Hvor i landet bor denne nivolo henne ?
michael
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
Hvor i landet bor denne nivolo henne ?
michael
nu er det eneste mellem blok og tap lejet i midten (altså det der er skilt i to). Har lavet en lille video, men det er lort. Håber i får et eller andet ud af det:) http://www.youtube.com/watch?v=XOCmPLsaX78
? Kun et leje????
Du tager pis på os?
Du skal da have 2 lejer for at den er styret, og det oplagte er da at prøve uden det midterste to-delte leje, hvis du virkeli vil til at fejlsøge på den måde?!
Men du kan vel se på lejerne hvor det har klemt/slidt henne?
okay så må jeg sku prøve med de 2 yderste i morgen
bare mærkeligt at den gør præcis det samme som med alle lejer i, en fjerde del af omgangen går fint resten er stramt.
Og plejlstængerne er ikke problemet?
Har krumtappen været en tur på gulvet ???
kan ikke se hvordan de skulle kunne være problemet? mener du om de går mod blokken? tappen kan gi sig frem og tilbage.
det ser godt nok lidt stramt ud på den video ,er der endeslør når svinghjulet er taget af ? afprøver du med eller uden knast ? har du haft tandhjulet af på krumtappen og tjekket det for aftrækker mærker efter afmontering ?
Det er vel ikke fordi du har sat dobbelt trust lejer i knastakslen uden at modificere blokken til det ??????
lejerne jeg har har købt er fra csp. Main Bearings Type-1 12-1600 STDxSTDxSTD
alt er ude af blokken på videoen og som sagt så sider kun det 2 delte leje på tappen som jeg så kan forstå er dumt.
Drejer de andre lejer let rundt på krumtappen ?
Ja jeg var ikke sikker på jeg turde genbruge det midterste leje efter du har haft det spændt op drejet rundt som du viser på videoen.
Jeg er lidt forundret over at du ikke selv havde regnet ud at det nok ikke er særlig smart med kun et leje....
Ja hvis alt er ude kan det jo ikke være andet end dine lejer eller blokken det er galt med , hvad måler dine lejer udvendigt ?
de andre lejer drejer fint rundt på tappen. Jeg må prøve med kun de 2 yderste lejer i morgen. Er ikke i nærheden af motoren så kan ikke lige måle dem
ja det bliver da lidt spændende hvad de måler,tjek evt det midterse leje ved at sætte et par strips udenom når det er monteret på krumtappen tjek om du kan se luft ved samlingen og mærk om det drejer let
hvor i landet bor du ?
skal der være luft? bor i esbjerg
nej absolut ikke . bare for at tjekke størrelsen
Nå esbjerg er sku lidt langt væk
må jeg prøve imorgen tusinde mange tak for de utrolig hjælpsomme svar. Dejligt med folk der ikke kun rynker på panden af en "rookie"
forresten er manden jeg følger denne mand. så prøver jeg og følge efter
http://www.youtube.com/watch?v=Cv6x8IS-q_0&feature=related
hvis du er ny indenfor vw motor samling så prøv lige at tryk pause indimellem hvis du vil ha det hele med :-)
han er faktisk mega god og følge, det var ikke for sjovt:) aner ikke hvorfor filmen køre så hurtigt. Men hvis man downloader dem er de i normal hastighed. Mener der er en 12-13 klip af 5-10 min. pr styk. Han ligner ihvertfald en der ved hvad han laver. Bortset fra at han lige glemmer nogle ting engang imellem og begynder og danse nogen gange:)
Det er da helt normal hastighed for trænede . hvis man ikke danser indimellem mens man laver sin motor kan det da kun gå galt :-)har du glemt det ??
husk også at snak og ros,og sig kun positive ting til den mens den hører det , det virker på planter :-)
Lars
hehe ..... Det her er altså underholdning på højeste plan :D ....
Nu er jeg på ingen måde "motor-mand" og ville selv helst holde fingrene ude af det (endnu), men kan da anbefale dig at finde "bugme - videoerne", der er hele 2 DVDer som ud af ialt 10 DVDer omhandler motor. Der skiller de både en 1200, 1300 og 1600 motor ad og samler dem igen renoveret, og jeg synes de er rigtig gode til at forklare hvad de gør og fx. også forskellen på de forskellige motore.