Så fik jeg brugt lidt mere tid dernede :)
Det bliver ikke til så meget lige for tiden, da jeg er ved at starte virksomhed (der kan komme jer til gode senere hen, hehe)
Nå.. men i dag fik jeg så slebet lidt til, hvor jeg skar af sidst, så jeg kunne prøve forskærmene på og se hvordan det passer.. den ene smutter lige på, og der er kun meget meget lidt tilpasning, men den anden buler meget ud.. tør sgu ikke sætte dem på, før jeg har dørene monteret da jeg på den måde tænker jeg kan rette dem til så de følger bilens linjer :)
Udover det, bestemte jeg mig for at skære inderskærmene af i kabinen, da det vil gi mig en masse mere plads, plus gøre det meget lettere at sandblæse alle små kroge osv inde under :)
Vangerne er der en masse overflade rust på, men en flapdisc tager hele skidtet, og de bliver helt fine og blanke, og blev så tørret af, og fik en omgang grunder for at beskytte det rå metal.. det skal grundes bedre senere i forløbet, men når man alligevel er i gang, kan man ligeså godt tage det med det samme :)
Og så en skideballe til jer gør-det-selv-folk! Et råd fra en smed.. STOP MED AT LAVE PLADEARBEJDE HVIS DU IKKE ANER HVAD DU HAR GANG I!!!!!!!
Jeg har nu gentagende gange stødt på steder, hvor det er pøllet sammen, der er hverken forarbejdet, slebet rent eller andet.. pladerne er dårligt nok tilpasset ?!
Og sidst, men bestemt ikke mindst, man bruger IKKE galvaniseret plade til pladearbejde!! Og SLET ikke når du tilsyneladende ikke ved man sliber rent inden man svejser, da det ellers (som er sket) koger op.. Jøsses en gang lorte arbejde en eller anden stupid freak har lavet på den bil :(
Samtidig med alt det, har det højre bagerste hjørne åbenbart været skadet, så de har valgt, endnu en gang, at sætte nyt på, klampet sammen i galvaniseret 2mm plade, efterfulgt af (jeg har målt det!) 8mm(!!!!!!!) spartel for at rette op på små fejl.. no Wonder at skidtet ikke holder :(
Suk.. nå.. videre.. det hører med til oplevelsen og glæden ved at overtage noget andre har rodet med :D
En lille ting til dem der læser med.. topdelen af ladet.. der går nogle vanger på ydresiden som tværvangerne til selve ladet er svejst fast på, samt alle pladedele er sat fast der også.. de vanger, kan de fås ? og evt hvor ?
Nyd billederne, mens jeg knokler videre med mit big business (på Østegnen, hehe)
Kind regards, og alt det der ;)