Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  100% styr på bilforsikringen ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tja... Så Jeg ene fisk, fik ikke hvad der blev lovet.
Super i fik det, men nu har i læst policen som Jeg?.

(og ikke bare taget det for gode vare og ligget den i skuffen?).
Kan nævne (oplyst ikke krav til org) papirer står den skal være org.
Kan nævne (oplyst ikke krav til garage) papirer står den skal stå i garage.
Kan nævne (oplyst må køre udland) papirer står der den ikke må køre udlandsk.
Det var første 3fejl, flere var at finde i papirerne.

Anbefaler trådstarter at glemme alt om veteranforsikring, men kasko med dagsværdisikring med egenvalgt prissættelse, de småpenge mere det koster er godt givet ud!.
I den prisklasse skal man ikke tage chancer!.

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jesper, hvilken bil er det du har forsikret for 300K?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jesper det var et rigtigt godt svar, og 300 er også ca min hensigt, ikke at den kan sælges for det, men det koster en tilsvarende hvis den skal være nogle klar...

Dags værdi sikring med egen prissættelse for en historisk ukorrekt bil, det er en rammende betegnelse :0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En Porsche 912, til trådstarter Ja det bare ringe til div. forsikringer og spørg på normal kasko med værdi-sikring, det nu ikke så dyrt igen. ;)
Troede heller ikke Codan havde denne mulighed, da den ikke fremgik af hjemmesiden, de foreslog det selv som alternativ til veteranforsikringen.

(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm jeg har da Thisted og min bil er på ingen måde i nærheden af at være historisk korrekt, det eneste der er korrekt på den, er måske netop mine fælge?

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det jo spændende om du får mønt eller en mega lang næse, hvis uheldet er ude. Problemstillingen er jo ikke om det er muligt at få en bil tegnet (uanset om den opfylder betingelserne til punkt og prikke), men mere om du sidenhen får at vide, at den ikke er dækket på grund af dit og dat. Det handler om at man tilsyneladende kører rundt med en meget falsk tryghed...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og det er netop den falske tryghed jeg er utilfreds med :o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) space frog Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ville ikke råde dig til at Tag ETU...jeg har min Buggy hos dem,og har haft to skader...og nej et bøvl jeg har haft med dem...men der var Inge problemer da skulle starte hos dem..

-------------------------------------------
tlf 24414173
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har altid haft standart forsikret mine biler for så er der ingen bøvl og de kan ikke rende fra ansvaret og deres dækning er sat til over købsværdien...

Har heller ik haft nogle problemer da min første bobbel afgik ved døden pga en "blød hat" i trafikken....

mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 10 years siden | | | |

er rigtig godt tilfreds med danske forsikring. dog skal man have andre forsikringer ved dem, for at kunne kasko forsikre sin hobby bilen. de har ikke veteranforskiring.
Men som i allerede er inde på, er de jo ik særlig brugbare.

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

HNC:
Du behøver ikke skabe tvivl ved "kasko med indskrevet minimum dækning".
Det kan ikke sammenlignes med normal kasko(uden minimum dækning), hvor man forhandler dæknings-beløb efter skade hvilket, som entlig er okey sikker. (bedre lidt end intet, som er stor risikoen ved veteran).
Ydermere kan jeg jo se min police sort+hvidt hvad der står, så ja Jeg er ganske rolig & sover nu trygt om natten.

Iøvrigt er Jeg meget imod din udtalelser/teori med biler over 25år anses som "værdiløse" ect, der er veteranbiler som er forsikret for halve som hele milioner i DK, så nej er bestemt ikke enig i den "kasse" tankegang som du teorisere herinde. (men det skal der også være plads til) bare du ikke flytter fokus væk fra fakta, at der eksistere forsikringsfremgangsmåder derude som sikre ens værdi.

Er sikker på trådstarter nettop ønsker denne model, mod andre da han har prøvet "forhandle" ved skade & veteran er bandlyst i den prisklasse (efter min mening) men det også kun fordi min pengepung for let til at forsvare den slags gambling.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har idag booket møde med en assurandør fra Aros forsikring sidst i næste uge.
De forsikrer også nedlagte landbrug hvad ikke alle gør.
Nu ser jeg hvad de kan tilbyde.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lyder spændende Lupojesper.

Husk hvis du får veteranforsikringspolicen og der er uoverensstemmelser så få rettet denne.
Om ikke andet, så hør forskellen pr år med "kasko med minimum dækning" som alternativ for veteranforsikringen, kan være besparelsen er så lille at du også kan med fordel have normal kasko på.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja skal nok vende tilbage, skal teste dem godt med dækning og pris inden for det meste som man kan forsikre

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jesper, det var nu bestemt ikke for at skabe tvivl - nok mere af ren uvidenhed - for jeg kendte ikke til den type kaskoforsikring du nævner. Derfor er dét omkring værdiantagelsen heller ikke møntet på veteran- eller klassiske biler, men alene set i forhold til helt almindelige kasko dækninger!
Har nemlig selv tidligere forsøgt at tegne helt almindelig kaskodækning på ældre biler, og har så fået at vide at bilen var for gammel til den slags, og at man højest ville tilbyde ansvar. Så derfor ;-)

Har sågar også hørt om én der ikke kunne få ansvar på en jagtvogn, fordi det er en cabriolet!! Skørt - men som sådan denne tråds emne uvedkommen.

Men rart at lære lidt nyt i dag :-) og klart en mulighed jeg selv vil spørge lidt mere ind til om kort tid, når jeg skal ha' min jagtvogn på plader.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Arh Okey HNC.
Ja der er mange faldgruber, forsikringer er som pisse i modvind. ;)
Nogle gange kan man alt, andre gange intet.
De elsker diktere, så forstår nu din problemstilling har selv prøvet det flere gange, feks en bmw 850er som de mente var værdiløs pga alder, hvor jeg lige måtte rette dem lidt. ;)

Men nu forstår Jeg din problemstilling, som er helt korrekt (nogle gange, nogle biler) så se bare bort fra tidligere udtallelse, forstod ikke din problemstilling på daværende tidspunkt. ;)

Tror også de selv kendte til problemstillingen du nævner og oprettede betegnelsen "klassik forsikring" til de biler mellem 25-35år. (blev efterspurgt meget inden klassisk forsikring blev en normal betegnelse).

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg syntes det er en god og tiltrængt debat - og uenigheder er helt okay - så får vi flere nuancer frem, og det er godt at alle faldgrupperne kommer frem i lyset - for der er en del..

Og Morn - det er netop pga falsk tryghed som din , at dette topic er vigtigt, tak fordi du er flink og vise os det ;o)

og Lupojesper - gå helt ind til stålet med dem, og forklar gerne vi er mange i din situation mht til dyre ombyggede biler.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

HNC... Hvis jeg har det på skrift at de bekræfter at det ikke gør noget at min bil ikke er historisk korrekt, så tvivler jeg på der kan blive nogle problemer fremadrettet... Jorv måske for dem, men jeg vil mene at jeg har min røv fri...

Nå har lige kigget i betingelserne, der står ikke noget om at bilen skal være historisk korrekt..

http://www.thistedforsikring.dk/media/2196/Veterankøretøjsforsikring.pdf

Eller er det andet jeg skal være usikker på??

Skal lige nævnes at jeg før har haft Thisted forsikring på en Morris 1000, der var rigtig meget ændret også, inkl. en Lancia motor, og den dækkede de da fint, da den blev total skadet...

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej morn, næ de betingelser du linker til omtaler jo ikke noget specifikt omkring originalitet, så med mindre der står andet i de fællesbetingelser de henviser til, bør der jo ikke være noget at komme efter.

Men hvordan har du på skrift, at det IKKE gør noger at den ikke er original eller historisk korrekt? Står det på selve policen?

Generelt, og det er ikke kun for Thisted som det står skrevet i betingelserne du linker til, så er det med værdiansættelsen dog også lidt speget, for det er det maksimale beløb der kan udbetales og ikke nødvendigvis udtryk for det de mener køretøjet er værd i tilfælde af en skade. Idet man jo selv vurderer hvad summen skal være, kan ens egen optimistiske vurdering sagtens ligge langt over markedsværdien, som helt klart vil lægges til grund for erstatningen. Og netop derfor kunne et uafhængig syn og skøn både sikre forsikringstageren den "rigtige" sum, og samtidig forhindre at man betaler for meget for aftalen. Det beløb man tror man forsikrer sig for, bestemmer nemlig også prisen for forsikringen.

Men det lyder da til at du føler dig godt behandlet med den Morris 1000 - lyder iøvrigt interessant med den motor :-D -og det er da virkelig positivt!

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har fået mange gode argumenter om det meste nu - men ikke så mange der har haft en oplevelse med en skade - er der ikke flere af dem ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hos Aros kan man lave en tillægs forsikring til en indbo som dækker veteranstumper op til nogen og 60.000 kr. Hvilket man selv sætter værdi på.
Når min bus er færdig så vil jeg os få assirandøren ud og vi kogger på bilen og aftaler hvad der kan lade sig gøre så man er dækker rigtigt ind når det gælder.
Hvis bilen er registreret som veteran hos skat, og den ikke veteran forsikres, skal den så kører på 2 eller 8 års reglen i forhold til syn...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også i dag talt med min kontaktperson hos AROS, hvor jeg har været helkunde i 2 år. Han sender alle aktuelle policer ud til mig til nærlæsning, men han siger...

1. Bilen har fuld dækning i udlandet
2. Bilen behøver ikke være parkeret i aflåst garage mhp tyveridækning
3. Ved tyveri eller totalskade erstattes handelsværdien

Når jeg har læst det hele igennem kommer han en tur forbi for at snakke alle spørgsmål igennem

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det Leo som at du har Maiken...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvem er Maiken, mester :)? Nope, det Lars Ole...:)

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Stavekontrol på iPad, kombineret med afslapningen hænger ikke altid sammen...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968

Reply »

You must log in to post.