Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  100% styr på bilforsikringen ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Torben S; fordi der tilsyneladende er lige så mange varianter af betingelser, tegningsmuligheder og dækninger som der er assurandører i det selskab..

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

og tak Torben - men et eneste tilbud - der tilmed og er en smule tvivlsomt - det er ikke helt godt nok til at ende debatten syntes jeg.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Ansvar delen dækker de, eks min nuværende forsikring dækker 93 mio i ansvar skader.
Jeg havde besøg af AROS i torsdag, får tilsendt tilbud i næste uge.
De kom på lidt af en opgave hos mig he he

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har nu selv ringet lidt rundt, og Aros topper stadig på listen...

de andre viile ikke indboforsikre mig fordi indboforsikring er inkl en rejseforsikring - og det kan man ikke få som kronisk syg - og de ville i øvrigt ikke forsikre mit værktøj fordi det var mere end 50m væk fra hjemmet - og de havde ingen andre muligheder for det med mindre jeg havde et CVR nummer. ???

men nu kommer Aros assurandøren på torsdag - så må vi se.....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Torben S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad så ???
Hvordan gik det??
Positivt, ikke ??

-------------------------------------------
Med VW hilsen Torben fra Dragør.
sparkdaek@gmail.com
Spark dæk kom sammen på Amager strand
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Jeg kan anbefale Aros forsikring, vi har nu haft to møder med dem og nu bliver alt rettet til. De forstår ens forsikringsbehov, meget fair med priserne, vi sparer en del ved at flytte men hvad er meget bedre er at vi er meget bedre dækket nu end tidligere. Og vi har været godt dækket indtil nu.
Vi skifter alt til dem.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De forsikre bare ikke andre biler end kedelige kone biler... Great.... Enten skal jeg vælge imellem en veteran bil med konstruktiv ændring, og en Toyota Aygo eller en standard veteran bil og en rigtig bil til dagligdagskørsel... Aros fungerer så ikke for mig...

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Eller køb en Passat st. Det forsikrer de da os, og en bekendt har en Audi A4 st. En seat Leon, en Cooper af de nye og en Fiat 500 og en motorcykel hos dem..:) så det forstår jeg ikke..:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også flyttet alt til Aros, og opnået bedre dækninger på faktisk alle forsikringer, lavere selvrisiko fri KM på biler og flere ting, men der kræves du flytter alt.
Hvis man kommer som 20 årig med en bil med 400hk, er der ingen interesse fra Aros overhovedet, men det er der heller ikke fra andre selskaber, de fleste er interesserede i 40+ med villa, Volvo og vovhund.

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har en bil med en 3,5L motor, og den vil de ikke, for den var ifølge dem for stor.. Fuldstændig latterligt, for den har kun 249 heste, og jeg er 36-37! Man kan jo sagtens finde en 2.0 motor, med flere end 249 heste... Så lidt besynderligt sted at kigge..

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg var lige på besøg ved vores egen (Danske Bank) forsikringsassurandør fra Danske Forsikring. Jeg spurgte til tilbud på min egen type 1 fra 1956. Er bilen over 35 år gammel og kører under 3.000 km ryger den i en særlig kategori for veterankøretøjer. Tilbudet lød ca. på et par tusinde årligt, og bilen er så forsikret som en fuldstændig almindelig bil. Hun prøvede også at regne på hvis jeg kørte 8.000 km. Det doblede prisen, da den så røg ud af kategorien for veterankøretøjer.
/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kan oplyse Aros er med på tråden, er blevet HÆFTIGT kontaktet af Aros som gerne vil i kontakt med mig, Assurandør været på privatadressen og ligge kontakt-info i dag.

Dette er helt ok, faktisk ufattelig positivt at de ønsker rettelser, spille med åbne kort!.
Der er tilbudt pr mail ændringer i forsikringer som før ikke var muligt på hovedt nr, alt i alt så de villige til kontakt, ændringer da det tyder til være "misforståelser", har dog afvist på nuværende tidspunkt da "nye" forsikringspartnere er fundet.

Så det må siges denne tråd har sat gang i debatten, som hos os forbrugere som forsikringsselvskab, det kan kun være positivt!.
Vi har været naive før, men nu vi beviste om at sikre os vi får den bestilte vare for fremtiden, at policen passer overens med assurandør samtalen.

Held og lykke derude!.
Ville lige dele dette en sidste gang (har jo været en del kritisk). ;)

(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm jeg må hellere også snart på jagt efter nye forsikringer, vi har så mange derhjemme at der nok er en del at spare...

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) skotte fra aarhus Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Spændende tråd,og virkelig hjælpsom med alt den viden der bliver delt. Men for mig, kan jeg ikke læste denne tråd uden at være en lille smule irriterede overfor disse forsikring selskaber og deres vildt forskellige priser ,regler for alt under himlen,unskylding for at ikke udbetale eller dække skader når den har sket, osv.

-------------------------------------------
vw type 1,1961
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

så er min forsikret - godt nok ikke plader på endnu og desværre til samme pris - men min stilstandsforsikring dækkede max 50000 kr - og dækkede iøvrigt også kun orginale biler - så den skulle skiftes - og det skulle gå lidt tjept...

indboforsikringen dækker jo ikke projket biler uanset hvor man har indboforsikring...

og da min bus er meget tæt på at være færdig - er 50000 kr latterligt lidt...
og med det antal veteranbiler der bliver stjålet fra garagerne lige i tiden tør jeg ikke andet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Må jeg så spørge hvor dine forsikringer endte. ???

Kan lige bidrage med:
Aros, holdt stille i camaro ved lyskryds, damen foran ramte bak i stedet for 1. og satte i gang da det blev grønt. Mindre skade på camaro kofanger efter hendes trækkrog, ingen blik/lak skade.

Melder selvfølgelig til Aros, sender billeder med, sender navne på vidner osv., får mail tilbage med at den skal vurderes på værksted. Arrangere med værksted, lader værkstedet kommunikere med Aros ang. rep., og får bilen tilbage med en brugt kofanger, der var pænere end den der blev skadet.
Så langt så godt, store smil over hele linien :)
Jeg blev dog en anelse sur, da der kom en girokort på præmiestining, da Aros nu fandt at jeg kørte i en "Højriciko-bil". De kunne ikke forklare hvordan hel.... de var kommet til den konklusion, men jeg havde bare at betale.
Endte med at aflevere pladerne (hvoraf den ene var helt ny efter skaden)og hente et nyt sæt samtidigt, simpelthen for at få opsagt forsikringen hos Aros, hvilket de nægtede.

ETU
Solgte konens Mazda 626, sender en mail til ETU og fortæller at vogne er solgt og forsikringen skal ophøre om 3 uger, får et bekræftende svar tilbage, indeholdene et tilbud om forsikring af den næste konebil.
8 uger senere modtager jeg et girokort på selvricikoen på Mazda'ens reg. nr., ringer for at høre hvad der forgår og får at vide vognen er kørt galt 5 uger efter jeg havde solgt den. Spørger naturligvis ind til hvad det har med mig at gøre, men ETU fastholder deres krav. Jeg nægter at betale, de bliver sure, sender mig i fogderetten og jeg vinder uden problemer, da jeg kunne forevise salgsdokumenter og henvendelse om salget på mail til ETU.
Spørger efterfølgende advokaten om hvorfor han spildte både sin egen, min og rettens tid på dette pjat, og fik svaret: Jeg fik at vide at det skulle prøves om ikke de kunne få kunden til at betale selvriciko'en.
Brugte jeg mange dage på at overveje om jeg ville fortsætte i dette selskab ????

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig

Reply

You must log in to post.