Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 til 1600 konverterings kit.

Tags:
No tags yet.

(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg søger enten en 1600 dobbelt portet motor, som skal virke, men behøver ikke være fabriks ny.
Ellers søger jeg et 1300 til 1600-1800 cylinder kit, lad mig høre hvad i har.

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Lars Lohse Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Anders.

Blot til info, du kan ikke gå op i større end 1641ccm på standard 13/1600 blok uden den skal skilles helt ad og bores op, altså hullerne i blokken hvor cylindre sidder i kan Max tage et sæt der giver de 1641ccm.
Altså dvs der findes 1680ccm sæt, men de bliver meget tynde i cylinder væggen og anbefales ikke.

Eksempel på 1641 sæt med nye dp toppe. http://www.hovwdiaudi.dk/productview.aspx?ID=8110000116

De fås også ved de sponsorer i venstre side her på siden.
Mvh Lars

-------------------------------------------
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )
(permalink) Kenneth l Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har et sæt 1600 til 800

-------------------------------------------
Vw 113 deluxe fra 1967
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Er sættet komplet, og til en dobbelt portet? Hvor er du fra? Er det et 1641 eller 1680? Min er forresten en 1303 1973'er

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Kenneth l Member
Skrev for 6 years siden | | | |

1600 Cylinder og stempler dur godt til din. Bor i Odder men har fam i Dragør og skal nok snart over igen. Vi har skrevet sammen på fb

-------------------------------------------
Vw 113 deluxe fra 1967
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Kan du sende nogle billeder af sættet? mail@andersphilip.dk
Skal man bruge andet for at få det til at fungere? Eller er der alt med som man skal bruge? Udover pakninger selvfølglig

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Kenneth l Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Næ det er der ikke skal nok lige sende nogen billder

-------------------------------------------
Vw 113 deluxe fra 1967
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Perfekt! Så det er lige til at montere? Lækkert!

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

passer topstykkerne fra min 1303?

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Nej. Da skal også bruge anden karburator/manifold og strømfordeler.

(permalink) Kenneth l Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvorfor skal der det? Den kan da godt køre med 31 karb

-------------------------------------------
Vw 113 deluxe fra 1967
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Ja, men nu forstår jeg det ikke du taler om 1300 1600 1800?????????
ved du hvad du vil?? smid noget i det holder nok ikke alligevel.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

stop.læs dette inden du ofre noget på din motor.ellers er dine penge spilt.

http://vwnettet.dk/topic/109592

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg vil ikke lave ballade med de mere erfarne :O), men..

Dine topstykker kan fræses op så den kan bruges til 1600 cylinder, det kan bl.a. Get Back on track gøre for dig.

Så kan du bruge cylinder og det kan godt køre med 1300 karburatoren og strømfordeleren. Personligt mener jeg nu ikke der forskel på strømfordeleren til en 1303 1300/1600

Men folk har ret i at hvis din motorblok er meget slidt så holder det måske ikke sålænge. På samme måde kan dine topstykker være revnet, skal have nye ventilstyr eller andet godt.
Så er det at det begynder at koste.

Men hvis det er for at lære lidt om tuning og skille/samle motor så brug det du har og få erfaring for få penge.

Jeg har en gammel 1600 motor, der sad i min cabriolet. Meget slidt i hovedlejer, men den kører helt perfekt og har kørt flere sæsonner sådan. Min kammerat har lånt den og kørt til Haderslev og hjem med den på motorvej med 140 det meste af vejen.
Og den er ikke sprunget i luften endnu. Men det sker helt sikkert på et tidspunnkt

Så fagkundskaben har helt ret i det med at måle o.s.v., men det handler om hvad du vil fra starten af og ikke mindst hvor mange penge du vil bruge og hvor meget kører du reelt i bilen

Sådan er jeg reelt startet ud selv for mange år siden. Det handler om at have det sjovt med det for at holde hobyen ved lige.

God arbejdslyst

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) apandersphilip Member
Skrev for 6 years siden | | | |

fvee:
Jeg søger de muligheder der nu og engang er. Lige umiddelbart så bliver det noget 1600, om det så indebærer at købe en komplet 1600 motor og bygge lidt videre på den, eller om det er at lave min egen 1300 om, det vides ikke.
Jeg ville allerhelst have fat i en 1600 motor, som var til at betale. Dermed ville det også være bedre ved et evt. salg engang, at den originale motor var med.

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Anders Philip
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Så skal du købe en af de pumpemotorer der af og til er salg. Den skal så have karburator og indsugning, tændingsanlæg og udstødning til en bil. Så bliver du godt kørende i mange år

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej, jeg har en helt ny 1600 pumpe til salg, tlf 29707493

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

KØB KØB


Reply

You must log in to post.