Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opbyg af motor med et budget på 10.000kr

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad er det for bolte du knækker gang på gang? Det lyder utroligt, for alle de bolte der er på sådan en type1 motor er meget stærke.

Få nu de propper taget ud af den blok, så du kan få renset kanalerne ordentligt igennem, og få alt det glasblæsningsstøv helt ud!

Hvad målte blokken ved bagerste aksialstyrede leje (det leje lige bag svinghjul)?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er de 8mm pinbolte i blokken jeg har spændt med 20Nm. Jeg har ingen ide om hva blokken målte da det var en anden person der tjekkede den, Men når jeg nu alligevel skal skille den igen kan jeg lige tjekke

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja men det er da så også kun 100 svar siden, at du burde have gjort det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

må sku indrømme jeg ikke rigtig forstod hvad du mente frank. Men nu ved jeg da hvad aksial lejet er

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvordan søren fjerne man den sorte ting man fylder olie i som går sammen med generator foden??

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

påfyldningsdæksel af så sider der en stor rørbolt du kan se der er to hakker så tag et stykke fladjern der passer på de to hakker og løsn mod uret

håber du er med

mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så fik jeg den af tak for hjælpen. Der hvor aksial lejet skal side i blokken er der lidt over 22mm har kun skydelære så kan ikke rigtigt sige det mere præcist. Er stadig i tvivl om hvordan jeg skal bygge motoren op for man resikere vel og miste bilen?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Miste bilen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja tænker på hvis jeg begynder med 1600cc sæt, 1600 toppe og dobbelt kaburatore og så bliver stoppet af politiet. Jeg kan vel ikke få den synet med det eller?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Uanset hvad du gør. Så skal du syne bilen med ombygninger, inden du kører på vejen. Men den kan sagtens godkendes med det. Du må tune den oprindelige motor med 20% uden problemer.
Over 20% skal bilen henvises til SKAT og du skal ved syn dokumentere (fra VW eller et anderkendt prøvningsinstitut) at bilen er egnet til effektforøgelsen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1300cc 44hk. 20%= 52,8 det kan ikke koste meget.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lige lidt nye billeder

dscn3443.jpg
dscn3440.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

husk oliepumpen

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

selvfølgelig:) hvis jeg vægler og beholde den som 1300cc hvad kan jeg så gøre ved topstykkerne for at renovere dem? hvilke sliddele er en go ide og skifte?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Selvfølgelig?

Det har Farmer allerede givet dig et hint om på side3.

og køb så den motor renoveringsbog!!! jeg bruger selv den her: http://www.amazon.com/Rebuild-Volkswagen-air-Cooled-Engine-models/dp/0895862255/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1290107766&sr=8-1

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan jo gi den et skud compression mere ved at fræse toppene f.eks.. Hvis ikke du kender nogen der kan gøre dette kan jeg hjælpe dig..

Se evt min hjemmeside: gbotaircooledperformance.dk

Sad forøvrigt lige og læste lidt i tråden her.. Hvis det er korrekt at du har glasblæst blokken og IKKE har boret oliekanaler ud kan du godt få den skildt ad igen og få det gjort.. Du kan IKKE rense alt glasstøvet ud af kanalerne ved at blæse eller spule ind de steder du nu kan komme til, du skubber bare lortet op i enderne af oliekanalerne/propperne, har set det flere gange og kender til 2 der har sat deres motorer kort efter de blev startet op.. UD MED DE BLOKERINGSPROPPER OG RENS, RENS, RENS hvis du vil ha din motor til at gå mere end 10 min.. Det venligt ment det her, tro mig jeg ved hva jeg taler om.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis man nu blokere alle oliekanaler, og så "bare" blæser den udenpå for at gøre den pæn! Skal propperne så også bores ud? For i min verden så kommer der jo ikke noget ind i oliekanalerne!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hold nu op med det pis med at sand/glasblæse noget med oliekanaler eller andre huller hvor der kan gemme sig noget i hjørnerne. Og så ødelægge for tusindvis af kroner fine motordele.
Lad os nu se jer til arrangementer som "dynoday" eller lignende, hvor skidtet lyder og kører godt.
En pæn kjole hjælper ikke på en sur møgkælling :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

frank skrev:
En pæn kjole hjælper ikke på en sur møgkælling :)

det er simpelthen årets bedste og mest rammmende kommentar Frank - tak ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

oki, jamen undskyld så, dit sure stativ!!!!!!!!!!!! :p

spørger jo kun fordi jeg ikke vidste det! men ved jeg så nu, HEHE

(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En pæn kjole hjælper ikke på en sur møgkælling :)

Voldsomt sande ord...............

Lars

-------------------------------------------
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

frank hvorfor skulle jeg lade vær? jeg skiller den igen igen igen og får boret oliekanalerne

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Langt tilbage i tråden blev du frarådet at bruge en blok som var blevet glasblæst. Det er da ikke min, eller andres, skyld at du så vælger at bruge den og skille motoren ad flere gange.
Gennem hele tråden har du spurgt igen og igen og igen. Du fik svar med det samme i mit første svar. Og du valgte ikke at bruge det til noget.
Du har kastet dig ud i en opgave som de fleste mekanikere ville være gået langt udenom. Det mindste du kunne gøre var da så at lytte til os der har prøvet det nogen gange.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En pæn kjole hjælper ikke på en sur møgkælling :)

Der er Rød Aalborg akvavit uenig med dig

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

frank jeg mener bare det er forkert og fraråde mig og bruge en blok der er blæst. Jeg mente ikke at det at jeg skulle skille den igen var noget lort. Jeg er ikke doven og skiller gerne motoren 20 gange for at være sikker på der intet snavs er i den. Men når folk fraråder mig noget som jeg må gå ud fra de ikke selv har prøvet, da de bare skriver "det var dumt gjort" eller "lad vær med det". Og ikke kommer med en konkret svar på hvorfor det er så slemt og ikke kan gøres godt igen. Jeg er ikke i tvivl om det ikke er et problem specielt ikke når en som "getbackontrack" skriver som han gør, og man kan trosalt se han har styr på det med motore.


Reply »

You must log in to post.