Bornholmer..
Jeg kan da komme med lidt kritik til et forsikringsselskab som lover mere end de kan holde når det kommer til ombyggede biler, MC o.s.v
Det handler om ETU... du kan evt. selv gå ind på forsikringsankenævnet og finde ALLE de klage sager frem der kører eller har kørt mellem kunder og deres forsikringsselskaber. Jeg havde selv en sag kørende for nogle år tilbage, hvor jeg havde købt en MC - Suzuki Hayabusa hos en forhandler ovre i jylland, jeg fik afvide at ETU var billige og fandt også hurtig ud af prisen ved at ringe til dem 2 min, fik en pris på 4500kr årligt med fuldkasko på en MC med ca. 175 HK..
Tror de fleste Forsikringsselskaber ville falde ned af stolen hvis man ringede til dem og fortalte hvad ETU kunne lave prisen til.
Nå men for at komme til vejs ende, jeg var ude at kører en aften tur på nogle små landeveje på sydsjælland, hvor jeg grundet mørket lå og kørte ca. 40 km i timen, der ligger en smule grus på vejen i et sving og swupti så forsvinder den under mig.
Jeg fik lidt skadet, kåbe, spejl, udstødning og lidt andet..
Dagen efter melder jeg det til forsikringen som siger jeg skal kører den ind på det nærmeste værksted for at få den vuderet.. De ville for det første ikke hjælpe med at få den fragtet selvom jeg flere gange sagde rattet var en smule skævt så kunne ikke rigtig køre på den. Så måtte selv betale for fragten ind til Suzuki i KBH.
Da taksatoren så kommer 3 uger for sent, da ETU havde "glemt" min sag så blev jeg ringet op at de IKKE ville dække min maling på motorcyklen, det vil sige at de kun ville male den i "ORIGINALE" farver.
Det skal så siges at jeg havde købt den med AIBRUSH, det ville de ikke betale for det var jo ekstra udstyr, hvor jeg over en lang periode prøvede at forklarer dem at i deres egen betingelser står der at ekstra udstyr er , sadeltasker, specielle udstødninger o.s.v og o.s.v.
Malingen alene blev 22.000kr plus moms da hele motorcyklen jo skulle omlakeres da med den airbrush lakering den havde ikke kun kunne nøjes med at male tanken.
Nå men jeg tog sagen til forsikringsankenævnet og vandt sagen efter 12 måneder, da de jo IKKE ville dække da det endelig kom til stykket.
"HVIS" jeg selv havde haft malet motorcyklen så skulle de så ikke dække det, men da jeg havde købt den sådan til de knap 200.000kr jeg gav for den, så SKULLE de bringe den tilbage til samme stand inden ulykken.
For at afslutte denne , så har jeg holdt mig fra mindre billige selskaber da de kun vil have kunder i butikken og efter der, så kan du sejle i din egen sø..
Men søg på Forsikringsankenævnet der kan du se ALLE klagesager og hvad afgørelsen er faldet ud til...
Håber det hjalp en smule.. :)
Vi skal stadig lige huske på at vores Veteranbiler er stadig vores næst "kæreste" eje så der må IKKE ske fejl omkring udbetaling eller vudering af disse effekter da vi hurtigt kan stå i lort til halsen hvis de pludselig ikke vil dække...