177hk og 238nm! ;-)
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
177hk og 238nm! ;-)
@retrosmed: Det lyder som en rigtig fin combo du får lavet der. Med 48 dells skal den også nok blive rigtig kørbar.
Der er for ca. 20.000,- i stumper til indsprøjtning. Det er dog uden slanger og fittings. (hvilket hurtigt løber op hvis man vælger AN fittings)
Den bliver startet op om en uge eller to regner jeg med, men kommer først på rullen lidt senere på året når jeg har fået mappet den nogenlunde ind
@Rasser: Ja det ville være fint! ...måske vi skal have en pulje på en citronmåne op at stå til den der kommer tættest på. :-D
Deal!
Så blev benzinsystemet færdigt. Det er lidt trængt nogle steder men med de nye fittings kan mine fuel rails lige præcis være der. Jeg tager nok alligevel 3-4mm af enden på det ene fuel rail for en sikkerheds skyld så det ikke rammer karossen hvis motoren bevæger sig lidt.
Du kunne også skære gevindet op i fuel railen til 1/4" NPT. NPT genvindet måler 13 komma et eller andet udvendigt og har en stigning på 1.41 så det skulle være muligt at skære det op. Så kan du også få en fitting i sort der ikke stikker så langt ud.
http://www.summitracing.com/parts/AER-FBM5034/
Ulrik
Den går desværre ikke da der er 15mm gevind i fuel rail, men ellers kunne man også bare koge en vinkelfitting direkte på med tigsvejseren. Ja det er lidt træls at jeg ikke kunne få de nuværende vinkler i sort, men så har jeg også lidt at rode med til næste vinter. :-)
ok. Jeg troede det var m12x1.5 gevind som de fittings du linkede til.
http://www.summitracing.com/parts/EAR-949092ERL/
Ja det var da også en mulighed med tigsvejseren.
Du har ret! Det er mig der husker forkert. Tror faktisk den løsning du foreslår er den bedste, men jeg mangler bare lige snittappen på nuværende tidspunkt. Det er noget jeg må kigge nærmere på når jeg får tid.
den tap kan du låne af mig kan sende den i en prøve kuvert hvis det skulle værre du siger bare til så kan vi bare tage den på mail
Jeg har også en 1/4" NPT snittap liggende og måske også en sort vinkel fitting
Det er godt nok et spænende motorprojekt.. Den glæder jeg mig til at se/hører Live! :-)..
Men sikke et arbejde der er med det sprøjt.. Thumbs up fordi du bare vil have maks kørbarhed ud af det og ikke springer over nogen steder!
180 Hk, 245 Nm
Ellers kunne du overveje "pico" dyser - det er den vej jeg er gået med mit oxyboxer/jenvey spjældhus setup. Nu har jeg ikke haft motoren monteret i maskinrummet endnu, men så vidt jeg kan måle mig til, burde de kortere dyser flytte "afløbsfittingsene" fra dysebroerne så meget ind ad, at de går fri af karossen med pæn margin.
Næsten alt haves i snittapper.
Mvh
Rolf
Tak for tilbudene, jeg siger til hvis det bliver nødvendigt.
@Lerup: Pico dyser vil måske hjælpe en anelse, men udvalget i pico dyser er ikke så stort, det er primært længden på mine fuel rails der er problemet, de er bare ikke designet til at sidde i motorrummet på en type 1.
Warp, sorry for the Hijack.., Rolf, har du også M22x1,50 snittap ??
Jeg skal have vundet et par citronmåner tilbage: 167 hk. og 226 nm
du har ramt helt forkert Torben den får 174hk og 234nm det er da nemt
Når nu du skal have den kørt ind - så koster det altså en prøvetur i Vejle! (det må jo være passende med den strækning, når du går efter kørbarheden!)
Så giver jeg frokosten!
DET er sgu fedt at følge din tråd - det bliver jo den motor jeg ikke turde at smide i bilen.
Glæder mig til at se den/høre den til sommer!
VH
Niels Aamann
Så blev ledningsnettet færdigt, og jeg skal lige hilse at sige at tungen skulle holdes lige i munden for at få alle ledningerne splejset rigtigt sammen. Jeg er noget spændt på om det virker i første hug. Det var lige før de to 16mm flexrør jeg har trukket ikke var store nok, men det gik lige akkurat. Der er trukket 24 ledninger i alt fra motorrummet til under bagsædet så der er lidt at holde styr på under bagsædet, men jeg har sørget for at alle ledninger er farvekodet osv.
Jeg fik også monteret to sensorer i de ene topstykke. En til topstykketemperatur til et ur i bilen og en anden til at fortælle motorstyringen hvad temperatur motoren har så den kan beregne ekstra benzintilskud når det er koldt osv.
Merge headeren blev også prøvemonteret for at sikte at den ikke går på bagpanelet og den sidder helt perfekt 2 cm under bagpanelet. (tror det er det eneste i det her projekt som har passet sammen ud af lige ud af kassen) Desværre sidder der en forkert flange på headeren så den skal lige skæres af og en anden som passer på A1 potten skal svejses på.
@Niels: Du må hellere end gerne få en tur når den er færdig. Jeg kommer forbi Vejle fra tid til anden så det må vi jo lige finde ud af. :-)
Oliesystemet er nu færdigt og eftersom oliefilteret ikke kunne være der for headeren måtte det flyttes ud i skærmen. De sorte slanger ud til filteret er bare en midlertidig løsning da jeg ikke havde de rette AN-fittings, men de bliver skiftet til AN slanger/fittings inden for de næste par dage.
Så fik jeg også en anden flange svejset på headeren så den passe på den A1 potte jeg har liggende.
Jeg går p.t. og tripper lidt for at få lavet vakuumudtag i manifoldene, og hvad der ellers hører til vakuumsystemet, men de små slangestudse jeg har bestilt lader vente på sig åbenbart.
Så hænger udstødningen der! :-) ...skal dog lige skifte en støtte i det ene topstykke, men regner med at kunne klare det mens motoren sidder i bilen.
Det ser sku godt ud. Glæder mig til at høre og se den.
Jeg fik endelig de sidste stumper med posten igår så jeg nu kan lave vakuumsystemet færdigt. Nu er der lavet vakuumudtag i alle fire manifolde som så skal parres sammen til ét signal og føres ind i styreboksen.
Cool Jakob, det er et super projekt du har gang i.
Jeg forsøgte at starte motoren op igår, men der er desværre et problem med crank trigger signalet. Efter at have nærlæst databladet for GT-1 sensoren kan jeg se at mellemrummet mellem tænderne i mit triggermønster på svinghjulet ikke ligger helt indenfor sensorens specifikation. Dette passer meget fint med hvad jeg kan se i dataloggen. Sensoren ser nemlig kun "the missing tooth" som jo har et meget større mellemrum til den næste tand end de andre. (så det giver mening)
Nu prøver jeg i stedet en anden hall sensor med lidt andre specs, som passer lidt bedre sammen med mit trigger mønster. ( http://www.hamlin.com/product-detail.cfm?productid=102 )
Edit: Efter lidt research på nettet kan jeg se at der er andre med præcis samme problem/opsætning som mig og det lader til at løsningen netop er det sensor fra Hamlin som jeg allerede har bestilt.
Jeg synes ellers GT-1 triggede fint da jeg prøvede det på filebænken, men jeg har åbenbart ikke testet det grundigt nok.