Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  100% styr på bilforsikringen ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Brian.
Det er ikke korrekt, har stadig veteransyns rettigheder da jeg har 6000km årligt som begrænsning. Men ja, hvis der ikke er km begrænsning skal den overgå til 2års syn.

Som sagt, der er mange muligheder, det bare finde den som er perfekt for dig.
OBS skal siges, jeg aldrig har haft Aros ude på privatadressen, det blev klaret pr tlf på hovedt nr, nok der skaden skete i min sag, super godt høre de gode ting om Aros, det vil vi gerne se mere af ;)

(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har som Jesper møde med Aros tirsdag, derefter skal jeg komme med mit bidrag, jeg har Thisted idag, men de vil overhovedet ikke forsikre min T2 Camper, samtidig er jeg træt af Thisted i mine andre forsikringer, da de slet ikke har holdt havd de har lovet, så nu får Aros lige chancen

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jesper: hvis du læser hvad jeg har skrevet, så er det et spørgsmål..:) da jeg ikke selv ved det...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sorry ;)

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

kan jo ske...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) TK Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vedr. Veteranforsikring hos Thisted Forsikring og spørgsmålet om historisk korrekt med videre.
Så skal vi lige se, hvad der står i policen under klausuler. Når jeg læser dette punkt i min police fra pågældende selskab - ja så er jeg ikke ret meget i tvivl, men det er måske kun i min police der er nævnt noget med klausuler.
Forefindes på forsiden af policen - ævsen så dækker min forsikring nok ikke med Sprintstar fælge mv. + "alt det andet".

veteranforsikring thisted klausuler p police.jpg

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nok ikke hvis man skal tro den nederste linie i din profil :-D Så du må nok hellere undgå skader... ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) TK Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja jeg er nok også på herrens mark med hensyn til forsikring mv. Jeg har dog en fornemmelse af, at vi er en hel del medlemmer i klubben.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) kew Member
Skrev for 10 years siden | | | |

IB hvor har du dette fra ?

"den alm bilforsikring dækker 80% af dagsværdi"

og jeg har talt med Nordisk Veteran om deres brugsveteranforsikring, og de vil godt forsikre bilen selv om den ikke er 100% original, men de skal vide hvad der er ændret, og de vil ikke dække fælge

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var en mundtlig udtalelse i forbindelse med skaden på min bluestar, og nej ingen fælge og alt andet uorg på brugsveteran er dækket, tjah det er så stort set hele min undervogn , selvom sikkerheden er markant forøget :-P

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Synes det med de 80% lyder mærkeligt. Min erfaring er at almindelige hverdags biler bliver handlet af med den korrekte handelspris, og som oftest endda lidt over.

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) kew Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De vil godt dække min undervogn selv om den ikke er original

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Peter det var jo en ældre specialbil, måske derfor - ved det ikke.

Kew nej - men godt brugt eller ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har møde med Morten her i nordjylland angående:
-alm biler.
-veteranbiler.
-stilstands på veteranbiler.
-trailer
-special trailer i form af ligvogn
-venteran teltvogn, lillebror
-veteran campingvogn
-alm campingvogn
-ekstra motorer, stumper til veteranbiler.
-minilæsser.
-traktor.
-minigraver.
-nedlagt landbrug.
-ulykke forsikring.
-indbo.
-rejseforsikring.
-eletronik forsikring.
-havetraktor
-motorcross maskine

Så når jeg har haft mødet med AROS skal jeg nok fortælle om min erfaring, og ja Ib skal nok lade gå videre om vi er flere med problemerne.
Hader selv at være i den tro at man er forsikret og når uheldet så sker så dækker det intet.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja måske, men uanset lyder det bare meget forkert at de kun dækker 80% af handelsværdien.
Det giver slet ingen mening. Næste gang er det så 50%??

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ja - korrekt - jeg blev også lidt skuffet, men det er ved at være nogen år siden.

og Jesper tak . og ser frem til opfølgningen - Aros er PT ifølge denne debat også det eneste gode bud - der er ikke rigtigt nogen anvendelige alternativer som det ser ud lige nu.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bornholmer..

Jeg kan da komme med lidt kritik til et forsikringsselskab som lover mere end de kan holde når det kommer til ombyggede biler, MC o.s.v

Det handler om ETU... du kan evt. selv gå ind på forsikringsankenævnet og finde ALLE de klage sager frem der kører eller har kørt mellem kunder og deres forsikringsselskaber. Jeg havde selv en sag kørende for nogle år tilbage, hvor jeg havde købt en MC - Suzuki Hayabusa hos en forhandler ovre i jylland, jeg fik afvide at ETU var billige og fandt også hurtig ud af prisen ved at ringe til dem 2 min, fik en pris på 4500kr årligt med fuldkasko på en MC med ca. 175 HK..
Tror de fleste Forsikringsselskaber ville falde ned af stolen hvis man ringede til dem og fortalte hvad ETU kunne lave prisen til.

Nå men for at komme til vejs ende, jeg var ude at kører en aften tur på nogle små landeveje på sydsjælland, hvor jeg grundet mørket lå og kørte ca. 40 km i timen, der ligger en smule grus på vejen i et sving og swupti så forsvinder den under mig.

Jeg fik lidt skadet, kåbe, spejl, udstødning og lidt andet..

Dagen efter melder jeg det til forsikringen som siger jeg skal kører den ind på det nærmeste værksted for at få den vuderet.. De ville for det første ikke hjælpe med at få den fragtet selvom jeg flere gange sagde rattet var en smule skævt så kunne ikke rigtig køre på den. Så måtte selv betale for fragten ind til Suzuki i KBH.

Da taksatoren så kommer 3 uger for sent, da ETU havde "glemt" min sag så blev jeg ringet op at de IKKE ville dække min maling på motorcyklen, det vil sige at de kun ville male den i "ORIGINALE" farver.
Det skal så siges at jeg havde købt den med AIBRUSH, det ville de ikke betale for det var jo ekstra udstyr, hvor jeg over en lang periode prøvede at forklarer dem at i deres egen betingelser står der at ekstra udstyr er , sadeltasker, specielle udstødninger o.s.v og o.s.v.

Malingen alene blev 22.000kr plus moms da hele motorcyklen jo skulle omlakeres da med den airbrush lakering den havde ikke kun kunne nøjes med at male tanken.

Nå men jeg tog sagen til forsikringsankenævnet og vandt sagen efter 12 måneder, da de jo IKKE ville dække da det endelig kom til stykket.

"HVIS" jeg selv havde haft malet motorcyklen så skulle de så ikke dække det, men da jeg havde købt den sådan til de knap 200.000kr jeg gav for den, så SKULLE de bringe den tilbage til samme stand inden ulykken.

For at afslutte denne , så har jeg holdt mig fra mindre billige selskaber da de kun vil have kunder i butikken og efter der, så kan du sejle i din egen sø..

Men søg på Forsikringsankenævnet der kan du se ALLE klagesager og hvad afgørelsen er faldet ud til...

Håber det hjalp en smule.. :)

Vi skal stadig lige huske på at vores Veteranbiler er stadig vores næst "kæreste" eje så der må IKKE ske fejl omkring udbetaling eller vudering af disse effekter da vi hurtigt kan stå i lort til halsen hvis de pludselig ikke vil dække...

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

tusind tak for det svar - det var netop sådanne beskrivelser jeg efterlyser at folk står frem med - det var vel beksrevet.....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En anden ting man dog ikke kan gardere sig imod er, at taksatorer fra samme selskab kan være vidt forskellige!
Nogen er ganske reelle og bilen bliver bare lavet, andre sætter nærmest en ære i at være på tværs, finde brugte/uoriginale dele osv, og som sagt fra samme selskab.

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har desværre to gange haft brug for mit forsikringselskab Nordisk veteran/alm. brand.

Det er de mest positive oplevelser jeg har haft med en virksomhed. Den ene af gangene endte jeg i Manntorp og kunne ikke komme hjem da min Ghia var heftigt krøllet. Jeg fik tilbudt lånebil, bilen blev afhentet og sat på et sikkert sted. Reglerne er sådan at man forsøger at reparere bilen lokalt når det er i udlandet. Det gik der tre uger med. Medarbejderen ved alm. brand holdt mig underrettet via e-mail (korrespondencen havde han døbt "tragedie - sur smiley"). Herefter fik jeg lov til selv at vælge hvilket værksted i DK den skulle transporteres til (tak Peter Plade).

Medarbejderen ved Alm. Brand lod mig vide at hvis jeg gerne ville have bilen igen dækkede de over 100% når det drejede sig om veteranbiler. De endte med at købe mig en NOS type 34 kofanger og betale en værkstedsregning på ca. 95% af bilens forsikringssum. Ingen problemer med sænkning, fælge osv.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har skiftet samtlige forsikringer.efter mange år uden skader fra Runa til Aros.
deres priser er næsten ens, men betingelserne ser bedre ud ved Aros.
Bla. kan nævnes.
De accepterer lejlighedsvis kørsel hele året.
De kræver ikke medlemskab af klub
ingen krav om at køretøjet skal være helt original.
Dækker kørsel i udlandet.

og ifølge policerne er begge mine årg.1961 godkendt m.motorkraft indtil 100HK
Lones 1974`er med 80Hk og min gamle 1952èr med 68Hk
det er ikke noget jeg har forlangt.men er åbenbart alm. hos dem.
desuden er min dagligbil,som også er gammel(Opel Rekord)nu med fuld kasko,
til samme pris som Runa forlangte for alm.lovpligtig ansvar.
eneste minus er hundeforsikringen.der kalder de vores lille Puddel
for ubestemmelig race.lydende navnet Sofus.det var han ikke helt tilfreds med .
Mvh Arne

-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det de ikke får på din veteranforsikring henter de på din KAMPHUND, Arne.
Gynger og karuseller Arne, gynger og karuseller...

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bug_Freak1964 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Peter_plade

du har helt ret i at taksatorer kan være forskellige, dog har forsikringer ikke deres egne taksatorer, de henter dem mange gange ind fra taksatorringen som bliver brugt i alle mulige sager og med hensyn til det med at de mange gange bruger brugte dele, det har de 100% retten på deres side til at gøre, fordi du som forbruger med en gammel ford f.eks ikke kan forvente at få en SPRIT ny konfanger hvis du ødelægger den anden, da den anden jo ikke var ny da du ødelage den.

Jeg arbejder selv i bilbranchen her er tit "slåskampe" værksted & Taktsator imellem, fordi taksatoren/firmaet han kommer fra, får en form for bonus alt efter hvor mange penge de kan presse firmaet til at gå ned i rep. på en evt. skade.
Vi snakker altså skruer som skal skiftes til et par kroner stykket som pludselig ikke skal skiftes fordi taksatoren ikke vil give penge til det..

NB!! En Taksator er ALTID & SKAL være uvildig, derfor de bruger udefra kommende taksatorer. har aldrig hørt om deres egne taksatorer, da han jo så i de fleste tilfælde vil tale imod en større rep. Hvilket udefra kommende taksatorer også gør, men det har noget at gøre med et bonus system de har.

:)

lige en lille side bemærkning..

-------------------------------------------
mail: vwfreak1964@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det vel bare med at købe flere veteranbiler? Så ender det jo nok i sidste ende med at være billigst hos Aros totalt set, det er bare et spørgsmål om hvor mange veteranbiler man skal have før det tipper over :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bug-freak
Korrekt mange kommer taksatorringen. Men netop taksatorringen synes jeg det kører godt med. Det var forresten en fra taksatorringen som kiggede på Gustavs Ghia dengang.
Kan ikke huske dem alle i hovedet, men bla tryg, Topdanmark, gf, alka, Codan, har deres egne taksatorer.
Og som sagt har de ikke nødvendigvis samme tilgang til det til trods for de kommer fra samme selskab.

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk

Reply »

You must log in to post.