Og Ib er hvem??
Mail:magnusdreyer snabela hotmail.com
Tlf: 40405554
Og Ib er hvem??
ibbermand det er ham med hæmoriderne *ler*
Ib som iBornholmer ?
;-)
hehe - jeg er bare træt af at der er 50 meninger om det samme altid , og der altid
er nogen der nok mener noget og nogen der mener noget andet , var der nu en der for
en gangs skyld kunne komme med lidt faqts så man havde det at forholde sig til og henvise til , så blev man fri for altid hører 20 forskellige løsninger på det samme problem , der er måske en håndfuld i dk der ved noget reelt om det her i landet, jeg er ikke en af dem , men det er Frank og Lars tilsyneladende bla...
og ja Lars alt kan lade sig gøre , noget er bare mere bøvlet end andet , kender du løsningen så skriv den da , og gerne med hvad man bruger til hvad og hvorfor - og brug endelig bilbetegnelserne og ikke motorkoderne , dem er der alt for meget tvivl om , skriv noget brugbart i stedet for at jeg er sur - det er der ikke nogen der kan bruge til noget , men det ved i sikkert godt allerede ;0)
far er iøvrigt ikke sur - han er skuffet !!! ;0)
Arh. Det er sku´svært at komme med en opskrift.
Og jeg syntes da også at efter vi har fået internettet, så er det da blevet sværere. Selv om jeg har lavet nogen stykker vil man jo altid gerne lave forbedringer. Og med alle de svar man kan finde på nettet, bliver man da kun mere forvirret.
"Problemet" med type4 er jo at den ikke passer i en bobbel. Ikke direkte ihvertfald. Jo de fire bolte mod gearkassen, startkransen og med lidt tilnærmelser koblingen passer. Men så er det også sagt. Man skal have lavet et kølesystem og måske endda et varmesystem også.
Så har man, som jeg ser det, tre muligheder. Man kan købe et "sæt" til enten at bygge om til type1 blæserhus eller til Porscheblæser. Begge dele syntes jeg er dyrt. Tyskerne er gode til at tage en pris for deres ting.
Eller man kan lave det selv ud af gamle originale blikdele, som man tildanner. Og så skal der opfindes en dynamokonsol, oliepind, oliepåfyldning osv.
Til min seneste motor har det taget mig en måned, 2-5 timer hver dag og hele weekender. Men denne gang har jeg også taget skridtet fuldt ud og indbygget termostat og klapper fra type1.
Samtidig med at motoren ikke passer i bilen, skal man jo stadig tage de samme beslutninger om hvilken motor man vil køre med. Std. tunet, hvor stor skal den være ? Og hvad med at få den til at køre ? En type4 motor kan, som alle andre motorer, ikke køre med fejljusteret tænding og karburatorer.
Mit nuværende projekt har faktisk været ved at tage pippet fra mig. For samtidig med at man (jeg) har valgt nogen lettere kineserplejlstænger og stempler. Løber man også panden imod at de cylindre man får boret hverken er runde eller cylindriske når man modtager dem.
Nu har den været startet. Men så mangler der jo lige det sidste med at finde ud af om de karburatorer (Kadrons) overhovedet kan dyses, om strømfordelerens avanceringskurve passer til motoren, osv.osv. Men det ville jo også gælde hvis man have bygget en type1 motor.
Men jeg er over 50 nu. Der er nok en større tendens til surhed end for 30 år siden. Og dog, vil dem der kender mig nok sige :)
jamen mange tak for de gode svar herindefra, efter hvad jeg kunne forstå på ombygningen til bobbel skal jeg ikke længere bruge motoren, og er til salg til højst bydene
du skal ikke tage mig på ordet - jeg skriver ret tit noget forkert med vilje
for at få de rigtige svar frem af dem der ved noget om det , det virker næsten hver gang ;0) - jeg fandt det her på et engelsk site hvis det giver dig en bedre ledetråd:
______________________________________________________________________
Konvertering af en T-4 Pandekage motor til en up-ret Configuration
Den type-4 motor er den nyeste og bedste inden for luftkølet VW-familien. Det er også en af de mest misforståede og BEST motorer VW nogensinde er produceret.
De 1776 type 1 motor byggede jeg for min bus fungerer lige godt, ingen klager. Men hey, jeg vil have mere magt. Det er masser af power til at holde op med trafik og brummer rundt som en pendler fint. Men når jeg går camping med familien og få den fyldt med redskaber og har en belastet anhænger på slæb, det er beskattet (og kan man virkelig bebrejde den). Jeg kan stadig krydstogt på 65 km / h fint, men det er, der arbejder på det maks. kapacitet på hele tiden. I min erfaring, der har en motor på max kapacitet kun er lig med katastrofe før end senere.
Motoren I'm konvertering er en 2000cc (2.0L) med hydrauliske ventiler fra '79 Westfalia camper. Det fik de mærkelige firkantede havn hoveder og var i en pandekage konfiguration. Pandekage motorer er motorer, der har blæseren knyttet til krumtapakslen og slag luft vandret på tværs af flaskerne. For at stemme denne motor i min bus uden at skære den oprindelige motorrummet metalplade, skal det konverteres til en up-højre-fan konfiguration svarende til en type-1 (bug) motor. Min plan er bare helt at genopbygge denne motor, men bruger en mere optimal cam, store ventil hoveder højere CR og en brugerdefineret sidehoved / lydpotte system, derefter konvertere det til opretstående køling med ændrede T-1 & T-4 dele.
Der er grundlæggende 4 store stilarter opretstående konverteringer for en type-4 motor. Der er mange forskellige udleveringer eller hver af forskellige firmaer, men der er faktisk kun 4 store stilarter, når alt er sagt og gjort:
1. The Next Generation konvertering (AKA - den "Cali konvertering"). Dette er et DIY konvertering, hvor du fabrikere de fleste af dine egne dele ved at ændre status T-1 og T-4 dele. Dette er den eneste sæt, som sætter brugeren i stand til at bevare bestanden termostat system. Dette er en meget billig måde at gå, hvis du har nogle basale værktøjer og kan gøre nogle grundlæggende opspind.
2. De Raby's Aircooled Teknologi, Down The Middle vanterne konvertering (AKA - "The DTM"). Dette er en præfabrikeret-kit, som er købt klar til at installere. Den har en gel belagt glasfiber heldragter vant / cylinder dækker som er unikt til direkte luftkøling direkte mellem hver enkelt cylinder bank, som maksimerer køling.
3. En Porsche 911 stil-kit. Disse kits, lavet af forskellige producenter, skal du enten bruge en ægte 911 fan / generatoren eller en replika 911 fan w / et modificeret dynamo og en glasfiber vanters. Disse er ikke nødvendigvis "Bolt-on" og skal trimmes til at passe til din motor. fleste systemer kræver også Udluftningsrørets skorstenen skal finmales gør det nødvendigt helt at skille motoren til at gøre det muligt at passe et af disse systemer.
4. En Corvair stil kit. Dette kit bruger en fan ligner Porsche 911 sæt, men i stedet blæseren være i en lodret konfiguration, det er der vandret og blæser luft ned på flaskerne ligesom de gamle Chevy Corvairs. Ligesom Porsche 911 kits, disse er ikke nødvendigvis "Bolt-on" og skal trimmes til at passe din motor.
Da jeg er på et stramt budget, jeg valgte "Cali Conversion metode. Dette projekt blev startet ved at beordre Next Generation Type IV Upright Conversion Manual, af Joe Cali. Jeg kan kun anbefale at få hans vejledning, uanset hvilken type af konvertering du planlægger at gøre. Denne bog er fuld af gode oplysninger og er det værd's vægt i guld for alle, der overvejer at bytte til en type 4 motor.
Crank Pulley Ændring / Fabrication
Generatoren / Generator Pulley Modifikation
Generatoren / Generator Stand Fabrication
Øvre Cylinder Tin Fabrication
Lavere Cylinder Tin Fabrication
Oliekøler / Fan Shroud Modifikation
Dip Stick Fabrication
Type-4 Brugerdefineret sidehoved Fabrication
Færdig & maskineffekt Billeder
_______________________________________________________________________________
virker måske som noget ævl da det er goggle oversat , men tag det for det det er.
jeg skal nok lave en tråd når jeg starter på mit T4 project . men det ville da nok være rart for alle hvis vi kunne kategorisere de forstellige blokke/topstykker eller nødvendige modifikationer. ombygningen er jo en ting for sig , hvor mange hk og moment er jo en helt anden sag, men der må jo også kunne gives en masse fakts om dett emne
Lars
Så er vi 2 Lars. Min en CU motor er lige i begynder fasen.
Det lyder spændende erik så må vi jo definere de forskelle og modifikationer der skal til på CU og GD motore til senere brug for t4 byggere
jeg tænker mere genneralt fra start til slut, hvad jeg gør, mine overvejelser, ider, så folk kan følge lidt med, komme med gode råd, og måske også lære lidt af mine erfaringer og ider.
Det er lidt det samme jeg tænker men lad os holde os til de nødvendige ombygninger og holde tuningsdelen udenfor det er jo op til den enkelt hvor meget de ønsker jeg kan evt lave tegninger af de dele der bliver fremstillet og ligge dem ind på FAQ så de er til fri afbenyttelse
jubi - så er mit "sure humør" reddet for i dag - 1000 tak ;0)
nogen skal bare ha et kys andre en tegning ,hvilken slags er du Ib ???
kommer meget an på hvem der skal gi mig det ;0)
men jeg kan godt li go kunst
Får man virkelig mere magt af at købe en type4 motor?
Er du gal- når først du er ude at krydstogte så har du verden for dine fødder! (Fed oversættelse Ib ;-))
Rasser, hvad er et LE-200 topstykke?
Ved godt det er off topic, men alliwl?
Iøvrigt, er du gal en gang ævl den googleoversætter laver!!
Ang motorkombination, er jeg ved at lave en med CT blok og vandboxerkrumtap, det er efter min mening det optimale type1 man kan lave til alm. gadebrug, man får alublok med oliefilter, og WBX krumtappen er et fantastisk stykke stål, der bare holder!
Men det kræver lidt ombygning til andre lejer mm. nok heller ikke så bolt-on som nogen tror.
(CT er en luftkølet 1600 der blev leveret i de første T3-transportere, med flad køling)
fedt nok Fastoldvw smider du også det i FAQ med lidt billeder og evt skitser ?
LE- Leading edge. Et begreb Jake Raby (type4 guru) har indført. I bedste Gene berg stil er hans dele de eneste der kan bruges. Alt det andet falder fra hianden.
Han sælger f.eks ikke sine topstykker til hvem som helst. Jeg bestilte et sæt og han skræmte mig væk ved at indprinte mig at: "om jeg var klar over at der var 11 ting der kunne gå galt bare med vippearmgeometrien på en type4" Det måtte jeg jo indrømme at jeg ikke var klar over. Så jeg aflyste købet.
Jah, guru måske nok. Men kan du lave en 2,0 type 4 busmotor med 100 hk der kan holde til at trække en 1000 kg´s campingvogn op og ned af Brennerpasset 100000 km ? (Eller hans eget valg, Black mountains De er næsten ligeså stejle som Brenner, men ike så høje) Jeg er ikke sikker på jeg kan.
Nu er det en anden historie, men det er da tankevækkende at Porsche søger hans ekspertise på M96 motoren, som de jo har lidt døje med.
- Og i øvrigt kunne du jo bare ha fortalt ham at du VAR klar over hvad der kunne gå galt. Så havde den potte været ude. Han kan jo ikke vide om du er nyudlært tømrer eller en gammel rotte i faget, vel ? ;-)
- som udgangspunkt kan en CU motor godt bruges til at ombygge til type 1. Det er bare noget hyr med åndeboxen. Det er ikke ret nemt at få både pænt og funktionelt. Derfor vælger jeg de tidlige type 4 blokke når jeg skal lave det nr. Om de tyske sæt er dyre skal jeg ikke udtale mig om, men personligt foretrækker jeg en pæn støbt fod, fremfor 3-4 stykker jern der er svejst "tilfældigt" sammen. Skjoldende kræver en del tilpasning, (som næsten alt andet fiber)
Hvis man vil lave motoren til Porscheblæs er den fin nok.
T
Næh, men hvis jeg har 1600 dollars der brænder i lommen. Så ku´ han bare putte de topper i en kasse og rasle ned på postkontoret. Nu solgte han ikke noget.
Og nej. Jeg er stadig ikke klar over hvad det er for 11 fejl man kan lave.
Desuden var det ikke LE-topper jeg ville købe, men blot nogen han kalder "super Stock" Og i min verden kunne det da godt tolkes som noget std. Med f.eks. lidt større ventiler. Hvad det jo også er. Jeg stod lige og manglede sådan nogen. Men jeg endte med at lave dem selv.
Efterfølgende har jeg så købt nogen stempler hos ham. De kom uden vrøvl.
Jeg ville ligeså gerne købe et par topper hos f.eks. Ahnendorp. Men efter jeg har skiftet bank kan jeg ikke finde ud af at overføre pengene via homebanking. Så sælger han bare ikke noget, når ikke man kan bruge visakort.
Og jo Torben, sådan en motor ville ikke være noget problem at lave hvis VW bare stadig ville levere stumperne. Men vi er 35 år for sent ude.
Bay71 er du stadig interesseret i motoren?
You must log in to post.