Vil da lige have lov at blande mig lidt i denne debat om hvorvidt man skal glasblæse sin blok.
Der er for og imod på denne. Ja den bliver ren. Ja det er sikkert muligt at rense den HELT op bagefter, men lad mig da komme med min historie.
Den blok der er på billederne er blevet glasblæst. Herefter har den ligget i motorrens natten over. Er blevet damprenset 2 gange, højtryksrenset 3-4 gange, og så er der ellers blevet poleret kanaler med klude, piberensere, flaskerensere i forskellige størrelser til den helt store guldmedalje. Man vil jo være sikker på at der IKKE sidder noget skidt tilbage der kan ødelægge ens nybyggede motor !!!
og så ALLIGEVEL, opdager man til skræk og advarsel at man ikke lige har fået en prop ud. Her er så hvordan den ser ud efter så mange gange rens osv. Så kom IKKE og sig at det er en god ide ikke at få boret sine kanaler ud når man skal glasblæse den, for det kommer man slet ikke udenom.
Jeg tror på at jeg nok skal få den ren i sidste ende, men havde jeg vidst hvad den ville have kostet mig i tid og anstrengeleser, havde jeg nok gjort en større indsats for at finde en der kunne tørisblæse den !!!