Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  100% styr på bilforsikringen ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

WTF.... Så røg jeg sq lige i problemer med Thisted, så nu er jeg mindre positive over for dem :) eller dette indlæg, ville jeg jo tjekke, og nu dækker de ikke længere min bil pga. de ændringer den har, det skal dog lige nævnes, at jeg gjorde opmærksom på dem, da jeg tegnede den... Der var stemningen mere, sådan, her.. JA SELVFØLGELIG KAN VI TEGNE DEN, DET GØR INTET AT DEN ER LAVET OM, BARE KOM HER... Så er da glad for at jeg opdagede det inden der kom en evt. skade..... Så aldrig mere Thisted forsikring... No way... Så nu er mit problem mere, hvilket firma skal man så vælge ;) det kan jeg jo så bruge det meste af min mandag med at finde ud af...

(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så har vi haft møde med Aros, ret positivt efter min mening, selvfølgelig får du de bedste betingelser hvis du tegner alle dine forsikringer i selskabet, men det er ikke anderledes end andre, det jeg synes er mest interessant for mit vedkommende er at jeg rent faktisk MÅ køre i mine veteranbiler, det er ikke tilfældet idag i Thisted

Der accepteres lejlighedvis kørsel hele året - uden tillægspris for kørsel om vinteren
l Intet krav om at køretøjet skal være helt originalt
l Intet krav om medlemsskab af klub
l Dækker kørsel i udlandet
l Fastpræmie og intet bonustab efter skade
l Førerulykkesforsikring (kun på bil)
l Dækning af reservedele på attraktive vilkår
l Mulighed for vejhjælpsdækning på attraktive vilkår

Dette er en del af tilbuddet for veteranbilerne, et yderligere + på kontoen er at de vil forsikre min 22 årige søns bil ( Citroën Saxo 1,4) til en anstændig pris, samlet set sparer jeg ikke mange ører, men får en bedre dækning og får en forsikring på veteranbilerne der gør at jeg tør køre i dem

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det var godt at høre - tak for det, lyder så absolut anbefalelsesværdigt ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Edit, begyndt at genfortælle sorry.

Det enste man skal huske er nærlæse policen, man skal ikke stole på sælgerne da de gør alt for sikre sig en "ny" kunde, så vær på vagt, sikre Jer selv ved nærstudere policen så kæreste eje ikke er underforsikret.

(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man er sammen med taksator eller assurandør selv med til at fastsætte prisen og de VIL se bilen og fotografere den inden de tegner forsikringen, netop så nogle ikke skulle få lyst at overforsikre bilen og derefter totalskade den, ligesom de heller ikke er intereserede i slagsmålet hvis den er underforsikret, hvilket nogle er interesseret i for at spare penge

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) Gert Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det undre mig, at I er så positive overfor Aros. Jeg skiftede netop væk fra Aros, fordi de IKKE dækkede feks kørsel i udlandet. Jeg havde to vw`ere forsikret hos dem, men med to forskellige dækninger, da jeg fik nærlæst policen (den ældste var god, den nye var mindre attraktiv). Dette spurgte jeg ind til og fik det svar, at det var pga tidspunktet de var tegnet på og at de ikke kunne ændre betingelserne på den nyeste forsikring, som var den med de dårligste betingelser. Aros dækkede på det tidspunkt (sidste år) heller ikke kørsel hele året, men det er måske også blevet ændret nu? Eller er det udelukkende hvis man er hel-kunde hos dem?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvordan definerer Aros så lejlighedsvis kørsel? Må man tage bilen på arbejde (når man har lyst), hente brød hos bageren osv. eller er det kun kørsel til/fra deciderede træf og arrangementer?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

dvs summa sumarum - læs den udfærdigede police inden man skriver under - ja det burde jo næsten sige sig selv - men..........

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Gert: Hvis man er helkunde får man alle fordele dvs. kørsel i udlandet osv. som du efterlyser. HNC : Du må ifølge assurandøren køre på arbejde, til bager og hvad du nu har lyst til hvis man er til veteran forsikring er denne i mine øjne den eneste der forsikrer díg rigtig, ellers må man tegne en almindelig forsikring

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

På Aros´ hjemmeside er der ikke rigtig tale om helkunde fordele længere synes jeg, det ser ud til at fordelene kommer alle til gods som opfylder følgnende krav... ( se hjemmesiden http://www.aros-forsikring.dk/desktop/Forsikringer/Forsikringer/www.arosforsikring.dk/Veteranforsikring.aspx )

* Veterankøretøjsforsikring kan kun tilbydes til kunder over 30 år, der samtidig har forsikret deres primære køretøj samt indbo i Aros Forsikring.

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det var da sært. Godt nok er jeg over 30, men jeg har primære køretøj og faktisk alt andet hos Codan. Men jeg har Aros' veteranforsikring?! er det en ny regel?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Skyggen; nu kan man jo kun læse fællesbetingelserne på den side Maik linker til, og ikke klausulerne som vil fremgå af policen. Så har du kun assurandørens ord for hvordan man må benytte køretøjet, eller har du fået det og klausulerne på skrift?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Lasse, det må være noget nyt noget. Da jeg tegnede mine veteranforsikringer, skulle jeg være helkunde for at få fat i fordelene(udlandskørsel, vinterkørsel, m.m.)... :). Nu er der åbenbart nye regler...

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg synes vel egentligt at det er underligt at man skifter regler som vinden blæser, og ikke enten ensretter reglerne for alle kunder, nye som gamle, eller tilbyder eksisterende kunder lige vilkår med allerede tegnede policer - som i Gerts tilfælde.

Det er derfor også et kardinalpunkt for mig, at man kan få reglerne for brug af køretøjet på skrift, og ikke skal forlade sig på en bonusivrig assurandørs mundtlige tolkning. Det samme ville være rart med en nøjere definition af "behøver ikke være helt originalt" - bare for ikke at ende som i den ankesag!

Har heller ikke kunnet finde det med vurdering af værdien inden tegning, er der nogen der rent faktisk har oplevet det?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) gamle Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er åbenbart lige så mange "tilbud" som der er assurandører.
Juli 2013 ville Aros kun forsikre min jagtvogn, hvis jeg blev helkunde.
Da jeg ikke ønskede det, kunne jeg heller ikke tegne en alm. ansvar/kasko forsikring.

-------------------------------------------
jensfh@hotmail.com
(permalink) Skyggen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Dette står der i mit tilbud:

Der accepteres lejlighedvis kørsel hele året - uden tillægspris for kørsel om vinteren
l Intet krav om at køretøjet skal være helt originalt
l Intet krav om medlemsskab af klub
l Dækker kørsel i udlandet
l Fastpræmie og intet bonustab efter skade
l Førerulykkesforsikring (kun på bil)
l Dækning af reservedele på attraktive vilkår
l Mulighed for vejhjælpsdækning på attraktive vilkår

Policen kan man jo af gode grunde først få når forsikringen er tegnet, og så er der jo ens egen opgave at checke om den stemmer overens med tilbud.

Der ydes helkunderabat hvis mindst 3 af følgende private forsikringer indtegnes til samme forsikringstager. Rabatten på bilforsikringen ydes dog kun
såfremt der samtidig er indtegnet en villa- og/eller fritidshusforsikring.
● Familiens Basisforsikring II inkl. rejseforsikring for Europa
● Ulykkesforsikring
● Fritidshusforsikring
● Villaforsikring
● Bilforsikring

Generelle vilkår
Veterankøretøjsforsikring kan kun tilbydes til kunder over 30 år, der samtidig har deres primære køretøj samt indbo i Aros Forsikring.
Køretøjet må ikke bruges til erhvervsmæssige formål. 

og en hel del andre fordele ved de forskellige andre forsikringer

Dette er vilkårene i dag, hvis der er andre der har bedre andre vilkår er det jo fint, men sådan er de for mit vedkommende

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-16458.htm]
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Pas, men jeg kan sælge dig en GPS tracker i rigtig lækker kvalitet til 2495,- eks moms, så kan du i hvert fald finde den igen hvis den skulle blive stjålet ;)

49,- mdr i abonnement

Der bliver smidt en i min egen et hemmeligt sted når den er færdig.. skal ikke risikere skidtet bliver stjålet med alt det tid og energi der er lagt i den

(permalink) Broholm Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Status pt. Vi har været i kontakt med Aros, som ikke vil forsikre os pga for mange Kvm udebygninger. Nu venter vi på svar fra Nordisk( alm.brand), så vi lige kan nærlæse. Er pt ved Thisted.

-------------------------------------------
MIB-Aalborg, jagtvogn 1977
26715826
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lupo Jepser synes godt nok det lyder mærkeligt at i kan få ved Aros, jeg fik lige denne mail efter en snak med dem i dag. Vi ville flytte alle forsikringer over til dem.
Men det kan da godt være jeres nedlagte landbrugs ejendom går under " almindelig" paracel hus...

De er i hvert fald ikke enige!

____________________

Ja det kan vi desværre ikke – vores selskab beskæftiger sig med ”almindelige” parcelhuse uden store udhuse, så vi kan desværre ikke hjælpe.

Jeg ved naturligvis ikke hvor I er forsikret den dag i dag, men både Top DK og Alm. Brand gør mere i det.

Rigtig god dag.

Med venlig hilsen

Mark Bollerup
Kontorassurandør
Direkte tlf. 8734 5023

Vi er så ved alm. brand så har flyttet vores veteran forsikringer over til nordisk veteran forsikring. Gider heller ikke mere Veteran forsikring Danmark.!

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Meget af diskussionen her går på dækning af "kasko-delen". Men hvad med selve "ansvars-delen" hvis man har en ombygget klassiker på veteranforsikring. Er den del også i risiko for at miste dækning..?

Og hvordan forsikrer man egentlig en kit-car (speedster kits mv)..? Her er der jo ikke meget der er originalt.

Var der ikke også engang noget der hed "brugs-klassikere" hos forsikrings selskaberne..?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja Henriksen - du har ret, ansvarsdelen er glemt her i debatten - godt du lige bringer det på banen, er der feks personskade involdveret kan det jo sætte en i bundløs gæld resten af livet. tak for indputtet ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) morn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De kan vel ikke nægte en at tegne ansvar... Er der ikke en lov omkring det?de kan så vælge at sætte prisen HØJT... Eller tager jeg fejl?

(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 10 years siden | | | |

Spørgsmålet er ikke så meget om du kan tegne en ansvars forsikring, mere om de også vil dække skaden, når de opdager, at bilen ikke er original til punkt og prikke, f.eks. er udstyret med uorg fælge m.m.

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Torben S Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så la da vær` .
Hvorfor ringer i ikke til Aros og få en assurandør ud til jer hvor i snakker om tingene og får et u-forpligtende tilbud lige som "skyggen" & mange andre.
"Bornholmer" kom igang. :-)

-------------------------------------------
Med VW hilsen Torben fra Dragør.
sparkdaek@gmail.com
Spark dæk kom sammen på Amager strand
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Med udgangspunkt i ankesagen, får forsikrede jo besked om at de ikke kan optage køretøjet og dermed ruller forsikringen tilbage til tegningstidspunket, hvilket så i princippet må betyde ingen dækning. Forsikringsselskabet er dog altid forpligtet til at betale erstatning, men kan lægge regræs = kradse pengene ind hos forsikringstager. Det kunne godt blive dyrt...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply »

You must log in to post.