsche motor, ikke ulig type 1 motoren.

Den motor jeg bygger bliver jo i princippet heller ikke en type 1 std motor, der bliver formentlig ikke en original type 1 del i den.

Den blok jeg har købt er ikke lavet til kun at håndtere 50hk, hvilket selv den originale magnesium blok har det stramt med! Jeg kunne slet ikke drømme om at bygge noget op på std. type 1 blokken, så den del er der tænkt over.

Nej den er forstærket og ændret i designet så der fra starten af er plads til større slag, materialet er stærkere og svagheder i det originale design lavet om.
Ifølge andres erfaringer håndterer den let et par hundrede heste og mere til....

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være med en 170hk daily driver, udover benzinforbruget? Hvad mener du skulle volde problemer?

(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du kan få nogen former for godkendelses papirer på det vil jeg rigtig gerne se dem :) Eller hvis du kender/Kan få en syns,and til at skrive det i bilens papirer vil jeg også gerne kende ham :)

Held og lykke, håber det hele lykkes så vi kan se den på gaden!

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har en erklæring fra Porsche om at bilen er identisk med 911 versionen og at chassiet er designet til 130hk.

Turboen behøver jo ikke lade med fuld smæk til syn.
Men bliver der problemer bliver det bare uden turbo til syn.

Kender iøvrigt ikke nogen synsand, kun synsmænd :-) (undskyld, kunne ikke lade være)

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Las

Jeg har måleudstyr til at justere weber. Du kunne evt. komme forbi lørdag eftermiddag hvis vi skulle prøv eat justere dem:
Mail mig evt. på b.svingel@gmail.com

Mvh Bjørn

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Type 1 Freak Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er rigtig mange synsmænd IKKE alle, dog mange som ikke ved hvad de har med at gøre når de ser en bil på liften.

Jeg har selv haft nogle biler til syn hos forskellige synsmænd hvor motor størrelse er en by i Rusland for dem..

mange af de motorer ligner hinanden og der kræver det de evt. laver en effekt udmåling som må være 20% effekt forøgelse..
Det kræver så et rullefelt hvilket er meget få synsmænd som lige har sådan et til rådighed..

Så hvis du kan få bilen til at være inden for de CO2 regler som er gældende så er det de færreste som kan kende forskel på de forskellige motor størrelse bare ved at kigge på dem, da meget evt. skal måles i slaglængde o.s.v

havde en Chevrolet på et tidspunkt som jeg havde købt og der skulle betales afgift, synsmanden var tilfældig og han kiggede i motorrummet og sagde, NØJ den ser flot ud med det krom lir..
om Det var en standard 350cui eller en 454 big block ja det kan ses på størrelsen af toppene og selve indsuget hvis man vidste hvad man skulle kigge efter.

for mig f.eks der ser alle Porsche motorer stortset ens ud, jeg tror sgu helt seriøst kun det er hvis man virkelig gerne vil være på den sikre side med afgift og det hele HVIS man skulle blive stoppet af en emsig betjenet som lige synes man skal hives til kontrol, så er det måske en god idé at få det gjort "RIGTIGT".
Dog er det nok de færreste som ville fortælle at deres bil havde 250HK hvis synsmanden siger den kun har 150.

Noget andet er så hvis man skulle køre galt og de laver teknisk analyse af bilen og finder ud af at bilen har mere end de tilladte 20% ja så kommer der en masse erstatning spørgsmål...

-------------------------------------------
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
MOB: (+45)27299951
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Arh ja okay. Det gør det nok lidt nemmere. Min 1303'er er nok ikke identisk med en 911 ;)

Vi har ellers masser af synsÆnder på Fyn ! De er ihvertfald lige så rapkæftede. ;)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej bjørn, tak for tilbuddet. Men jeg er desværre ikke hjemme lørdag, måske en anden dag?

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja ingen problem:
Du har min mail og mit nr

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kommer der intercooler på?
Hvilket blæse/køle system vil du bruge?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har ikke helt besluttet mig endnu mht. intercooler, chargecooler, eller andet.

Der kommer Porsche blæs på og tørsump smørring.

(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu har jeg været så heldig at få lov at prøve en ældre bus med en hidsig motor i, knasten var noget vildere en den jeg havde i tankerne og bussen højgearet, men det virkede faktisk ok.
Især den høje gearing kunne jeg godt lide.

Så med det in mente har jeg kig på Engle TCS-10 knasten som vel er en blanding af W-100 og W-110 men på en 112 lobe.
Det tror jeg bliver godt.

(permalink) Floyd_Clymer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tcs-10 den har jeg på lager....

Du kan ringe hvis at du er interesseret.

God vind med projektet.

Mvh Cliff

20480388

-------------------------------------------
If you can't fix it, chrome it..
tlf. 20480388
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=3&t=111775

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Cliff: Jeg giver dig et kald.

Niels_Kristiansen: Tak for linket. Der er mange ting at tage hensyn til og jeg kan se at de her anbefaler en skrappere knast.

Jeg føler dog at denne vil være for skrap til mit formål og kompression.
Et af deres ankepunkter ved TCS-10'eren er dens egenskaber ved højere omdrejninger, men jeg har besluttet at ofre toppen for bunden så at sige....

Den bil/motor jeg prøvede tidligere i dag kørte iøvrigt med ligeskårne tandhjul! Jeg syntes ikke at det larmede nævneværdigt, så det har jeg også besluttet mig for at køre med.
Mht lyd eller støj eller hvad man skal kalde det var jeg overrasket over den rolige støjsvage motorgang førnævnte motor havde. Vi snakkede lidt om vippearmsgeometri og at det måske var en af årsagerne til at min type 4 lyder som en metaldåse med skruer i.

Jeg overvejer dog også at hæve kompressionen til omkring 8:1 for at forbedre trækkraften off boost.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvordan går det med motorbyggeriet i hundested?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.