Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  problemer med indstilling af bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

min 1300 bobbel er umulig og indstille. Den køre godt men kan ikke komme til og stå i tomgang. Den går også meget langsom ned i omdrejninger. Kan det være falsk luft eller noget andet?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det kan godt være falsk luft eller noget andet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

asshole svar Rasser

Din bil er nok ikke umulig at indstille, men det kræver at du ved hvad du laver og ikke bare skruer bevidstløst på alle skruer. Jeg lavede engang en udførelig karburatorindstillings beskrivelse, men jeg gider ikke lige finde den nu, men du skal være velkommen til at selv at søge den, og ellers skal jeg kigge på det i morgen.

Derudover er der en masse andre ting du skal udelukke, så du skal nok lige forklare lidt dybere hvad du har gjort for at fejlfinde og hvad du har undersøgt.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg mente det faktisk seriøst. Det er højst sandsynligt falsk luft den suger et eller andet sted, og når nivolo spørger om det kan være det, så går jeg ud fra at han nok ikke har kigget efter om den suger falsk luft et sted. Derfor er mit svar så kort og præcist, for så kan han jo starte et sted, uden at blive forvirret over 10 forskellige muligheder. Han har jo selv foreslået en meget god fejlkilde, så nu er det bare ud bag i motorrummet og fejlfinde på det. Er det ikke det, så må man jo lede et andet sted som han er inde på.

Men bortset fra det, så er dette her indlæg vel egentlig en fortsættelse af dit gamle indlæg, er det ik Nivolo - eller kom der styr på det sidst? http://vwnettet.dk/topic/160744

Asshole kan jeg sagtens være, men var det nu ikke her Hendrixx. Du farer lige lovlig hurtig op i det røde felt indimellem synes jeg.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo måske du har ret, men læs dit svar igen. Det kan sagtens læses som arrogant. Jeg læser spørgsmålet som om at Nivolo ikke har helt styr på motorjustering, for falsk luft er da nogenlunde til at finde ud af, så jeg tror bestemt ikke han har lavet en detaljeret fejlsøgning.

Men du skal ikke tage det personligt Rasser :-) JEg farer ikke sådan op....jeg er faktisk så afslappet at jeg næsten skider i buksen :-) selvom det er 2. gang på en uge jeg skriver med hårde ord, men det er ikke fordi jeg har et horn i siden på dig- slet ikke.

Det hele kommer sig af at vi for nogle måneder siden alle blev beskyldt for at være arrogante og assholes når Newbies stillede tekniske spørgsmål, og det gav mig sgu lidt klarsyn. Hvor må det da være pisse irriterende hvis folk har et problem de ikke kan finde ud af og faktisk har gjort, hvad der er indenfor deres evner på det givne tidspunkt, for at løse problemer, men så har måtte give op og er så tåbelig at stille simple spørgsmål herinde og så blive pisset på eller rakket ned. Det synes jeg faktisk er noget knald, og det skal vi hæve os over. Man er ikke gud bare fordi man kan grundindstille en motor og fejlfinde, men det glemmer folk nogen gange herinde- og den var ikke møntet på dig Rasser(tværtimod), men en generel betragtning.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tilbage til emnet

http://vwnettet.dk/topic/162380

http://vwnettet.dk/topic/160882

og ellers youtube

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den mest almindelige fejl, hvis det ikke blot er karburatoris, er en tilstoppet tomgangsdyse.
At give sig til at jagte falsk luft vil nok være det sidste jeg ville prøve.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

om den står langt ude eller langt inde blandingsskruen køre den ens. Og jeg kan kun få den til og stå i tomgang ved ca 1700 omdrejninger. Når jeg køre og træder koblingen ind fare den op i omdrejninger og daler langsomt og går derefter ud efter måske 20 sek. Jeg har også haft problemer med tændingen så spekulere på om det kunne være det

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som Frank er inde på - skidt i tomgangsdysen er også mit bud. Og derudover en grundindstilling af gasspjældet.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det lyder meget som dette http://vwnettet.dk/topic/160882
Den har mest problemer når den er varm. Og den er også nogen gange svær og starte når den er varm. Jeg har renset hele kaburatoren.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

den køre rigtig godt nu men kan bare ikke stå i tomgang ligemeget hvad jeg gør. hvis jeg sætter den højt i tomgang hjælper det intet, men når jeg kør og kobler ud kommer omdrejningerne op på det jeg har indstillet den til og når jeg så bremser dør den.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så køre den som den skal igen! jeg fandt en kaburator i alt mit rod og med den køre den bare som den skal. Jeg forstår dog stadig ikke hvad problemet var med den gamle. De to kaburatore er ikke helt ens. Den som den køre med nu har en 125 dyse den anden har en 170:S men selvfølgelig når de ikke er ens ved jeg ikke om det kan være der problemet er.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den du har sat på,har nok bare ikke en tilstoppet tomgangsdyse.
Dysen på de 125 er forhåbentligt din hoveddyse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det er hoved dysen men den anden har en 170


Reply

You must log in to post.