Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motorprojekt ...left lane cruiser

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jakob, prøv at ringe i stedet for mail, det plejer at virke for os :O)

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja præcis! :-)
Jeg ringede derover tidligere i dag og pakken er på vej. De er super flinke at snakke med derovre.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers kunne du jo bare ringe til Boxer Service, lagervare....

/Rolf

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Rolf: Havde jeg vidst det så havde jeg ringet! :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så begynder projektet efterhånden at ligne noget.
Longblocken er blevet færdig langt om længe og merge headeren er tilpasset, Udover lidt problemer med at oliefilteret ikke kan være der for headeren er pasformen faktisk ret god synes jeg.
Kølesystemet med cylinderskjolde, blæsehus osv. er tilpasset og er næsten færdigt med undtagelse af lidt småjusteringer.
Næste skridt er at få monteret diverse sensorer på motoren og prøvemontere motoren i bilen for at se om fuel rails og dyser kan være der for inderskærmen.

Blæsehus og skjolde skal selvfølgelig males osv. når tilpasningen er helt færdig.

photo feb. 12 4 18 30 e.m..jpg
photo feb. 12 4 18 57 e.m..jpg
photo feb. 12 4 19 15 e.m..jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der monteret crank trigger som trigger på bagsiden af svinghjulet.

photo feb. 13 8 41 32 e.m..jpg
photo feb. 13 8 42 01 e.m..jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så har jeg haft motoren monteret i bilen for lige at se om det hele kunne være der ...og der kunne det selvfølgelig ikke, men med lidt tilpasning og nogle andre fittings på mine fuel rails kan motoren lige akkurat glemmes ind med et skohorn uden at skulle skære eller banke.
Jeg fik også lige fikset speedertrækket den anden dag.
For at kunne komme ret meget videre mangler jeg nogle stumper fra Summit Racing som gerne skulle komme sidst på ugen.
Jeg regner med så småt med at gå i gang med at lave ledningsnet og trække benzinslanger i de kommende dage.
...og så må jeg hellere se at få malet blæsehuset så det bliver til at holde ud at se på.

photo feb. 28 10 48 28 f.m..jpg
photo feb. 28 10 48 45 f.m..jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det ligner jo noget en kontorabe har flækket sammen! Utrolig du vil være det bekendt. Se du fluks og få malet de stumper ;-)

Bare du når opstart inden 20 april, så skal du nok nå at få den kørt ind inden turen går sydpå mod Hannover. Vroooooaaarrrrmmmmmm ;-)

;-)
Ras

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers må jeg jo bare køre den ind på turen til Hannover! :-)
Jeg fik lige besked fra Summit at de fittings jeg skal bruge først kommer på lager hos dem 25. marts :-(

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jakob, Hvad mangler du af fittings?

Send mig evt en mail.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Blob: Det er nogle lidt specielle fittings ( http://www.summitracing.com/parts/EAR-949092ERL/ ), men hvis du har dem er jeg køber!! :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du har ikke plads til en lige overgang, med en forged vinkel slangestuds?

Den anden er godt nok lidt speciel.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan du ikke bare bygge en CNC fræser og lave de fittings selv? høhøhø ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Blob: Hele problemet er pladsmangel så det er derfor jeg skal bruge den specielle fitting og ikke bare bruge en lige overgang og så en almindelig vinkel.
@Rasser: hvis handlen på den CNC fræser ikke var gået i vasken havde jeg da lavet mine fuel rails selv så de passede. :-) Håber ikke der går så lang tid inden jeg finder en anden til rimelige penge.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Kiel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.speedflowshop.co.uk/bosch-swivel-adaptors-185-c.asp

-------------------------------------------
Thomas kiel. tlf : 20705072
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan desværre heller ikke levere den hurtigere end Summit, da den som du selv siger er meget speciel.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok var faktisk ikke klar over den handel glippede.

Hvad med EBay har han ikke det du mangler?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Kiel: Det er ikke den type fitting jeg mangler.
@Rasser: Nej de er ikke på Ebay. Har fundet dem hos JEGS men de har dem heller ikke på lager p.t., så der er nok ikke andet at gøre end at vente på Summit.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så kom stumperne fra Summit endelig! Der var lidt exstra AN fittings, nogle tændingsdele, oilefilter relocation-kit og lidt andet dillerdaller.
Så nu vil jeg håbe at de nye fittings kan være der ellers må der jo tænkes kreativt ...igen

Jeg har forresten også fået stumperne til min breather box. Den bliver lidt speciel da der kommer til at sidde en eller to envejs-ventiler i boksen som motoren lufter ud igennem og derved skaber vakuum i motorblokke. Jeg har købt to specielle "krankvent" ventiler til formålet fra firmaet ET Performance. Det skulle være det ypperste, men nu må vi se hvor gode de er.

photo mar. 17 10 18 58 e.m..jpg
photo mar. 17 10 08 21 e.m..jpg
photo mar. 17 10 07 50 e.m..jpg
photo mar. 17 10 18 17 e.m..jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kort update.
Så er der kommet lidt maling på. Jeg har brugt en hel del tid på glasfiber og svejsning for at få cylinderskjolde og blæsehus til at passe ordenligt uden sprækker hvor køleluften kan smutte ud, men det er jo usynligt efter det hele er blevet malet.
Hele lavtryksdelen af benzinsystemet er også færdigt. Jeg har installeret en fødepumpe, benzin filter og returløb under tanken. Det der mangler er højtryksdelen bagerst i bilen, men det venter jeg nok med til motoren ligger i bilen.
Er også så småt startet på ledningsnettet og har trukket flexrør fra under bagsædet og ud i motorrummet i hver side.
Jeg håber at få tid til at gøre en del mere ved det her i weekenden.

photo 5.jpg
photo 4.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det se godt ud mester :o)

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så blev der monteret tændspoler og laver tændkabler i de rette længder. Grunden til at spolerne sidder rundt i kanten af blæsehuset er at der også skal være plads til en breather box bagpå blæsehuset.

photo 2.jpg
photo 4.jpg
photo 3.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det ser sgu godt
tror den spinder når du får liv i den
hva har du af forventninger til hk/moment

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja nu må vi se om den spinder eller springer i luften. :-)
At gætte heste og moment er altid svært når der ikke er andre der har bygget en mage til, men den skal vel give 160-170hk og 220-230nm. Det er ikke en race motor, men bygget til maksimal kørbarhed så hvad den giver på toppen er ikke så vigtigt så længe kørbarheden til gengæld er i top.
Begrænsningen ligger i topstykkerne som ikke kan flowe helt nok ved topomdrejninger i følge beregningerne, men om det også er flaskehalsen i virkeligheden må tiden jo vise.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er selv ved at få bygget 2260 t4 hos torben
sigter også på ca 150/160 hk + kørbar/driftsikker men er gået dell 48 vejen
overvejer 100 nikasil og klargøring til sprøjt
hva har du ca brugt på sprøjt delene hvis man må spørge ;-)
hvornår bringes den til liv evt dyno resultat

retro
P.S den spinder !!!

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811

Reply »

You must log in to post.