Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt Ruby, type1 fra 63

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesperjepsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej hvad har du givet for sådan en lakering mvh jesper

(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ser sgu godt ud

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ligesom man tror, at man har løst et problem...opstår der et nyt :-/

Jeg har købt "nye" topstykker (gode brugte), for at eliminere en fejlmulighed på de gamle med slidte/runde ventil-ender mm. Nu viser det sig, da jeg ville montere de nye topstykker, at de 4 øverste gevind på hver side af motoren er for korte, da de nye topstykker er anderledes i udformningen (se foto)

Så er min tanke, at skifte de "nye" ventiler over på de gamle topstykker, for at beholde de gamle topstykker, der passer til gevindstykkerne på motoren. Kan man gøre dette uden videre? Altså, passer alle ventiler på en 1200 motor på en anden 1200 motor?

Jeg kan læse mig til, at der sidder en tætningsring, ventillås, fjederstål osv på sådan en ventil. Kan man umiddelbart skille dette ad og GENBRUGE disse ting, eller skal det kasseres ved adskillelse og erstattes af nyt?

Sidst, men ikke mindst, hvorledes afmontere man ventiler? Kan det gøres uden brug af specialværktøj?

Alternativer er at skifte de gamle (og for korte) gevindstykker på motoren ud med 8 der passer i længden.

Derudover har jeg læst, at man kan montere en såkaldt panserhætte på ventilerne, hvis stilleskruen har beskadiget ventilen (som i mit tilfælde ved de gamle topstykker) Nogle som har erfaring med disse...og kan de mon fåes idag?

Har også læst i manualerne, at hvis man har fået monteret nye støttebolte i topstykkerne (som i mit tilfælde), skal ventilafstanden kun være 0,1 mm. Er dette korrekt?

dsc_0004.jpg
dsc_0002.jpg
dsc_0003.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skift de gevindstænger. Det er meget nemmere. Hvis jeg stod og ville flytte ventiler ville jeg også skifte ventilstyrene, og de fjederens der holder ventriklerne er der godt tryk på. Jeg vil mene at der skal bruges specielt værktøj til ventilerne eller noget hjemmelavet noget.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en stor skruetvinge , også svejser man et lille rør på den ene af dem - ikke optimalt - men kan bruges i nød mangel på org special værktøj, husk at slidse røret så du kan komme til låsedimsen.


jeg har desværre ikke sådan en...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej.
Ja- det skal bruges en speciel klemmetang hvormed man kan presse ventilfjedrede sammen - én ventil ad gangen.
Når fjedrene er presset sammen kan man tage de 2 to små ventillåse ud af selve den runde ring der sidder på toppen af ventilen.
Pas på disse små ventillåse fordi, hvis fjedrene smutter for dig, ryger ventillåsene aht.
Når eller hvis du nu vælger at demontere ventilerne - så tag da lige at efterse, og evt. slibe ventilsæderne med noget carborundum.
Sørg altid for at ventilerne kommer til at sidde på den samme plads igen.
:>) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg havde da klart skifte de gevind stykker...

Er det ikke bare fordi topstykker er af en nyere type...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er jo næsten sørgeligt at se sådan en motor blive "renoveret" på den måde.
NEJ! man skifter IKKE bare ventiler over i andre topstykker.
1. Har du tjekket slør/slid i styr ?
2. Har du frisket ventilsæder op ? om ikke andet så i det mindste med carborøndum, så du har en ide om hvor og hvoreget ventilerne lægger an ?
3. Hvis ventilerne er så baskede som du snakker om, så skifter man til nogen der er bedre eller sætter nye i, og fræser sædet efter de nye ventiler.
- Hvis man "bare" monterer panzerhætter går det helt galt med ventilgeometrien, og så slides styr og ventiler RIGTIG hurtigt. Det er en rigtig dårlig løsning.

On a side note. Sådan en 1200 bør få en tube kompression sammen med lidt fin nusning af ventilstyr og et godt sæde arbejde. Plus et sæt vippearme på indsugning fra en 1300. Den kommer til at gå SÅ meget bedre. - mere moment, bredere momentområde og lidt flere hk.

Mit råd til dig, når du nu alligevel ikke er helt klar til at samle den er, at sende dine toppe over til mig, eller Spring, sammen med dine stødstænger. Så skal en af os fixe dem for dig, så de rent faktisk dur.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for råd og vejledning. Løsningen bliver at skifte gevindstykker. Så lang så godt.

Farmer,
mht punkt 3, så er ventilerne netop IKKE så baskede i de nye topstykker, hvilket var årsagen til at jeg luftede tanken om at bruge dem i de gamle topstykker...men den ide er droppet.
Og tak for kvalificeret input...jeg vil stærkt overveje det. Også selvom jeg er fint tilfreds med de 34 hk ;-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Idag kom Ruby - nu på hjul - nok en gang på autotrailer og afsted til maler, for at få sidste og afsluttende finish udvendigt.
Efter planen, skulle jeg få hende retur om en lille uges tid. Så begynder det at blive RIGTIG spændende :-)

Imorgen fredag skal der lige gøres lidt små-vw-indkøb og snakkes vw hos VW-Arne....og mon ikke jeg springer på Farmers tube kompression...det lyder meget tiltalende.

 foto1.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De 2 sidste skærme er nu klar til maler. Der måtte lige laves et par mikrohuller, efter at de var sandblæst. Jeg har på dette projekt valgt at beholde de originale, fremfor at købe nye uoriginale.

Motoren fik igår andre støttebolte i, så de passer til de nye topstykker og står nu og venter på 2 nye topstykker, lavet af Farmer, så den endelig kan blive samlet og gjort køreklar. Det bliver spændende at få den startet op, når jeg kommer så langt...den skulle (forhåbentligt) være så god som en ny :-)

Og det skrider også fremad med den sidste finish på karossen hos maleren...

foto.jpg
foto1.jpg
billede048.jpg
billede049.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Netop rullet ind i garagen, efter hun er hentet hjem fra afsluttende finish hos maleren.

Nu kan monteringen så småt begynde :-)

foto3.jpg
foto7.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Enghoff Member
Skrev for 11 years siden | | | |

rigtig fin lakering, hvad hedder farvekoden.

Er selv igang med en 1303 som står hos maler nu og skal have farvekoden L31M.

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Enghoff, farven hedder L456 rubin rød.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det går stille og roligt fremad med monteringen. Dog noget sværere, når man ikke selv har afmonteret bilen.

dsc_0004.jpg
dsc_0005.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) trump Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den ser da fantastuisk ud.bliver flot på gaden

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er rart at se :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Endnu en dag er gået i garagen. Fik bla. styr på ledninger og sikringsboks, hvilket er lidt af et puslespil, men med et intakt og rengjort ledningsnet og et ledningsdiagram i hånden, var det ren fornøjelse.

dsc_0006.jpg
dsc_0012.jpg
dsc_0011.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ferien skal bruges til noget fornuftigt, så dagen blev brugt på projektet. Radio, div. støjdæmpning/filt og andre småting blev lavet idag...

dsc_0003.jpg
dsc_0009.jpg
dsc_0010.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

2 dages hårdt arbejde med at montere himmel!

dsc_0001.jpg
dsc_0004.jpg
dsc_0010.jpg
dsc_0023.jpg
dsc_0025.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej.
Den bliver jo ganske som en helt nyudklægget VW.
Ham der opfandt tøjklemmerne har vist ikke levet forgæves :>)
Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lidt update:

Kabinen skrider støt og roligt fremad. Satser på at montere nogle ruder imorgen. Fik også hentet skærme mm hos maleren idag, så nu kan de også monteres. Og har også fået monteret baklyskontakten i rammetunnelen.

Motoren kan nu også samles, hvilket jeg ser meget frem til :-)

dsc_0004.jpg
dsc_0007.jpg
dsc_0002.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Idag fik jeg ENDELIG, efter næsten at have opgivet, monteret den nye gummirudeliste til bagruden. Sikken et arbejde!

Købte nye gummilister til for- og bagrude hos Wolsburg West i god kvalitet. Men jeg har virkelig arbejdet med gummilisten til bagruden idag. Fik den så endelig monteret, efter møje og besvær, men derudover skal jeg så have monteret alu-listen i gummilisten...og så begynder det da for alvor at drille :-/

Ja gummilisten kravler nærmest stille og roligt af ruden helt af sig selv.

GODE RÅD MODTAGES! Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt?

Kan det passe, at den kanten af gummilisten, som skal ligge uden på karosseriet, simpelthen er krænget modsat og meget svær at bukke rundt (se foto med skruetrækker)?

Tør slet ikke tænke på forruden :-(

dsc_0010.jpg
dsc_0011.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=tGMd0CrEQig

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=rm32F6w8x9M

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1

Reply »

You must log in to post.