Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motorprojekt ...left lane cruiser

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er det vist blevet tid til en lille opdatering.
Projektet er nu kommet så langt at jeg er ved at samle motoren til en short block.
På det seneste har jeg brugt en del tid på clearing af blokken, tilpasning af plejlstænger og krumtap og det hele passer nu endelig sammen. Ellers har jeg målt på kryds og tværs og sikret mig at alle stumperne holder tolerencer osv. Jeg havde faktisk tænkt mig at lukke blokken i aften, men opdagede at knastlejerne lige skal tilpasses da de "klemmer" lidt aksialt så knasten ikke har noget aksialt spillerum, men det er nemt lige at fikse.
Jeg har for første gang anvendt produktet "Plastigauge" til at måle spillerum på plejllejer osv. og kan kun sige at det er et genialt produkt. Billigt og super nemt at bruge.

zdg.jpg
sgdg.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) iver Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Left lane cruiser, du skal squ ikke ligge og cruise i venstre bane.Se nu for helvede at få overstået den overhaling og hold så til højre, så vi andre kan komme forbi.!!!!!!!!!!!!!! Keep up the good work

-------------------------------------------
Tannheuser Tuning . The Trust Mark !
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@iver: Ja ja Iver, du skal jo fange mig først før du kan overhale! ;-)

Her er lige et par stemningsbilleder fra weekendens arbejde i garagen.
Det var meningen at blokken skulle været samlet i søndags, men jeg opdagede lidt for sent at det var nogle forkerte møtrikker jeg havde til de 6 store gennemgående bolte i blokken. Jeg har nu fået de rigtige her til morgen, tak til Rolf for hurtig levering. ;-)

krumtap_og_plejlstnger
blokudluftning.jpg
spillerum_p_knast.jpg
blok_fr_samling.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

var det ikke en ide' at få boret hul og slebet til generatorfoden, inden de "rene" stumper lægges i blokken.... alu spånder/støv klæber så dejligt til oliefilmen..

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har faktisk tænkt mig at vente, da det ikke er noget problem at lukke skorstenen af oppefra så der ikke kommer spåner osv. ned i blokken.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det var også bare et forslag, nu hvor blokken ikke var lukket endnu... fedt projekt!

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ville måske også være nemmere at gøre det inden blokken samles, men jeg er ikke begyndt at tænke ret meget over køling osv. endnu, så det må lige vente til long blocken er færdig.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Left lane cruiser, du skal squ ikke ligge og cruise i venstre bane.Se nu for helvede at få overstået den overhaling og hold så til højre, så vi andre kan komme forbi.!!!!!!!!!!!!!! Keep up the good work "

Ja, nemli´ ja :-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så kom Julemanden i dag!! ...eller ihvertfald en tyk mand med skæg fra DHL :-)

Jeg har nu efterhånden alle fittings, slanger osv. til at lave både oliesystem og benzinsystem med undtagelse af fuel rails, men de er på vej fra Jenvey Dynamics i England og skulle være her en af de kommende dage.
Det eneste jeg glemte at bestille hos Summit var et fuel filter med -6AN fittings i begge ender så hvis der er nogen, som ligger inde med sådan et så er jeg køber.
Eftersom jeg har ret dårlige erfaringer med de billige kinesiske trykregulatorer, fra mit sidste indsprøjtningsprojekt, har jeg denne gang købt en ordenlig trykregulator fra Aeromotive. En af de erfaringer jeg gjorde mig sidst var at et stabilt benzintryk er alfa og omega.

summit_pakke.jpg
fittings.jpg
fuelreg1.jpg
slanger.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er short block'en samlet.
Næste skridt er at tilpasse vendehøjde og kompression, men venter lige på at få cylindere tilbage fra honing i morgen.

short_block.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Wrap

Må lige høre er det en CU blok du bygger på?
Og skal den have Type 1 køling med gernerator fod?
De extra ting til blokken olie udtag, fod mm. er det egen produktion?

Hilsen
haldex201

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Tom
Nej det er ikke en CU blok, men en W blok ...altså en 1700 motorblok
Jep den skal have type 1 køling. Jeg bruger et originalt 30 hestes blæsehus uden dog house, og fiberskjolde og generatorfod fra CSP.
Olieudtaget er fra BAS (Ahnendorp) i Tyskland og er med indbygget termostat så olien kun lukkes ud i den eksterne oliekøler når den er over 80 grader.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Skal du køre med fordeler?

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Blob: Nej nej bare rolig! ;-) Den sidder der bare lige for at holde på fordelerdrevet så det ikke falder ud når jeg vender motoren på hovedet i stativet. Jeg kører dog knasten til med almindelig fordeler og karburatorer, men så er det også slut! :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå det var godt:) he he

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bad news!
Da jeg i weekenden var ved at tilpasse vendehøjde, kompression osv. blev jeg noget forvirret da målene på vendehøjden overhovedet ikke passede, de varierede ca. 3-4/10 fra cylinder til cylinder. For at at finde fejlen målte jeg længde på plejlstænger, længde på cylindere, anlægsfladen mellem cylindere og motorblok osv. Jeg blev dog ikke klogere da alt tilsyneladende var som det skulle være. Det eneste der så kunne give forskel i vendehøjden var hvis slaglængden på krumtappen ikke var ens på alle søler, men det kunne jo næsten ikke passe syntes jeg ...MEN DET KU' DET!
Forskellen i slaglængde på de to værste var lige omkring 75/100!

Utroligt at man kan slippe afsted med at slibe en krumtap SÅ skævt og så er den endda ikke en gang fra Kina.

Der er dog allerede bestilt en ny krumtap hos DPR i USA, men de bliver jo ikke leveret fra dag til dag så projektet bliver lige forsinket en måned mindst og måske endda mere. :-(

...godt jeg skal over og hente min nye splitbus på fredag, så sker der da lidt positivt på VW-fronten trods alt. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad siger "ham" der har slebet den? Det lyder da også helt hen i vejret med 75 hundreddele :-(
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ved ikke hvad han siger, han snakker Finsk. ;-) ...men jeg har aftalt at sende den tilbage til ham jeg har købt den af.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vodka slibning kaldes det

"ting" fra USA skal man også selv kontrolmåle eller tilpasse ,spøger man er svaret altid ,dont worry

Har dog ingen erfaring med VW Stumper

West

(permalink) Andreas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sur røv!
Sådan noget burde da være tjekket af dem der har slebet den. Den kunne for den sags skyld være vind og skæv, uden at nogen havde opdaget det!

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@And: Helt enig!
Den er ikke skæv og alle søler holder mål hvilket nok er gunden til det først er blevet opdaget nu. Der er flere andre danske motorbyggere, som har haft den pågældende krumtap i hænderne, og ligesom jeg har målt sølerne og erklæret den ok, men slaglængderne er aldrig blevet sammenlignet åbenbart.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Måske den smarte finner med vilje har lavet lidt mindre slag på cyl nr 3 og derved mindre komp/varmeudvikling?? Er det ikke den der plejer at køre mere varm end de andre?.. Eller er det kun på type1?? :-) :-) :-)

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så kom der lige et par stumper mere hjem til indsprøjtningssystemet. Denne gang var det fuel rails med -6AN skruefittings fra Jenvey Dynamics, som kan monteres direkte på mine spjældhuse.

fuel_rails.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kom nu lige op på hesten kammerat..

http://dynaformance.com :-) :-) :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Rasser: Ja ja jeg har jo sagt det er de næste spjældhuse jeg skal have! (har allerede mailet lidt med Dynapormance om priser osv.)
...nu var det jo mig selv der viste dig dem. ;-)

De er så ultra fede, med dyserne gemt inde i svømmehuset. Tror de vil snyde de fleste ved første øjekast.

16405.jpg
17939.jpg
17940.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply »

You must log in to post.