på youtube videoen skal man bare ændre 360p til 240p i bunden af afspilleren, så køre det i "rookie tempo" :-)
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
på youtube videoen skal man bare ændre 360p til 240p i bunden af afspilleren, så køre det i "rookie tempo" :-)
Det er en ret underholdende tråd denne her.
Man får ind imellem trænet lattermusklerne og øm i nakken af hovedrysten kan man også blive.
Nu over 200 indlæg og vi er ikke kommet længere end til hovedlejer og krumtap.
Det må være alle tiders rekord ;-)
/John
ser også frem til afslutningen på denne :) .... Om der kommer en ;) ....
nu har jeg da fundet problemet det er det 2 delte leje. Der er 1,5mm luft hvis jeg holder det på tappen. Jeg har sat alle lejer i på nær det og nu køre den perfekt rundt. ser også frem til enden på denne tråd:) Men nu fik jeg da os svar på det med youtube, der er ingen grænser for hvad man kan få svar på herinde åbenbart:)
okay tænkte det nok, prøv lige at tjekke hvad der står på midter lejet , du havde købt std -std-std ikke ? indvendigt skal det måle 55,0 mm udvendigt 65,0
Lars
har købt std og der står også std på det men der er 0,5mm forskel på det og det gamle
ved godt målene på seddelen ser mærkelige ud. Men har målt dem ens og tykkelsen er målt i bunden ved ikke hvor den tiendedel bliver af.
det gamle var nok også slidt , er det kineser lejer ?? så har de sikkert puttet et forkert leje i pakken
det kan da også være at jeg husker forkert med målene ,men prøv lige at måle de lejer der sidder i enden også
det kan jo stadigvæk være din krumtap der er skæv :-(
har du kørt med den motor inden du skildte den ad ?
ved ikke hvor lejerne er fra, mener ikke jeg har pakken til dem mere. Er ikke ved motoren, men kan måle dem imorgen
har du mulighed for at sætte krumtappen op mellem 2 pinoler i en drejebænk ?
var lige i kælderen og tjekke et hovedleje målene skal være udv 65,0 ind 55,0 medmindre blokken har været boret eller krumtappen er blevet slebet , så tjek i lige det skydelære en extra gang ;.)midterlejet skal ikke nå helt sammen
Vedr glasblæsning af blok : jeg har lige fået min blok vasket i en industri vaskemaskine og har efterfølgende boret alle propper ud , der er ikke så meget som en snert af olie på bagsiden af propperne så det er nok fremgangsmåden hvis blokken er blevet blæst . motor renoverings/kadan og bremse firmaer har sådan nogen industri vaskemaskiner og det koster kun en 100 kr at få det klaret ,så gør lige det når du har den åben alligevel
Lars
er langt foran dig:) har vasket blokken 5x7 minutter. Det gjorde virkelig underværker
Super så er den ged jo barberet
Har du danset i dag :-)
Jeg er helt pjattet med lydsiden på din film :0)
har prøvet men det blev for akavaet. Ved jo ikke hvad musik man skal gå efter og hvad tempo man kan tillade sig og gøre det i, når man nu er nybegynder.
Hmm.. Tænkte mere på de skure lyde!
så løb jeg ind i nye problemer. Nogle af pindboltene i topstykkerne til udstødningen er knækket. Har prøvet og svejse en møtrik på en 5-6 gange uden held. Og det er simpelthen umuligt og bore i. Har prøvet og bore i det i en time nu og er kommet en mm ned i den. Nogen der ved hvad jeg kan gøre? har prøvede det meste med svjesning både og køle det ned med det samme og at lade det ligge i en time og blive koldt. Har prøvet med diverse bor til rustfrit stål, men det hjælper intet. Hvordan for jeg sådan nogle 40 årig hærded stål bolte ud. Skal man ud i noget med og varme topstykket op?
Siden du er gået videre til topstykkerne, går jeg ud fra du fik løst problemet med krumtappen ? - fandt du fejlen ?
/John
Har 2 rigtigt fine motore du kan købe den ene er en 1600 med nye topstykker og nye lejer nye stempelringe ny oliepumpe. den anden er en 1500 med nye lejer nye stempelringe ny oliepumpe.
Mvh Kenneth
Du kan sagtens bore boltene ud, det har jeg gjort flere gange. Man skal bare ikke bruge "harald nyborg"-bor, det skal være noget ordentlig.
har bestemt ikke brugt harald nyborg bor. Har prøvet med diverse bor til rustfast men kan ikke bore i dem. Problemet med krumtappen var det 2 delte leje. Forstår dog stadig ikke hvad fejlen er, det er somom det er 5 tiendedele for stort iforhold til det andet standarde jeg har liggende.
Plejer at bore for med et popnittebor. (3,3mm det er dem jeg har liggende) Så skifter jeg størrelse nogle gange opad, til jeg når størrelsen der passer til gevindtappen M10. Skærer 10mm gevind, og monterer de dertil beregnede m10xm8 støttebolte. Og så er den skid slået :-)
Men husk ikke at bore med for stor hastighed. Langsomt er det bedste.
Jan_vw
har prøvet med 3.2, 3.3 og et 3mm bor og det var nye bor til rustfast har både prøvet hurtigt og langsomt
De skal heller ikke være til rustfast, bare ganske almindelige kvalitetsbor.