KØB NU DEN VÆRKSTEDSHÅNDBOG!!! LÆS OG FORSTÅ DEN. Så ved du hvad du skal se efter.
T
KØB NU DEN VÆRKSTEDSHÅNDBOG!!! LÆS OG FORSTÅ DEN. Så ved du hvad du skal se efter.
T
Saml du bare blokken med de dele du vil og kom ud og kør, så kan du lave den bedre næste gang...
er vwnettet bare ikke sted man søger hjælp ang. motor jeg søger bare en der kan nævne de steder man kan måle og de tollerancer man skal måle.
Farmer skriver "KØB NU DEN VÆRKSTEDSHÅNDBOG!!! LÆS OG FORSTÅ DEN. Så ved du hvad du skal se efter."
Så finder du osse de steder du skal måle inkl. de tolerancer du har brug for.
Her på VWNettet kan du få/finde alt den hjælp du har brug for men det kræver du læser hvad det er folk skriver. Det er venligt ment ;-)
for 10k var jeg taget til Jan Koed og købt en 1600 longblok...han har en milliard industrimotorer stående og mange af delene fra din 1300 passer lige over. Så slipper du for alt dem med at måle lejer osv.....jeg prøvede det samme for et lille år siden og det var ikke den nemmeste opgave at udmåle alle emnerne
nu har jeg fået en vw mand til og kigge på min motor, tvivler dog lidt på hvor meget han har tjekket. Men jeg satser og bygger min motor færdig og så må det bære eller briste. Manden der tjekkede den er en ven af en ven af en ven så jeg kan ikke rigtig ringe til ham hver kan jeg har spørgsmål for jeg for sikkert mange og kender ikke rigtig manden. Så jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg har købe diverse lejere osv. til motoren
1: jeg har tjekket en moment tabel og kan ikke finde ud af hvor meget plejlstængerne skal spændes?
2: Kan man købe en pakning til selve blokken eller bruger man flydende pakning?
3: Kan man bruge "alm. bolte"? altså bolte der ikke har de mål som dem fra vw? tænker på de 8mm møtrikker der er 15mm udvendige og nogle af de andre
4: hvad skal man smøre diverse ting når man samler blokken. Plejllejer osv.
5: skal møtrikkerne have noget når de strammes? kobberfedt eller lign.
6: hvordan omregner jeg nm til kg?
1: 3,2 kgm. Hvis ikke det er 3,3, men det går nok. Det samme med topstykker og hovedlejer.
2: Flydende. Gammeldags brun Permatex, eller Biltemas pakningslim.
3: Nej
4: Motorolie.
5: Nej, jeg giver dem lige en dråbe olie.
6: Ved at dividere med 10
sjovt sad lige og kiggede i How to rebuild your volkwagen engine for at finde svar til sp1 til ham respect at du kan dem udenad Frank NICE
eneste jeg har at sige er at du skal være sikker på at der ikke er mærker/ridser i mellem blokken så bliver der næsten aldrig tæt
mvh jimmy
så jeg skal have fat i en momentnøgle der kan spænde med 35kg? til svinghjulet
skrev da forresten forkert i spørgsmål 3 de er møtrikkerne til blokken jeg spørgre ind til.
Ja, det var derfor du syntes det sad fast.
Jeg har nu klaret mig med en god top og et godt håndtag og så evt. et stykke stålrør.
Hvis det hele er 1 meter langt og du vejer 35 kg. Så passer det når du står op på håndtaget. Men det skal du jo også bruge til bagakslerne hvis du skal lave bremser. Så det kan man ikke undvære, hvis man har VW som hobby.
Det er let at huske momenterne når de går igen. Jeg har heller ikke rodet med andet i 35 år. Så der skal jo hænge lidt ved.
mange tak for hjælpen. Så er det jo bare og gå igang
http://www.aircooledtech.com/vw_case/
her kan du se lidt om hva su kan tjekke på din blok. hvis du stadig er i tvivl om hva du skal tjekke
så er jeg sku allerede løbet ind i et spørgsmål. Jeg skal til og sætte plejlstængerne på men hvordan skal de vende?
Nivolo....De seneste 10 spørgsmål kunne du have fået svaret fra Haynes manualen...
Og til det seneste...samme vej som de sad da du pillede dem af.
lage sku ikke lige mærke til det da jeg tog dem af men må da kigge lidt i haynes så
Det store hul skal sidde omkring krumtappen. Nej det er gas -
Der er støbt en firkant midt på plejlstangen. Den skal vende opad, når plejlstangen peger mod sin respektive cylinder.
kan drevet til tændingen vende forkert?
Ja. Når 1-eren er til tænding, samme position som hvor du stiller ventiler, så skal rotoren pege mod hakket i kanten på strømfordeleren.
Pas nu på. Justerskiverne til drevet kan ikke gå med forbi messingdrevet på krumtappen. Skiverne skal puttes ned først.
er satme ved at være træt af det lo.. jeg samlede motoren og knækkede 2 pindbolte så fik jeg dem skifte og da jeg samlede motoren igen knækkede jeg en mere ARRGH hvad er det lige jeg gør galt?? overvejer om det er harald nyborgs momentnøgle der bare er lårt
Alt ved harald skrald er lort!! - undtagen plysterninger og kromplastic
men thumbs up fordi du prøver.