hej alle sammen, for lidt tid siden søgte jeg efter info om hvad jeg skulle bruge til at bygge en 1300 om til en 1600. Dennis fra bugservice påtog sig opgaven og solgte mig et cylindersæt dobbelt portet topstykker udstødning og indsugningsmanifol med en 34 mm solex kabu. samlingen gik godt og motoren sprang igang efter tænding og kabu blev indstillet, og motoren lyder dejligt og kører godt, så jeg var skide glad for resultatet. men så blev motoren varm! alle skjolde er på og de sidder rigtigt. hmm. så hvad gør man? jeg lavede et beslag så jeg kan køre med motorklappen et stykke åbent, det hjælper lidt men langt fra nok! jeg var ude og køre en god tur for at se om det virker, men motoren bliver stadig varm så tændingstidspunktet blev rykket og den kørte ad helveds til. Jeg snakkede med en i familien som er gammel vw mekanikker og udlært for 30 år siden. han sagde at det er klart for oliekøleren på f. eks en 1600 variant er noget større. hmm... dethavde jeg ikke fået noget afvide om så skide surt øv øv. men da det ikke er en voldsom tuning kan det vel ikke være umuligt at få den til at køre med en god arbedstemperatur. mit spørgsmål til jer derude er. hvad skal jeg bruge? og hvor kan man få det til rimelige penge og gerne her og nu. og hvis der er andre gode ideer til køling hører jeg med glæde efter. bilen er en 1300 fra 70 og jeg kører på 15/40 olie.
på forhånd tak