Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opbyg af motor med et budget på 10.000kr

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fjederen på billedet ser ud til at have rustar. Altså der er huller i overfladen fra gravrust. Det får en fjeder til at knække.
På sådan en std. motor ville jeg se de andre fjedre efter for ar og hvis jeg fandt flere ville jeg udskifte dem med 8 andre brugte. Så ville jeg lede efter nogen der var snavsede af gammel motorolie.
Når jeg køber nye ventilfjedre, justerskruer osv. Der ikke skal bruges med det samme. Så pakker jeg dem ud og putter dem i syltetøjsglas fyldt op med motorolie.
Pappladen bag på de "vakuumpakkede" kinadele suger fugt og får delene til at ruste.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nogen gode råd til rensning af blokken indenvendig?

Jeg overvejer og købe elektronisk tænding hvad er fordelene der?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

At du ikke har platiner der bliver slidte. Og det kan være et problem i dag for de uoriginale platiner holder ikke mere end nogen få dage. Hvis altså bilen kører dagligt. Et sæt originale Bosch platiner holder 10-15.000 km.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvad er std størrelsen på remmen fra krumtap til generator? der står kun mål på csp's hjemmeside

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så kom der lidt nyt på. Krumtappen køre en smule stramt, er det normalt?

p1090040.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay hvad kan det skyldes?

(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

anlægsflader til lejer er banket istykker og du har spændt blokken for hårdt...

du har shimset krumtappen forkert....

fejlmontering af lejer på krumtap/knast ....

er vel bare et par af de muligheder der er ...

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har fuldt en guide så intet skulle være monteret forkert. Og blokken er spændt med moment. Det er ikke hele vejen rundt den er stram, der er et punkt hvor den ikke er. Og nu siger jeg jo os stram krumtappen kan sagtens dreje rundt. Man kan bare ikke lige dreje den rundt med en hånd på remhjulet

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har du prøvet at lægge krumtappen i alene med nye lejer og spænt blokken sæmmen og så drejet krumtappen rundt ,hvis den ikke løber meget let runt har SJN nok ret .
anlægsflader til lejer er banket istykker nok ved tidligre kørsel.tror nok at
frank a. har omtalt det før
mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har set at et leje har rykket sig lidt ved samling, så styretappen kom til at sidde ved siden af hvor den skulle, det blev den træg at dreje af.. Du må skille ad og checke igen.
Krumtappen skal snurre let, når motoren er samlet..

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det kun er et enkelt sted motoren går stramt er det sikkert et par af tænderne på ståltandhjulet (som sidder på krumtappen og driver knasthjulet) der er en anelse skæve. det sker ofte hvis man er for voldsom med aftrækkeren når man trækker tandhjulet af krumtappen eller hvis det har været tabt på gulvet.

...det er en klassisk fejl, hvis ikke man har tjekket tandhjulet grundigt opdager man det først når blokken er spændt sammen.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv i første omgang at fjerne oliepumpen.
Hvis ikke det hjælper og du er 100% sikker på at du ikke har monteret noget forkert. Så prøv at løsne de seks store møtrikker.
Hvis det hjælper, så ryk krumtappen frem og tilbage nogen gange. Og spænd møtrikkerne igen. Måske op til 4 kgm. Løsn igen og ryk lidt i krumtappen igen. Hvis det hjælper er det fordi blokken er lidt skæv. Kan du få den til at løsne sig er det OK at køre med. Hvis den står i en kold garage kan det være nok til at den sætter sig fast.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Gud hvad det her ender med? Var der ikke noget med en masse knækkede bolte
tidligere,budget på 10,000 det er mange penge ,for som dette skrider frem tror
jeg ikke den motor holder ret længe.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har prøvet og fjerne alt. Det eneste der sidder tilbage på krumtappen er nr. 2 bagerste leje. Men den køre stadig stram. Har spændt motorens 6 12mm møtrikker med 35Nm. Alt andet er fjernet også knasten

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Genau. Ja det er da bare med og give op når man møder udfordringer.

(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er du sikker på lejerne passer til krumptap/hus.
Har du målt boringerne i huset, måles 3 steder på den rigtige måde,ikke med en 3 punktmåler den er ikke nøjaktig nok, se mit tidligere indlæg. Der er helt sikkert ovale huller,det er jo ganske få 100dele der er slidgrænsen.

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Slidgrænsen er 0,7 mm. Ovale huller har ikke noget at gøre med at krumtappen drejer træg i huset, en anden sag hvis blokken er skæv.

Desuden ska man da være en hård banan hvis man kan klemme 1 overstr lejer ned i en std blok..

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hård banan? nivolo er da i stand til lidt af hver 7 sider og den kan ikke dreje rundt endnu.
Et mærkelig indlæg,óg med disse foto,man kunne tro det var for skæg skyld det her.
Som Genau skriver,GUD VED HVOR DET ENDER.
Min fejl der er et 0 formeget.Men 0,7mm?? Nej!det er helt forkert. Nymont.Boring 123 65.00-65,02 slidgr.65,03.
Boring 4 50,00-50,03 slidgr. 50,04. Ved 0,7mm så ender det med udbankede hoved- lejer og med brændte plejllejer til følge det er helt sikkert. 0,7mm Hvor har du det mål fra??

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Undskyld, der sku stå 0,07 mm selvfølgelig.. Det er den ydre slidgrænse, det er hva Vw foreskriver.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu må i stoppe 0,07mm det er jo over det dobb. af slidgrænsen.
De mål FVEE skriver er de rigtige,der er ikke et 0 for meget.
GetBackOnTrack hvilken VW bog har du set det i?

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg husker forkert, det rigtigt hva Fvee skriver mht lejeboringerne..

Men der er da ingen grund til at vildlede manden med usaglige indlæg (Genau) og den der med krumtappen binder fordi lejeboringer er ovale, hvordan kan det lade sig gøre Fvee?

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vi sidder og skyder på hinanden i rent gætteri. Der er ikke nogen grund til at blive "uvenner" pga. af en anden mands motor. Alle os der har lavet nogen motorer ved at der kan være alt muligt galt med en gammel blok. Om den skæv, oval eller forskudt i lejeboringerne kan vi jo ikke vide.
Jeg har ikke måleudstyr til at måle. Jeg har altid kigget med fingrene og så fornemmet hvordan det mærkede når man samlede skidtet. Jeg har en enkelt gang gjort som jeg tidligere beskrev med at spænde en gammel blok op i flere omgange. For til sidst af få det til at køre. Jeg har da aldrig skilt en motor ad igen.
Det var belært af min Porsche 911 motor, hvor det åbenbart er normalt at krumtappen vil bide lidt. Men der er også 8 hovedlejer der lige skal rystes på plads.
Nivolo har fra starten ikke villet lytte og det er en skam at vi andre efterhånden bliver så irriterede at vi bider lidt efter hinanden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

vil da gerne lytte? har begge øre vidt åbne. Nu tror jeg jeg prøver og fjerne det sidste leje på tappen. Så kun det i midten sider der. Og så tage et leje på af gangen.

(permalink) TLS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej du havde da samlet motoren for 1 måned siden
kunde den da heller ikke dreje rundt ????????
For derefter fortalte du at du ville skille motoren
ad igen for at rense denne indvendig for at få
dette glas støv ud. Har du så samlet den igen
efter dette, og nu kan den så ikke dreje rundt????
MVH TLS.

m.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk

Reply »

You must log in to post.