Jakob, prøv at ringe i stedet for mail, det plejer at virke for os :O)
Jakob, prøv at ringe i stedet for mail, det plejer at virke for os :O)
Ja præcis! :-)
Jeg ringede derover tidligere i dag og pakken er på vej. De er super flinke at snakke med derovre.
Ellers kunne du jo bare ringe til Boxer Service, lagervare....
/Rolf
@Rolf: Havde jeg vidst det så havde jeg ringet! :-)
Så begynder projektet efterhånden at ligne noget.
Longblocken er blevet færdig langt om længe og merge headeren er tilpasset, Udover lidt problemer med at oliefilteret ikke kan være der for headeren er pasformen faktisk ret god synes jeg.
Kølesystemet med cylinderskjolde, blæsehus osv. er tilpasset og er næsten færdigt med undtagelse af lidt småjusteringer.
Næste skridt er at få monteret diverse sensorer på motoren og prøvemontere motoren i bilen for at se om fuel rails og dyser kan være der for inderskærmen.
Blæsehus og skjolde skal selvfølgelig males osv. når tilpasningen er helt færdig.
Så har jeg haft motoren monteret i bilen for lige at se om det hele kunne være der ...og der kunne det selvfølgelig ikke, men med lidt tilpasning og nogle andre fittings på mine fuel rails kan motoren lige akkurat glemmes ind med et skohorn uden at skulle skære eller banke.
Jeg fik også lige fikset speedertrækket den anden dag.
For at kunne komme ret meget videre mangler jeg nogle stumper fra Summit Racing som gerne skulle komme sidst på ugen.
Jeg regner med så småt med at gå i gang med at lave ledningsnet og trække benzinslanger i de kommende dage.
...og så må jeg hellere se at få malet blæsehuset så det bliver til at holde ud at se på.
Ja det ligner jo noget en kontorabe har flækket sammen! Utrolig du vil være det bekendt. Se du fluks og få malet de stumper ;-)
Bare du når opstart inden 20 april, så skal du nok nå at få den kørt ind inden turen går sydpå mod Hannover. Vroooooaaarrrrmmmmmm ;-)
;-)
Ras
Ellers må jeg jo bare køre den ind på turen til Hannover! :-)
Jeg fik lige besked fra Summit at de fittings jeg skal bruge først kommer på lager hos dem 25. marts :-(
Jakob, Hvad mangler du af fittings?
Send mig evt en mail.
@Blob: Det er nogle lidt specielle fittings ( http://www.summitracing.com/parts/EAR-949092ERL/ ), men hvis du har dem er jeg køber!! :-)
Du har ikke plads til en lige overgang, med en forged vinkel slangestuds?
Den anden er godt nok lidt speciel.
Kan du ikke bare bygge en CNC fræser og lave de fittings selv? høhøhø ;-)
@Blob: Hele problemet er pladsmangel så det er derfor jeg skal bruge den specielle fitting og ikke bare bruge en lige overgang og så en almindelig vinkel.
@Rasser: hvis handlen på den CNC fræser ikke var gået i vasken havde jeg da lavet mine fuel rails selv så de passede. :-) Håber ikke der går så lang tid inden jeg finder en anden til rimelige penge.
Jeg kan desværre heller ikke levere den hurtigere end Summit, da den som du selv siger er meget speciel.
Ok var faktisk ikke klar over den handel glippede.
Hvad med EBay har han ikke det du mangler?
@Kiel: Det er ikke den type fitting jeg mangler.
@Rasser: Nej de er ikke på Ebay. Har fundet dem hos JEGS men de har dem heller ikke på lager p.t., så der er nok ikke andet at gøre end at vente på Summit.
Så kom stumperne fra Summit endelig! Der var lidt exstra AN fittings, nogle tændingsdele, oilefilter relocation-kit og lidt andet dillerdaller.
Så nu vil jeg håbe at de nye fittings kan være der ellers må der jo tænkes kreativt ...igen
Jeg har forresten også fået stumperne til min breather box. Den bliver lidt speciel da der kommer til at sidde en eller to envejs-ventiler i boksen som motoren lufter ud igennem og derved skaber vakuum i motorblokke. Jeg har købt to specielle "krankvent" ventiler til formålet fra firmaet ET Performance. Det skulle være det ypperste, men nu må vi se hvor gode de er.
Kort update.
Så er der kommet lidt maling på. Jeg har brugt en hel del tid på glasfiber og svejsning for at få cylinderskjolde og blæsehus til at passe ordenligt uden sprækker hvor køleluften kan smutte ud, men det er jo usynligt efter det hele er blevet malet.
Hele lavtryksdelen af benzinsystemet er også færdigt. Jeg har installeret en fødepumpe, benzin filter og returløb under tanken. Det der mangler er højtryksdelen bagerst i bilen, men det venter jeg nok med til motoren ligger i bilen.
Er også så småt startet på ledningsnettet og har trukket flexrør fra under bagsædet og ud i motorrummet i hver side.
Jeg håber at få tid til at gøre en del mere ved det her i weekenden.
det se godt ud mester :o)
Så blev der monteret tændspoler og laver tændkabler i de rette længder. Grunden til at spolerne sidder rundt i kanten af blæsehuset er at der også skal være plads til en breather box bagpå blæsehuset.
det ser sgu godt
tror den spinder når du får liv i den
hva har du af forventninger til hk/moment
retro
Ja nu må vi se om den spinder eller springer i luften. :-)
At gætte heste og moment er altid svært når der ikke er andre der har bygget en mage til, men den skal vel give 160-170hk og 220-230nm. Det er ikke en race motor, men bygget til maksimal kørbarhed så hvad den giver på toppen er ikke så vigtigt så længe kørbarheden til gengæld er i top.
Begrænsningen ligger i topstykkerne som ikke kan flowe helt nok ved topomdrejninger i følge beregningerne, men om det også er flaskehalsen i virkeligheden må tiden jo vise.
er selv ved at få bygget 2260 t4 hos torben
sigter også på ca 150/160 hk + kørbar/driftsikker men er gået dell 48 vejen
overvejer 100 nikasil og klargøring til sprøjt
hva har du ca brugt på sprøjt delene hvis man må spørge ;-)
hvornår bringes den til liv evt dyno resultat
retro
P.S den spinder !!!