Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt Ruby, type1 fra 63

Tags:
No tags yet.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej der.håber du ved hva du laver.inden du skifter alt så læg mitterlejet i og se om blokken er skæv.hvis det ser ok ud blir du nok nød til at sætte alle lejer på krumtap og lægge den i samle blokken og spænde de 6 store bolte med moment .husk lidt olie på lejer inden krumtap lægges i.hvis krumtap ikke kan dreje rundt er det skidt men det er jo surt hvis man har samlet det hele.hust at spænde lidt ad gangen samtidig a du har fat i krumtap .den skal løbe frit.mvh poul

her er lidt om lejerne.

http://vwnettet.dk/topic/121426

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) TK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Husk at spænde boltene moment i den rigtige rækkefølge - det er rimelig vigtigt.

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mange timer er gået med at samle motoren idag. Da jeg ikke har erfaringen, må jeg jo gå langsomt frem, gøre mine erfaringer, læse i bøgerne, prøve sig frem osv, men mener at have styr på det hele indtil nu....so far so good.

Skal også lige nævne, at inden jeg gik i gang, har jeg fået tjekket motor og slitage hos en erfaring VW (bobbel) mekaniker, samt fået råd og vejledning, men takker for ovenstående råd og vejledning. Det er altid dejligt at få råd med på vejen. Det med krumtappen og at kunne dreje rundt, som Den halvblinde nævner, var meget vigtigt, idet jeg måtte justere to gange, før alle lejer var rigtigt på plads, så krumtaphuset kunne spændes korrekt, UDEN at krumtappen begyndte at køre stramt. Det krævede noget tålmodighed at holde styr på alle lejer, knastaksel, fordelerdrivaksel mm sad rigtigt, men det lykkedes til sidst.

dsc_0009_01.jpg
dsc_0012.jpg
dsc_0014.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der varer ikke længe, før karossen er klar til maler. For - og bagklap, samt dørerne er klar. Det er nu de små detaljer, der finpudses. Fik bla. lavet reservehjulsbrønden idag...to mindre begyndende rusttæringer i begge sider.

Hvis ellers jeg har tjek på det, så er det kun benzintanken og skærmene, der mangler at blive set efter. En af bagskærmene skal ihvertfald have lavet rust.

dsc_0017.jpg
dsc_0012.jpg
dsc_0010.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Svævende... :-)

dsc_0001.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 11 years siden | | | |

lækker hellikopter ;-)

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) HNC Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal bruge CO2 i svejseren, ikke helium ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HNC, det er så lidt, der skal svejses, så det er intet problem med helium :-)

Ellers går det stille og roligt fremad med projektet. Der arbejdes kontinuerligt i garagen, når fritiden tillader det. Jeg har ikke endnu haft behovet for at lade det ligge og sunde sig, for at få ny energi til det videre forløb...men det kommer nok en dag. Hvis ikke, er det mit første projekt, hvor det ikke er sket :-)

Imens jeg afventer nærmere med maleren omkring tidspunkt, går tiden med at tjekke dele, slibe ned og male dem, der har behov for det, så det står ordentligt, når bilen engang skal monteres. Mht den nyrenoverede motor, skal der lige købes lidt mere ind, før det er i tip-top stand. Glæder mig til at få den startet op.

Er pt ved at efterse alle 4 originale skærme for rust og småbuler, hvilket er det sidste "karosseri-arbejde", der er tilbage. Vil forsøge at finde et nyt originalt højre forskærm, da der er gemt mere rust end forventet. Det vist er nemmere, end at lave det. Bagskærmene er fine, selvom der lige laves et lille rusthul i det ene.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Da der er lige vel koldt i garagen i disse dage, er jeg rykket indendørs. Hermed en update af, hvad de sidste par dage bla. er gået med :-)

dsc_0005.jpg
dsc_0006.jpg
dsc_0011.jpg
dsc_0012.jpg
dsc_0001_01.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er nu lavet aftale med maleren og venter nu kun på, at sandblæseren vil have vw`en ud, inden den går videre til maler. Planen er fortsat, at bilen meget gerne skal ud og rulle til foråret, men det må tiden vise. Planer kan jo ændre sig.

Alle 4 skærme er nu klar. Højre forskærm valgte jeg at beholde og udbedre de rusthuller der var. Det samme med højre bagskærm. Begge disse skærme har sikkert siddet på bilen fra ny af. Venstre for- og bagskærm ser derimod ud til at være af nyere dato, da de ikke været er malet på undersiden.

dsc_0002.jpg
dsc_0003.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så ryger karossen afsted til maler :-)

Det giver dejlig plads i garagen, så bunden kan færdiggøres.

dsc_0001.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ekstremt sundt og godt projekt Gert - den bliver du stolt af når den er færdig - kan du reelt være allerede nu :o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så kom pakken med "goodies" til Ruby ( og lidt småting til Den Sorte)!

Da jeg havde rigtig gode erfaringer med det forrige tæppe/måtte sæt fra Wolfsburg West, blev indkøbet gjort der igen.

Der ud over, var det også kun hos WW, at jeg har kunnet finde den helt rigtige himmel, som er en "one year only" til årgang 63, idet den er første årgang med vinyl, men med samme montering som de ældre modeller med stof himmel. Jeg må sige, at jeg er SLET IKKE skuffet over kvaliteten på himlen.

Glæder mig vildt, til at få Ruby retur fra maler :-)

dsc_0003.jpg
dsc_0004.jpg
dsc_0007.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Eneste sted jeg køber stumper er Wolfburg West, har besøgt dem 2 gange i Californien, kanon fedt sted og mums med stumper.
En pakke fra WW er altid pakket godt ind, lækker at modtage og nice stumper.
Jeg har selv købt en himmel der over, og perfekt som alt andet.
Fedt projekt Gert.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

lupojesper, jeg kan kun give dig ret og forestille mig, hvor fedt et sted Wolfsburg West må være at besøge. Har hørt, at det er et rent slaraffenland for VW folk...lidt ligesom som Disneyland er for børn :-)

Fik idag lavet 2 stk ventilationsruder klar, bla. ved hjælp af nitter fra WW til montering af låsemekanismen på rammen.

dsc_0007.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

...og der arbejdes på at få bunden færdig, dvs hovedsaglig forbro, styrtøj og bremser.

dsc_0006.jpg
dsc_0009.jpg
dsc_0010.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er blevet arbejdet kontinuerligt i garagen og bunden er nu så godt som færdig.

dsc_0013.jpg
dsc_0014.jpg
dsc_0010.jpg
dsc_0001.jpg
dsc_0003.jpg
dsc_0004.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det der ser sku godt ud

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fik idag hentet Ruby hjem fra maleren. Nu skal hun monteres på bunden og afsted igen til sidste maler-finish.

dsc_0012.jpg
dsc_0014.jpg
dsc_0011.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

...og så kom hun på hjul :-)

dsc_0001.jpg
dsc_0004.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) visti Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er sleeet ikke jaloux.. Kæmper med rusten og det bliver bare ved med at dukke op...

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) sigaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har sendt en lille overraskelse til din mail.. ;)

/Sigaard

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var godt nok en overraskelse, Sigaard! Sikken et sammentræf.

Takker så mange gange og jeg smider lige billedet op herinde.

VW på farten :-)

image - kopi.jpeg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Solmex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt foto :)

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Visti,
jeg har været samme tur igennem med mit første projekt, så jeg kender godt fornemmelsen, når man får "rust-allergi" og det hele virker uoverskueligt ;-)

Lad projektet ligge, til du får lysten tilbage...og fokusere derefter på èn ting ad gangen. Når den ting er lavet, så GLÆD dig over den ting, fremfor at se på alt det der mangler.
Men indrømmet, det er en ordentlig omgang du er igennem. Omvendt er det en fantastisk følelse, når du er i mål.

Fik også igår to skærme retur fra sandblæseren, som ikke blev godkendt...så på`en igen, desværre.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Reply »

You must log in to post.