Jeg søger enten en 1600 dobbelt portet motor, som skal virke, men behøver ikke være fabriks ny.
Ellers søger jeg et 1300 til 1600-1800 cylinder kit, lad mig høre hvad i har.
Med venlig hilsen
Anders Philip
Jeg søger enten en 1600 dobbelt portet motor, som skal virke, men behøver ikke være fabriks ny.
Ellers søger jeg et 1300 til 1600-1800 cylinder kit, lad mig høre hvad i har.
Hej Anders.
Blot til info, du kan ikke gå op i større end 1641ccm på standard 13/1600 blok uden den skal skilles helt ad og bores op, altså hullerne i blokken hvor cylindre sidder i kan Max tage et sæt der giver de 1641ccm.
Altså dvs der findes 1680ccm sæt, men de bliver meget tynde i cylinder væggen og anbefales ikke.
Eksempel på 1641 sæt med nye dp toppe. http://www.hovwdiaudi.dk/productview.aspx?ID=8110000116
De fås også ved de sponsorer i venstre side her på siden.
Mvh Lars
Har et sæt 1600 til 800
Er sættet komplet, og til en dobbelt portet? Hvor er du fra? Er det et 1641 eller 1680? Min er forresten en 1303 1973'er
1600 Cylinder og stempler dur godt til din. Bor i Odder men har fam i Dragør og skal nok snart over igen. Vi har skrevet sammen på fb
Kan du sende nogle billeder af sættet? mail@andersphilip.dk
Skal man bruge andet for at få det til at fungere? Eller er der alt med som man skal bruge? Udover pakninger selvfølglig
Næ det er der ikke skal nok lige sende nogen billder
Perfekt! Så det er lige til at montere? Lækkert!
passer topstykkerne fra min 1303?
Nej. Da skal også bruge anden karburator/manifold og strømfordeler.
Hvorfor skal der det? Den kan da godt køre med 31 karb
Ja, men nu forstår jeg det ikke du taler om 1300 1600 1800?????????
ved du hvad du vil?? smid noget i det holder nok ikke alligevel.
stop.læs dette inden du ofre noget på din motor.ellers er dine penge spilt.
Jeg vil ikke lave ballade med de mere erfarne :O), men..
Dine topstykker kan fræses op så den kan bruges til 1600 cylinder, det kan bl.a. Get Back on track gøre for dig.
Så kan du bruge cylinder og det kan godt køre med 1300 karburatoren og strømfordeleren. Personligt mener jeg nu ikke der forskel på strømfordeleren til en 1303 1300/1600
Men folk har ret i at hvis din motorblok er meget slidt så holder det måske ikke sålænge. På samme måde kan dine topstykker være revnet, skal have nye ventilstyr eller andet godt.
Så er det at det begynder at koste.
Men hvis det er for at lære lidt om tuning og skille/samle motor så brug det du har og få erfaring for få penge.
Jeg har en gammel 1600 motor, der sad i min cabriolet. Meget slidt i hovedlejer, men den kører helt perfekt og har kørt flere sæsonner sådan. Min kammerat har lånt den og kørt til Haderslev og hjem med den på motorvej med 140 det meste af vejen.
Og den er ikke sprunget i luften endnu. Men det sker helt sikkert på et tidspunnkt
Så fagkundskaben har helt ret i det med at måle o.s.v., men det handler om hvad du vil fra starten af og ikke mindst hvor mange penge du vil bruge og hvor meget kører du reelt i bilen
Sådan er jeg reelt startet ud selv for mange år siden. Det handler om at have det sjovt med det for at holde hobyen ved lige.
God arbejdslyst
fvee:
Jeg søger de muligheder der nu og engang er. Lige umiddelbart så bliver det noget 1600, om det så indebærer at købe en komplet 1600 motor og bygge lidt videre på den, eller om det er at lave min egen 1300 om, det vides ikke.
Jeg ville allerhelst have fat i en 1600 motor, som var til at betale. Dermed ville det også være bedre ved et evt. salg engang, at den originale motor var med.
Så skal du købe en af de pumpemotorer der af og til er salg. Den skal så have karburator og indsugning, tændingsanlæg og udstødning til en bil. Så bliver du godt kørende i mange år
Hej, jeg har en helt ny 1600 pumpe til salg, tlf 29707493
KØB KØB
You must log in to post.